Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Grand magazín 13/2016 (6. – 19. srpna)

Grand magazín 13/2016 (6. – 19. srpna)

Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.

Krátce ze světa

16. srpna
Německá Federace motoristického sportu (DMSB) vyloučila tým APR Motorsport z letošního ročníku ADAC GT Masters. Jedná se o dohru skandálu, do nějž byla oranžová audi zapletena během čtvrtého podniku německého mistrovství na okruhu Red Bull Ring. Tehdy komisaři zjistili po nedělním klání odlišné hodnoty tlaku vzduchu v airboxu v porovnání s jinými vozy stejného typu. Při dalším zkoumání zde technici objevili součástku omezující víření nasávaného vzduchu.

Případ předali k dalšímu šetření DMSB, která rozhodla o zpřísnění dosud uděleného trestu vyloučení z druhého klání. Vozy týmu APR jsou diskvalifikovány také z prvního závodu v Rakousku, stáji byla zakázána účast ve zbývajících dvou podnicích německého mistrovství. APR Motorsport má sice možnost odvolání během dvou týdnů, přesto se právě probíhajícího podniku v Holandsku nemůže zúčastnit.

Audi týmu APR Motorsport

&Foto: Tomáš Krejčík

Výsledkový servis

ADAC GT Masters (5/7), Nürburgring

Na okruhu Nürburgring, verzi zkrácené na 3,629 km, se utkalo o další body celkem 32 stálých účastníků.

První závod

Zatímco na prvních sedmi místech se pořadí neměnilo, v hloubi pole bylo mnohem rušněji. Povedený start předvedl Ludwig (č. 1, Zakspeed, Mercedes), který se z 16. startovní pozice propracoval během chvilky o osm pozic výše.

Méně štěstí měl na výjezdu z Mercedes arény Lips (z 27., č. 13, RWT, Corvette), jehož poslal do hodin Ineichen (z 24., č. 63, Grasser, Lamborghini). Následně pilot staršího modelu amerického výrobce zamířil do boxů.

První kolo nepřineslo štěstí ani původně osmému Hamprechtovi (č. 8, Abt, Bentley), který byl po propadu na 13. místo otočen v šikaně NGK Geipelem (č. 50, Yaco, Audi). Německý mladík se o pár minut později postaral o první z mnoha výjezdů bezpečnostního vozu.

V pátém kole se bezhlavě vrhl do první zatáčky při snaze zdolat Švédku Ahlin-Kottulinsky (č. 44, Aust, Audi), jenže poslal do kačírku před ní jedoucího Kulaju (č. 3, Bonaldi, Lamborghini). Pro Fina závod skončil, Hamprecht se s pošramoceným vozem dokázal dostat k mechanikům, následně odstoupil. Než se podařilo odstranit do bezpečí Kulajův vůz, uplynulo deset minut.

Neutralizace přišla vhod Kronovi (č. 20, Schubert, BMW), který ztratil méně času kvůli potřebné výměně poškozené pravé zadní pneumatiky. Přestože se propadl až na 27. místo z 13. pozice, dopadl lépe, než předtím podobně postižený Hoevenaars (č. 28, Land, Audi) anebo dříve zmíněný Lips, kteří neplánovaným vjetím do boxů byli o kolo zpět.

Následně se zavodilo pouze čtyři minuty. Geipel (č. 50, Yaco, Audi) souboj se Stollem (č. 24, APR, Audi) završil kontaktem před poslední zatáčkou na výjezdu z Mercedes arény. Dvouminutovou neutralizaci využil De Phillippi (č. 29, Land, Audi) k výměně poškozené levé přední pneumatiky.

Mezitím se přiblížil čas povinných zastávek, kromě první trojice sem zamířila třetina pole. Později se právě zde rozhodlo o změně na čele, když Jahn (č. 17, Team 75, Porsche) zajel o kolo později než Renauer (č. 99, Herberth, Porsche). Střídající Estre tak vyjel přímo před Raggingera blížícího se k první zatáčce. Francouz ustál první těžké okamžiky a postupně se začal vzdalovat.

O šanci na slušný výsledek přišlo mistrovské duo Asch/Ludwig, když Asch během probíhajících výměn odpykal trest za prohřešek svého kolegy (při ukončení neutralizace). Ten zajížděl do boxů z osmé příčky, Asch se propadl až na 24. místo. Tweraser (č. 16, Grasser, Lamborghini) nedlouho po dobytí sedmé příčky Bachlera (č. 36, Schütz, Porsche) vůz odstavil, takže se na dráhu již potřetí vydal bezpečnostní vůz.

Po skončení dvouminutové neutralizace se znovu sedmý Bachler dostal pod tlak Winkelhocka (č. 15, Phoenix, Audi). Na výjezdu z poslední zatáčky se německému jezdci podařilo dostat vedle Rakušana a protnout cílovou čáru na sedmém místě, ale v nájezdu do první zatáčky byl Bachler zpět. Situace se snažil využít také o kolo zpět jedoucí Vervisch (č. 28, Land, Audi). Belgičan doplatil na pozdější kontakt Winkelhocka s Bachlerem v šikaně NGK dočasným opuštěním dráhy kvůli vyhnutí napříč stojícímu porsche.

Ani po skončení čtvrté neutralizace nebyl kolizím a odstoupením konec, byť již bez nutného zásahu bezpečnostního vozu. Na dohled od bodovaných příček se utkali v zatáčce Warsteiner Deletraz (č. 20, Schubert, BMW) a Van der Linde (č. 34, Car Collection, Audi). Pilot bmw po kontaktu s následnou jízdou kačírkem a po trávě ukončil působení v boxech. Kvůli technickým potížím odstavil před touto zatáčkou svůj nissan Frankenhout (č. 22, MRS).

Výsledky po absolvování 38 kol naleznete Zde, sestřih Zde.

Druhý závod

Již v první zatáčce skončil závod pro Winkelhocka (z 6., č. 15, Phoenix, Audi), jehož poslal do kačírku Keilwitz (z 18., č. 77, Callaway, Corvette). Ten byl sice později potrestán průjezdem boxy, v závodě s poničeným zavěšením též nepokračoval. K další kolizi došlo o pár desítek metrů dále, když Rogivue (č. 21, Zakspeed, Mercedes) roztočil Bartha (z 25., č. 13, RWT, Corvette). Švýcar se stejnému trestu nevyhnul.

Kvůli odklizení Winkelhockova audi byl na dráhu vyslán bezpečnostní vůz. Nový start již proběhl bez potíží, k čemuž napomohlo roztažené pole.

Čtvrtou příčku Haaseho (č. 33, Car Collection, Audi) dobyl Vanthoor (č. 24, APR, Audi), který se brzy dotáhl i na třetího Miese (č. 29, Land, Audi). Místo soustředění na útok na Raggingera (č. 99, Herberth, Porsche) tak musel být obezřetný před oranžovým audi belgického jezdce.

V sedmém kole v souboji o 22. příčku Frankenhout (č. 22, MRS GT, Nissan) postrčil Pavloviče (č. 3, Bonaldi, Lamborghini) v nájezdu do šikany NGK. Srbský pilot po otočení do protisměru ztratil šest příček, Frankenhout byl potrestán průjezdem boxy.

I s poškozenou přídí se dokázal držet Lindholm (č. 66, Attempto, Lamborghini) na 24. místě až do doby, než uvolněný nárazník začal odírat pneumatiku. Ani následná návštěva mechaniků nezabránila odstoupení modrého lamborghini.

Ze špičky zahájil zastávky Ragginger (č. 99, Herberth, Porsche). Navzdory nelehkému postupu zbývajících pilotů provozem se později Renauer musel zařadit až za Jahna (č. 17, Team 75, Porsche) a De Phillippiho (č. 29, Land, Audi).

Všem vypálil rybník Vanthoor (č. 24, APR, Audi) zastávkou na samém konci období povinných výměn, takže vedení v závodě převzal střídající Stoll. Pořadí se měnilo nejen strategií, ale také na dráze, když De Phillippi zdolal Jahna v Mercedes aréně.

Jahn se vzápětí ocitl pod tlakem Renauera (č. 99, Herberth, Porsche), k bojující dvojici se přibližoval Ludwig (č. 1, Zakspeed, Mercedes). Ani Stoll (č. 24, APR, Audi) ve vedení neměl chvíli klidu od dotírajícího De Phillippiho (č. 29, Land, Audi). Dvěma útokům v první zatáčce odolal, podlehl teprve na výjezdu ze zatáčky Warsteiner.

Deset minut před koncem skončil po chybě v kačírku u první zatáčky Rogivue (č. 21, Zakspeed, Mercedes), přičemž bezmála pomalu polovinu zbývajícího doby závodu ukrojila neutralizace. Do závěrečných bojů se již nezapojil Assenheimer (č. 69, Callaway, Corvette), který odstavil svůj vůz za Mercedes arénou.

Po napínavém souboji v Mercedes aréně se pokoušel Tutumlu (č. 34, Car Collection, Audi) vrátit na čerstvě ztracenou 16. příčku. Po kontaktu se Stolzem (č. 16, Grasser, Lamborghini) do zpomaleného Rakušana ještě narazil vzadu jedoucí Zonzini (č. 32, Bonaldi, Lamborghini). Pouze Ital dokázal dokončit, další dva účastnící odstoupili v posledním kole.

Výsledky naleznete Zde, sestřih Zde.

Očekávané události

19. – 21. srpna - ADAC GT Masters (6/7), Zandvoort

Přestože se v Holandsku představí oba příležitostní účastníci (druhé bmw týmu Schubert č. 19 a corvette Callaway č. 31), neúčast audi týmu Phoenix (č. 15) a tří vozů týmu Car Collection (audi č. 33 a č. 34, mercedes č. 35) je za letošní nejslabší účastí desátého ročníku. K poklesu na 27 účastníků došlo kvůli vyloučení dvou audi týmu APR jako dohra za nedovolené zásahy do motoru v Rakousku.

 Událost  Den  ADAC  Start
 První závod  Sobota  13,15 – 14,15
13,13
 Druhý závod  Neděle  13,08 – 14,08
13,06

Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.

26. – 28. srpna - Blancpain Sprint Cup (4/5); BGTS (8/10), Hungaroring

16. – 18. září - Blancpain Endurance (5/5); BGTS (9/10), Nürburgring

Doplňující odkazy

 Popis
Odkaz
Grand magazín 12/2016 (21. července – 5. srpna)
Profil Blancpain Sprint Cup 2016
Profil ADAC GT Masters 2016
Profil Blancpain Endurance Cup 2016
Profil 24 hodin ve Spa 2016

Zdroj: SRO, ADAC, Sportscar 365, Speedweek, Formule