Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

F1 dává přednost útlejší verzi halo

F1 dává přednost útlejší verzi halo

Aeroscreen příští rok určitě na vozech neuvidíme.

Po setkání Skupiny pro technická pravidla F1 je jisté, že jezdci příští rok nebudou chráněni aeroscreenem. Techničtí experti týmů a Charlie Whiting dospěli k závěru, že aeroscreen potřebuje ještě projít mnoha testy a vyřešit řadu detailů, ale týmy už potřebují plynule postupovat ve vývoji svých nových vozů pro sezónu 2017. Aeroscreen přitom má podporu mezi týmy, jezdci i fanoušky, nakolik je obecně považován za estetičtější řešení než halo. Toto ale nemusí být konec aeroscreenu, zvažuje se nastartování plnohodnotného testovacího programu s cílem připravit ho na sezónu 2018.

A co tedy příští rok? Zdá se, že jedinou možností zůstalo halo. Ferrari s jeho testováním opět pokročilo během společných testů v Barceloně, kde vyzkoušelo novou, méně robustní verzi a je připraveno pokračovat. Po Velké ceně Evropy má nové halo podstoupit sérii nárazových testů a už na začátku července může být definitivně odsouhlaseno jeho použití v sezóně 2017.

Jinou možností by bylo zcela se vzdát cíle zavést novou ochranu hlavy jezdce už příští rok spolu s novou generací vozů, čemuž by se potěšil i Bob Fernley, zástupce šéfa Force Indie. Není důvod něco zavést za každou cenu.

"Podle mě by bylo lepší nejprve všechno pořádně zvážit a pak přijít s řešením, se kterým budeme stoprocentně spokojeni. Jsou tu mezery, kterými může klidně projít pružina. Přesnější by bylo říci, že jsou to velké díry. Tak proč bychom si měli myslet, že toto je správné řešení? Mohli bychom to zavést v roce 2018 a pořádně se prozkoumat celý proces i splnění bezpečnostních požadavků. Jednoduše nevidím velkou potřebu s tím někam spěchat, ale je to jen můj názor."