Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Evropy

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Evropy

Okruh z pohledu pneumatik, směsi a mnoho dalšího

Pirelli Velká cena Evropy – preview
osmý závod z jednadvaceti
Baku, Ázerbájdžán, 16. – 19. června 2016

Milán, 13. června 2016 - Formule 1 zavítá do nové země (Ázerbájdžán je od roku 1950 dvaatřicátý stát hostící F1), kde se uskuteční Velká cena Evropy. Tento závod se jel naposledy v roce 2012 ve Valencii, následně z kalendáře F1 vypadl. V Baku nás čeká nejrychlejší městský okruh, který jsme doposud viděli. Pirelli nominovalo následující směsi: střední, měkkou a superměkkou. Namísto skutečných dat se Pirelli muselo spoléhat na simulace, což je vždy větší výzva při navrhování nových pneumatik.

Okruh z pohledu pneumatik:


Protože se jedná o městský okruh s novým asfaltem, očekáváme nízkou přilnavost a velké teplotní rozdíly na trati.

Opotřebení a degradace mohou být poměrně nízké, což je důvod, proč jsme zvolili střední spektrum pneumatik.

Předjíždění zde bude složité, což znamená, že strategie na kvalifikaci a závod budou hrát zásadní roli.

Protože týmy nemají s tratí žádné zkušenosti, očekáváme hodně odkroužených kol ve volném tréninku.

Na 2,2 kilometru dlouhé rovince budou vozy dosahovat vysokých maximálních rychlostí.

Po Spa je Baku se svou délkou 6,003 km druhým nejdelším okruhem v seriálu.

Tři nominované směsi:

Střední směs (bílá): sporadicky nominovaná směs, týmy spoléhají na další dvě směsi.

Měkká směs (žlutá): směs s širokým teplotním rozsahem, v Baku by mohla hrát důležitou roli.

Superměkká směs (červená): nejoblíbenější směs, hojně bude využívána jak v kvalifikaci, tak během závodu.

Připomenutí minulého roku:

Poslední Velká cena Evropy se uskutečnila před čtyřmi lety ve Valencii (kde se jela jako osmý závod sezóny). Fernando Alonso na Ferrari dokázal vyhrát z 11. místa na startovním roštu.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:

„O tomto okruhu jsme slyšeli spoustu zajímavých věcí a zdá se, že díky svému charakteru, délce i rychlosti to bude atraktivní trať. Nikdy není snadné závodit na trati, kde jste poprvé, ale podmínky a pneumatiky jsou samozřejmě, jako vždy, stejné pro všechny. Nominované směsi by se měly vypořádat se všemi podmínkami, které mohou na trati v Baku nastat. Nyní je na týmech, aby co nejvíce využily svých zkušeností a zvolily si co nejlepší možné strategie. Poznatky z volných tréninků budou obzvláště důležité.“

Co je nového?

V podstatě všechno!

Závod začíná v 17:00, délka je vypsána na 51 kol.

Další věci, které nás v poslední době zaujaly:

Rozdíly ve zvolených pneumatikách mezi týmy nejsou nijak zvlášť velké.

Předpověď počasí slibuje vyšší teploty, ale také vysokou vlhkost vzduchu, možná bude i pršet.

Přestože trať vede ulicemi města, na řadě míst je zbrusu nový asfalt.

Přehled nominovaných směsí:

  P Zero Purple P Zero Red P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Austrálie   Superměkká Měkká Střední  
Bahrajn   Superměkká Měkká Střední  
Čína   Superměkká Měkká Střední  
Rusko   Superměkká Měkká Střední  
Španělsko     Měkká Střední Tvrdá
Monako Ultraměkká Superměkká Měkká    
Kanada Ultraměkká Superměkká Měkká    
Ázerbájdžán   Superměkká Měkká Střední  
Rakousko Ultraměkká Superměkká Měkká    
Velká Británie     Měkká Střední Tvrdá
Maďarsko   Superměkká Měkká Střední  
Singapur Ultraměkká Superměkká Měkká    


obrázek v plné velikosti: 01