Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Ecclestone vysvětlil zmatek kolem hranici trati

Ecclestone vysvětlil zmatek kolem hranici trati

Whiting neakceptoval neoficiální dohodu.

Formule 1 je uprostřed poslední sezóny se současnou generací vozů, technická pravidla pro příští rok zásadně změní vzhled i rychlost vozů a v zákulisí se hledají i recepty na co nejlepší sportovní pravidla. Součástí toho je i experimentování s tím, kde vlastně končí část okruhu, kterou jezdci smějí v sobotu využít k dosažení nejlepšího kvalifikačního času a v neděli k závodění. Před Velkou cenou Německa vznikl pěkný chaos, když trať v prvním tréninku neměla žádnou hranici, v druhém museli jezdci udržet alespoň jedno kolo mezi bílými čarami a od soboty trať končila vnější stranou obrubníků.

Zmatek prý vznikl kvůli tomu, že členové Strategické skupiny F1 se pár dní předtím dohodli na úpravě daného pravidla tak, aby nedocházelo k tak velkému počtu trestů, škrtání kvalifikačních časů a rozdávání napomenutí, ale bez oficiálního hlasování.

"Rozhodli jsme se, že bychom to měli vyzkoušet a pak se podívat na výsledek," řekl Bernie Ecclestone, který v strategické skupině zastupuje Formula One Management. "Charlie (Whiting, závodní ředitel) si myslel, že bychom se měli držet pravidel. Máme pravidla, která říkají, kudy se smí a kudy nesmí jezdit.

Já jsem tohle téma otevřel na Strategické skupině, protože lidé (současným pravidlům) nerozumějí a nezajímají se o ně. Pravidla ale platí a měla by se dodržovat. Sice jsme o tom během setkání Strategické skupiny mluvili a víceméně jsme se jednohlasně shodli, ale nemohli jsme nic změnit, protože se nehlasovalo. Pokud by se i hlasovalo, muselo by se čekat na souhlas Komise F1. Takže jsme to neměli jak udělat. Musí se to udělat správným způsobem. Musí se napsat pravidlo a musí se o něm hlasovat."

O hranici trati a jejím překračování bychom měli opět slyšet před VC Belgie, protože týmy, Ecclestone a FIA budou pokračovat v hledání nejlepšího řešení.