Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

24 hodin ve Spa: kvalifikace

24 hodin ve Spa: kvalifikace

Van Gisbergen prolomil blokádu mercedesu a audi.

Po uplakaném dopoledni proběhla již na suchu kvalifikace podniku 24 hodin ve Spa. Ve dvou částech v rozdílných světelných podmínkách byla určena dvacítka pro dnešní podvečerní superpole a pro zbytek pole pořadí na roštu sobotního závodu.

První část

První části kvalifikace se nezúčastnil pouze jeden z vozů týmu Black Falcon. U mercedesu č. 57 (Haupt/Simonsen/Christodoulou) stále probíhala výměna motoru.

Velká část nejrychlejších časů byla stanovena v úvodu. Macleod (PAM č. 24, Parker, Bentley) vydržel s hodnotou 2:19.861 ve vedení jen krátce. V rychlém sledu jej překonalo několik jezdců, kteří zároveň prolomili hranici dvou minut a devatenácti vteřin.

Vedení se ujal jiný pilot vozu se smíšenou posádkou, Juncadella (PAM č. 56, Black Falcon, Mercedes) s časem 2:18.603 před Laurensem Vanthoorem (č. 28, WRT, Audi) s časem 2:18.659. Následovala další dvojice mercedesů pilotovaných Rosenquistem (č. 88, AKKA-ASP; 2:18.729) a Engelem (č. 00, Black Falcon; 2:18.949).

Výbornou formu mercedesu potvrdil dvacet minut po zahájení kvalifikace Götz (č. 86, HTP), který se časem 2:18.532 posunul do čela.

Komisaři se zaměřili především na průjezd zatáčkou Blanchimont, a dokázali zde přistihnout řadu pilotů při získání výhody. Mnohé z docílených časů tak byly brzy smazány, výše uvedených jezdců se toto netýkalo.

Dvacet minut před koncem po technických problémech odstavil Beretta své lamborghini za zatáčkou Fagnes. Odstranění nepojízdného vozu si vyžádalo čtyřminutové vyhlášení plné žluté.

Definitivní konec prvního dílu nastal čtyři minuty před vypršením časového limitu, když ve sjezdu k Bruxelles byla dráha poseta troskami. Jednalo se údajně o jedno z lamborghini týmu Barwell.

Druhá část

Mechanikům týmu Black Falcon se podařilo zprovoznit vůz č. 57, takže se trio Haupt, Simonsen, Christodoulou) mohlo zapojit do bojů o dosažení nejrychlejšího času.

V druhé části se již na začátku podařilo Van Gisbergenovi dostat do čela mclaren týmu Garage 59. S časem 2:18.474 se Novozélanďanovi podařilo takřka sekundovým zlepšením napravit tápání britské značky v první části (19. v Q1, č. 58).

S časem 2:18.968 jej následoval Schmid (15., č. 85, HTP, Mercedes), který docílil shodného času jako Kane (21., č. 7, M-Sport, Bentley). V následujícím kole vylepšil svůj čas na hodnotu 2:18.801, ale v přetahované o setiny vteřiny jej mezitím předstihl kolem za 2:18.787 týmový kolega Buhk (17., č. 84).

Průnik v první části pomalejších posádek do první desítky završil časem 2:18.764 Haase (6., č. 26, Sainteloc, Audi), který se posunul na druhé místo. Tentokráte byl nejlepším pilotem z nižší třídy až šestý Mapelli (PAM č. 78, Barwell, Lamborghini) s hodnotou 2:19.356.

Další souboje s časomírou zastavil Lyons (PAM č. 89, AKKA-ASP, Mercedes), jenž na přeplněné dráze narazil do svodidel. S vozem se dokázal dostat k mechanikům, kteří jej během hodiny znovu poslali na dráhu. Nejprve však následovala fáze plné žluté, poté byla kvalifikace na deset minut zastavena.

Poté míchal pořadím na čele Soulet (č. 8, M-Sport, Bentley), který časem 2:18.897 dobyl pátou příčku.

Kvalifikace byla v poslední půlhodině zpomalena vyhlášením plné žluté po odstoupení Cerutti (PAM č. 38, Antonelli). Italka odstavila dýmící lamborghini před zatáčkou Fagnes, jeho odstranění zabralo necelé čtyři minuty.

Kolizi Kaffera (č. 4, WRT, Audi) a Zanuttiniho (č. 888, Kessel, Ferrari) v druhé polovině se komisaři rozhodli vyřešit až po skončení kvalifikace.

Kombinované výsledky obou částí kvalifikace

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
-
 Van Gisbergen/Ledogar/Bell   Garage 59
M650
2:18.474
2.
-
 Jäger/Paffett/Götz   HTP
MAgt
+ 0.058
3.
PAM
 Morley/Toril/Al Faisal/Juncadella   Black Falcon
MAgt
+ 0.129
4.
-
 L.Vanthoor/Rast/Muller   Belgian Audi
Ar82
+ 0.185
5.
-
 Vautier/Rosenquist/vd Zande   AKKA-ASP
MAgt
+ 0.255
6.
-
 Guilvert/Parisy/Haase   Sainteloc
Ar82
+ 0.290
7.
-
 Baumann/Jaafar/Buhk   HTP
MAgt
+ 0.313
8.
-
 Dontje/Schmid/Bacheta   HTP
MAgt
+ 0.327
9.
-
 Soulet/Soucek/Reip   M-Sport
Bcon
+ 0.423
10.
-
 Engel/Buurman/Schneider   Black Falcon
MAgt
+ 0.475
11.
-
 Smith/Abril/Kane   M-Sport
Bcon
+ 0.494
12.
-
 Lathouras/Rugolo/Pier Guidi   AF Corse
F488
+ 0.625
13.
PAM
 Perera/Lapierre/Hassid/Giaque   ISR
Ar82
+ 0.626
14.
-
 Leonard/Frijns/Meadows   Belgian Audi
Ar82
+ 0.637
15.
PAM
 Loggie/O-Cole/Macleod/Meyrick   Parker
Bcon
+ 0.670
16.
-
 Sims/Eng/Martin   Rowe
Bm6
+ 0.714
17.
-
 Bortolotti/Bleekemolen/Ineichen   Grasser
Lhur
+ 0.762
18.
-
 Mies/Stippler/Winkelhock   Phoenix
Ar82
+ 0.772
19.
-
 Catsburg/Dusseldorp/Werner   Rowe
Bm6
+ 0.781
20.
PAM
 Minshaw/Keen/Gavin/Osborne   Barwell
Lhur
+ 0.807
21.
PAM
 Attard/Machitski/Mapelli/K-Smith   Barwell
Lhur
+ 0.882
22.
PAM
 Pisařík/Král/Malucelli/Fumanelli   Sc. Praha
F488
+ 0.910
23.
PAM
 Mateu/Häring/Armindo/Estre   Attempto
P991
+ 0.951
24.
PAM
 Al Harty/Modell/Adam/Turner   Oman
Avan
+ 0.984
25.
PAM
 Kelders/Rostan/Bouvy/Bonanomi   Sainteloc
Ar82
+ 1.019
26.
PAM
 Pilet/Jousse/Narac/Cornac   IMSA
P991
+ 1.418
27.
-
 Vervisch/D.Vanthoor/Stevens   Belgian Audi
Ar82
+ 1.456
28.
PAM
 Cioci/Castellacci/Perazzini/Flohr   AT Racing
F488
+ 1.456
29.
PAM
 Broniszewski/Bonacini/Rizzoli/Piccini   Kessel
F488
+ 1.499
30.
PAM
 Machiels/Van Splunteren/Mul/Venturini   Attempto
Lhur
+ 1.598
31.
-
 Haupt/Simonsen/Christodoulou   Black Falcon
MAgt
+ 1.622
32.
PAM
 Cameron/Scott/Griffin/Ragazzi   AF Corse
F488
+ 1.653
33.
PAM
 Beretta/Berton/Constantini/Gattuso   Ombra
Lhur
+ 1.779
34.
-
 Babini/Niederhauser/Zampieri   Attempto
Lhur
+ 1.812
35.
AM
 Zanuttini/Gitlin/Talbot/Cadei   Kessel
F458
+ 1.865
36.
-
 Salaquarda/Mortara/Stockinger   ISR
Ar82
+ 1.881
37.
-
 Frey/Ortelli/Costa   Emil Frey
Jef
+ 1.899
38.
-
 Moore/Fontana/Watson   Garage 59
M650
+ 1.931
39.
-
 Hirschi/Klien/Palttala   Emil Frey
Jef
+1.936
40.
PAM
 Motoaki/Bontempelli/Beretta/Fisichella   AF Corse
F488
+1.944
41.
-
 Piccini/Stolz/Beretta   Grasser
Lhur
+ 1.953
42.
PAM
 Perfetti/Cazenave/Lyons/M.Traffort   AKKA-ASP
MAgt
+ 2.072
43.
-
 De Leener/Baguette/Kaffer   Belgian Audi
Ar82
+ 2.134
44.
-
 Ordonez/Takaboshi/Buncombe   GT Academy
Ngtr
+ 2.140
45.
-
 Albuquerque/Baptista/Jimenez   Belgian Audi
Ar82
+ 2.220
46.
AM
 Mann/Guedes/Mastronardi/Cressoni   AF Corse
F488
+ 2.252
47.
PAM
 Geri/Romanelli/Schiro/Mancinelli   Easy Race
F488
+ 2.287
48.
PAM
 Koebolt/Roda/Colombo/Tomczyk   Team Italia
Bm6
+ 2.604
49.
-
 Senna/Tappy/Derani   Garage 59
M650
+ 2.668
50.
AM
 Blanchemain/Lallement/H-Clot/Buffin   Sainteloc
Ar82
+ 2.769
51.
PAM
 Lago/Owen/Russell/Webb   Lago
LgEX
+ 3.158
52.
PAM
 Grotz/Ojjeh/Darras/Santamato   Boutsen
Bm6
+ 3.260
53.
PAM
 Zöchling/Gounon/Rettenbacher/Breuters   Konrad
Lhur
+ 3. 321
54.
AM
 Ehret/Salikhov/Mattschull/Seefried   Rinaldi
F488
+ 3.392
55.
-
 Companc/Giammaria/Balzan   AF Corse
F488
+ 3.406
56.
PAM
 Cerutti/Spinelli/Sbirazzuoli/Giraudi   Antonelli
Lhur
+ 3.457
57.
AM
 Moiseev/Lémeret/Rizzo/Aguas   Kaspersky
F458
+ 3.533
58.
PAM
 Alessi/Pohler/Fjordbach/Andersen   Grasser
Lhur
+ 3.646
59.
AM
 Pierce/Harris/Rosenblad/Perel   Parker
Bcon
+ 3.732
60.
PAM
 Sanchez/Sarazin/Walkinshaw/Simmons   GT Academy
Ngtr
+ 3.825
61.
AM
 Konopka/Lewandowski/Myszkowski/Mikuláško   ARC
Lhur
+ 5.472
62.
AM
 Brandela/Buret/Delhez/Petit   CMR
F458
+ 5.516
63.
AM
 Nicolle/Loger/Mouez/Debs   CMR
F458
+ 5.589
64.
N
 Meulders/Paisse/Pâque/Richard   Speedlover
Pcup
+ 13.287
65.
N
 Notari/Bachelier/Mallegol/Blank   RMS
Pcup
+ 14.859

Vysvětlivky k tabulce

Třídy: bez označení –sestavy v celkovém hodnocení, PAM (Pro-Am) – smíšené posádky, AM – amatérské posádky, včetně třídy N s pohárovými vozy

Vozy: Audi R8 LMS 2. generace (Ar82), BMW F13 M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Galardo R-EX (LgEX), Lamborghini Huracán (Lhur) Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R (P991), Porsche 911 GT3 Cup ( Pcup)

 

Čeští anebo slovenští zástupci jsou zvýrazněni tučným písmem.

Program pokračuje dnes od 18,00 Superpole, v němž se utká 20 nejrychlejších vozů. Průběh lze sledovat prostřednictvím přenosu Zde.

Doplňující odkazy

24 hodin ve Spa (Zde)

Odkaz na článek se souhrnem základních informací o 24 hodinovém závodu. Jeho součástí jsou základní informace o tomto významném podniku, pohled do historie, přehled základních pravidel anebo odkazy na jiné zajímavé stránky věnované tomuto podniku. Naleznete zde také odkazy k článkům s doplňujícími údaji uveřejněné na zdejším portálu.

Profil Blancpain Endurance Cup (Zde)

V průběhu sezóny aktualizovaný článek zaměřený na hlavní informace o této vytrvalostní sérii. Tento prestižní podnik je v pořadí čtvrtým závodem pětidílného seriálu. Většina účastníků působí právě v této sérii, doplněni jsou příležitostnými zájemci.

Jeho součástí jsou odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních. Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.

Kategorizace jezdců Zde.