Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Wolff: Ke kolizi došlo kvůli Rosbergově režimu motoru

Wolff: Ke kolizi došlo kvůli Rosbergově režimu motoru

Hamilton byl mnohem rychlejší.

Novináři se Tota Wolffa zeptali na včerejší kolizi jeho jezdců a Rosbergovou chybu, kvůli které měl Hamilton velkou příležitost vrátit se zpět na čelo závodu. Rosberg se hned po startu zařadil za Hamiltona a už v první zatáčce se dostal do vedení. Měl ale nastavený bezpečnostní režim motoru, který se využívá například během jízdy za safety carem a údajně tak přišel o 180 koňských sil, což si uvědomil až na výjezdu z dlouhé třetí zatáčky. Tehdy už o Rosbergově chybě věděl i Hamilton, protože v tomto režimu začne v zadní částí vozu blikat výstražné červené světlo, aby byl monopost dobře viditelný i během jízdy za safety carem v hustém dešti.

"Nico měl špatně nastavený motor, proto měl po třetí zatáčce málo výkonu. Měl mnohem méně energie než Lewis," potvrdil šéf týmu Mercedes. "To neznamená, že vše je Rosbergova vina, ale vysvětluje to, proč se vše odehrálo tak rychle. (Na rovince) vznikl velký rozdíl v rychlosti a oba se museli rozhodnout ve zlomku sekundy. Na volantu máme tlačítko, kterým se má během startu změnit nastavení, ale on ho nestiskl."

Mercedes neviní ani jednoho ze svých jezdců. Jeden se tvrdě bránil a druhý odvážné zaútočil.

"Nicův manévr, kterým po výjezdu ze třetí zatáčky zavíral vnitřní stopu, vypadá naprosto čistě. Lewis si vybral stejnou stranu, dostal se na trávu a ztratil kontrolu nad vozem."

Rosberg odmítá spekulace, podle kterých si Hamiltonův útok všiml příliš pozdě, protože na volantu hledal správné tlačítko.

"Tak to nebylo. Celou dobu jsem ho sledoval, věděl jsem, že náš souboj ještě neskončil. Abych zvýšil výkon, potřeboval jsem stisknout předjížděcí tlačítko. To jste viděli i na záznamu z kamery na voze. To tlačítko používám často, takže ho nepotřebuji hledat. Nejvyšší tlačítko levého oblouku,“ vysvětlil Rosberg.