Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Renault mění plány

Renault mění plány

Nechce čekat 5 let.

Ani ne půl roku po návratu Renaultu a jeho žlutých monopostů na starty velkých cen se představenstvo automobilky rozhodlo pozměnit cíle svého týmu. Vzhledem k převzetí zadluženého týmu Lotus F1 a výkonnostní ztrátu pohonné jednotky na konkurenci dostal generální ředitel týmu 5 let na útok na mistrovský titul. Příští rok měl tým pouze pravidelně sbírat body, v roce 2018 by se stačilo občas objevit na stupních vítězů… To už ale nyní úplně neplatí. Tým dostane od mateřské automobilky více peněz, ale mezi špičkové týmy se musí dostat dříve.

"Co se týče investic, nastala jedna změna. Urychlujeme naše plány a zvyšujeme celkový balík," řekl Cyril Abiteboul Autosportu. "Měli jsme pětiletý plán s naplánovanými investičními balíky, ale před pár týdny jsme odsouhlasili zvýšení tohoto balíku a zrychlení procesu. Pokroky chceme dělat maximální možnou rychlostí a k tomu nám nejlépe pomůže urychlení některých věcí z našeho pětiletého plánu."

Minulý měsíc jsme se dozvěděli, že Lotus loni prodělal 57 milionů britských liber. I předtím byl zadlužený a všechny dluhy musel nakonec zaplatit Renault. Ten ale dobře věděl, do čeho jde. Dluhy týmu a hrozící krach byly důvodem, proč společnost Genii prodala 90% podíl v týmu za 1 libru.

"Byli jsme si toho dobře vědomi. Pro Renault to byla součást rovnice, takže žádné překvapení. Celou dobu to byla součást plánu schváleného naším generálním ředitelem. Teď už možná lidé lépe rozumí tomu, proč převzetí týmu zabralo tolik času. Věděli jsme o tom díky důkladné kontrole financí týmu a bylo nám jasné, že tenhle tým potřebuje značné investice. Také je vidět, že Renault byl schopen udělat jedinou věc, která mohla tento tým udržet ve hře. Nemyslím si, že by tu dnes mohl být, kdyby se to nestalo."

Rozšířit tým v Enstone o zkušené inženýry není jednoduché, mnohým potrvá odchod z jejich současných týmů celý rok, ale na straně pohonných jednotek už je vidět pokrok a výborně postupuje i vývoj pro příští sezónu. Nová pohonná jednotka bude už brzy na dynamometrech.

"Na straně motorů se perfektně držíme plánu. Velmi nás těší letošní spolehlivost, protože se již můžeme soustředit na výkon. Motor pro sezónu 2017 se už brzy dostane na dynamometr a bude v něm několik opravdu dobrých změn. Je to hodně ambiciózní projekt, ale s naší strukturou a ambicemi na straně motoru jsem super-spokojený. Na straně šasi jsou velmi důležité změny v pravidlech kolem aerodynamiky, ale i tady, na straně aerodynamiky, jsme si stanovili velmi agresivní vývojový cíl. Při každém testu nového vozu ve větrném tunelu jsou vidět velké pokroky, obrovské navýšení přítlaku, které samozřejmě sníží časy na kolo, takže to vypadá dobře."