Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Německa

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Německa

Okruh z pohledu pneumatik, směsi a mnoho dalšího

Pirelli Velká cena Německa – preview
dvanáctý závod z jednadvaceti
Hockenheim, Německo, 28. – 31. července 2016

Milán, 25. července 2016 - Návrat na Hockenheim není pro formuli 1 nic nového, jedná se o zavedenou trať, která byla v minulosti součástí kalendáře F1, nicméně poslední závod se na této trati uskutečnil v roce 2014. Od té doby se vozy F1 hodně změnily. Můžeme tak téměř s jistotou říct, že letošní časy na kolo budou rychlejší, což zároveň klade vyšší nároky na pneumatiky. Pirelli pro tento závod nominovalo střední, měkkou a superměkkou směs (stejně jako předchozí víkend v Maďarsku). Střední směs najde jistě své využití stejně dobře jako měkčí směsi, které byly k dispozici před dvěma lety (na Velké ceně Německa v roce 2014 byly nominovány pouze dvě směsi; měkká a superměkká).

Okruh z pohledu pneumatik:

Je tu od všeho trochu; dlouhé rovinky i technické pasáže u diváckých tribun.

Počasí je těžké předpovědět; v roce 2014 se teplota vyšplhala až na 38 °C.

Okruh má velmi hladký povrch, což snižuje míru opotřebení a degradace.

Je důležité hlídat zadní pneumatiky, protože je zde řada pomalých zatáček ze kterých se prudce akceleruje.

Vedle trakce je další klíčovou funkcí pneumatik brzdění.

Zatáčka č. 5 dá pneumatikám zabrat; je mírně levotočivá a jezdí se v ní tak rychle, jako kdyby to byla téměř rovinka.

Tři nominované směsi:

Střední směs (bílá): malé pracovní rozpětí.

Měkká směs (žlutá): všestranná směs, velmi oblíbená.

Superměkká směs (červená): užitečná směs pro kvalifikaci a zahájení závodu, opět se jedná o pneumatiky s malým pracovním rozpětím.

Připomenutí závodu před dvěma lety:


Nico Rosberg vyhrál svůj domácí závod se strategií dvou zastávek. Začal na superměkké, v 15. a 41. kole přezul na měkkou směs. Se superměkkými pneumatikami byl na kolo o sekundu rychlejší.

Nejlepší alternativní strategii měl jeho týmový kolega Lewis Hamilton, který skončil třetí se strategií třech zastávek. Startoval z dvacátého místa kvůli nehodě při kvalifikaci.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:

„Hockenheimring bude pro všechny představovat výzvu, protože naposledy se zde závodilo před dvěma lety a předtím se o Velkou cenu Německa dělil s Nürburgringem. Ve srovnání s jinými okruhy tak chybí kontinuální data. Vozy jsou samozřejmě mnohem rychlejší, než tomu bylo v roce 2014, což je důvod, proč jsme do nominací zavedli tvrdší směs. Nejpozoruhodnější na závodu před dvěma lety byla změna teploty; v den závodu měla dráha o 20 °C méně než v den kvalifikace. Letošní Velká cena Německa se koná ve stejném období jako tehdy, takže je dost dobře možné, že budeme svědky něčeho podobného.“
 
Co je nového?

Od roku 2014 nebyly zaznamenány žádné změny trati či infrastruktury.

Den po Velké ceně Německa začne Ferrari na okruhu Fiorano testovat pneumatiky pro sezónu 2017.

Po závodě v Německu začne ve formuli 1 dvoutýdenní dovolená.

Další věci, které nás v poslední době zaujaly:

Ferrari si vybralo více kusů superměkkých pneumatik než Mercedes a Red Bull.

Závod 24 hod ve Spa se koná ve stejném termínu jako Velká cena Německa; pro Pirelli je to obrovská událost na kterou dodá pro šedesát vozů 9000 pneumatik.

Pirelli otevřelo v Los Angeles P Zero World; první z řady celosvětových butiků Pirelli, které budou poskytovat obutí pro supersportovní vozy, stejně tak budou místem setkávání automobilových nadšenců.

Přehled nominovaných směsí:

  P Zero Purple P Zero Red P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Austrálie   Superměkká Měkká Střední  
Bahrajn   Superměkká Měkká Střední  
Čína   Superměkká Měkká Střední  
Rusko   Superměkká Měkká Střední  
Španělsko     Měkká Střední Tvrdá
Monako Ultraměkká Superměkká Měkká    
Kanada Ultraměkká Superměkká Měkká    
Ázerbájdžán   Superměkká Měkká Střední  
Rakousko Ultraměkká Superměkká Měkká    
Velká Británie     Měkká Střední Tvrdá
Maďarsko   Superměkká Měkká Střední  
Německo   Superměkká Měkká Střední  
Belgie   Superměkká Měkká Střední  
Itálie          
Singapur Ultraměkká Superměkká Měkká    
Malajsie     Měkká Střední Tvrdá
Japonsko     Měkká Střední Tvrdá
USA   Superměkká Měkká Střední  
Mexico   Superměkká Měkká Střední  


obrázek v plné velikosti: 01