Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Velká cena Monaka pohledem Pirelli

Velká cena Monaka pohledem Pirelli

Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší

Velká cena Monaka – závod
šestý závod z jednadvaceti

Lewis Hamilton startující z třetího místa si nakonec dojel pro vítězství. Z mokrých pneumatik rovnou skočil do pneumatik s ultraměkkou směsí.


Mokrý závod otevřel dveře taktizování, všech pět typů pneumatik našlo uplatnění.

Většina týmů zvolila strategii dvou zastávek. Startovalo se na mokré směsi, následně se přešlo na pneumatiky pro přechodné podmínky a pak na slicky.

Monako, 29.května 2016 – Kvůli deštivému počasí odstartovala Velká cena Monaka za safety carem, což týmům zcela narušilo plánované strategie, neboť všichni jezdci museli v souladu s předpisy nazout mokré obutí.

Když safety car po sedmi kolech uvolnil trať, začala většina pilotů postupně přezouvat na zeleně označené pneumatiky pro přechodné podmínky. Pilot Mercedesu Lewis Hamilton byl jedním ze dvou závodníků, který dál jezdil na mokrých pneumatikách. Teprve až v 31. kole přezul na ultraměkkou směs.

Pilot Red Bullu Daniel Ricciardo přezul na superměkkou směs, ale vinou nebývale dlouhé zastávky v boxech se do vedení místo něj dostal Hamilton, což následně odstartovalo atraktivní souboj mezi nimi.

Alternativní strategii přijal pilot Force India Sergio Perez, který z osmé pozice na roštu dojel do cíle jako třetí. Pneumatiky pro přechodné podmínky vyměnil za žluté P Zero s měkkou směsí.

V průběhu celého závodu se uplatnilo všech pět typů pneumatik – mokré, přechodné, měkké, superměkké a ultraměkké. Protože v první polovině závodu byla voda na trati, nebyl důvod přezouvat na dvě slickové směsi. Pilot Mercedesu odjel celých 47 kol na ultraměkké směsi a nakonec s těmito pneumatikami stanovil nejrychlejší kolo závodu.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:


„Bylo na každém týmu, aby posoudil, kdy je ideální doba na přechod z mokré směsi na směs pro přechodné podmínky. Protože týmy nemají žádná relevantní data získaná s poslední generací vozů na mokré trati v Monaku, musely své strategie volit dle aktuálních podmínek. Díky tomu jsme byli svědky mnoha různých strategií. Klíčovým krokem k vítězství Lewise Hamiltona bylo rozhodnutí zůstat dlouho na mokré směsi a následně přejít na směs ultraměkkou. Mix strategií zapříčinil, že mnoho pilotů dojelo s lepším umístěním, než ze kterého startovali a to na trati, kde je předjíždění velmi obtížné.“

Nejrychlejší časy dne podle směsí:

  Měkké Superměkké Ultraměkké Mokré Přechodné
První VET
1:18.005
RIC
1:18.294
HAM
1:17.939
HAM
1:30.844
MAS
1:29.462
Druhý PER
1:18.446
SAI
1:18.519
ROS
1:18.763
WEH
1:33.794
GUT
1:29.713
Třetí HUL
1:19.232
ALO
1:19.170
GUT
1:19.131
RIC
1:34.360
MAG
1:29.802

Nejdelší stint závodu:

Měkké 48 kol Perez
Superměkké 47 kol Button
Ultraměkké 47 kol Rosberg, Hamilton
Mokré 31 kol Wehrlein, Hamilton
Přechodné 24 kol Nasr


Pravdometr:
Předpovídali jsme, že nejrychlejší strategie bude se dvěma zastávkami, eventuálně s jednou zastávkou zahrnující přezutí z ultraměkké směsi na superměkkou směs. Déšť však vše změnil. Hamilton na konci 31. kola vyměnil mokrou směs za ultraměkkou, stejnou taktiku zvolil Pascal Wehrlein z týmu Manor.

obrázky v plné velikosti: 01, 02