Velká cena Belgie pohledem Pirelli
Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší
Velká cena Belgie – závod
třináctý závod z jednadvaceti
V závodě poznamenaným mnoha incidenty zvítězil Nico Rosberg na Mercedesu, přezouval dvakrát
Působivou stíhací jízdu z konce startovního pole předvedli jezdci Lewis Hamilton a Fernando Alonso, oba zvolili alternativní strategii
Spa-Francorchamps, 28. srpna 2016 – V závodě, kde došlo k několika incidentům a dokonce i k vyvěšení červené vlajky, zvítězil Nico Rosberg stylem start – cíl.
Na startu se objevily všechny tři nominované směsi; střední, měkká a superměkká. Hamilton a Alonso odstartovali z poslední řady na střední směsi, během vyvěšení červené vlajky se posunuli do první pětky. Výměna pneumatik v průběhu červené vlajky je povolena. Z toho nejvíce těžili ti jezdci, kteří začali na superměkkých pneumatikách, protože nejměkčí směs byla dobrou volbou do úvodního stintu. Po vyvěšení červené vlajky se pak v boxech stihly nutné opravy vozů. Šest pilotů, včetně nejlepší trojice, využilo zastavení závodu k výměně pneumatik.
Při opakovaném startu si většina jezdců vybrala měkkou směs, výjimku tvořila střední směs na voze Rosberga. Ten dokončil svůj poslední stint na střední směsi a vyhrál závod, během něhož přezouval jen dvakrát. Stejný počet zastávek v boxech měl i druhý muž v cíli, Daniel Ricciardo z týmu Red Bull.
Teploty byly v den závodu poměrně vysoké, nicméně v pátek a sobotu bylo ještě tepleji. Vzduch měl 29 °C a asfalt 39 °C, což pneumatikám nesvědčí.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Byl to akcí nabitý závod s celou řadou odlišných strategií, které poznamenalo zastavení závodu. Nicméně, Nico Rosberg vyhrál s dvěma výměnami pneumatik a to díky střední směsi, která se při neobvykle vysokých teplotách, které ve Spa v průběhu víkendu panovaly, ukázala jako velmi funkční. U prvních osmi jezdců jsme viděli odlišné strategie. Působivé byly výkony Lewise Hamiltona a Fernanda Alonsa, kteří do závodu odstartovali z úplného konce startovního pole a ke konečným umístěním si pomohli alternativní strategií.“
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Pravdometr: Předpovídali jsme Vítězná strategii o dvou zastávkách, ale vyjetí safety caru a následné zastavení závodu nás donutilo přehodnotit veškeré předpovědi. I tak ale Nico Rosbergovi stačilo k vítězství zastavit dvakrát; začínal na měkké směsi, v průběhu červené vlajky přežít na střední směs a ve 26. kole opět obul střední směs.
Na startu se objevily všechny tři nominované směsi; střední, měkká a superměkká. Hamilton a Alonso odstartovali z poslední řady na střední směsi, během vyvěšení červené vlajky se posunuli do první pětky. Výměna pneumatik v průběhu červené vlajky je povolena. Z toho nejvíce těžili ti jezdci, kteří začali na superměkkých pneumatikách, protože nejměkčí směs byla dobrou volbou do úvodního stintu. Po vyvěšení červené vlajky se pak v boxech stihly nutné opravy vozů. Šest pilotů, včetně nejlepší trojice, využilo zastavení závodu k výměně pneumatik.
Při opakovaném startu si většina jezdců vybrala měkkou směs, výjimku tvořila střední směs na voze Rosberga. Ten dokončil svůj poslední stint na střední směsi a vyhrál závod, během něhož přezouval jen dvakrát. Stejný počet zastávek v boxech měl i druhý muž v cíli, Daniel Ricciardo z týmu Red Bull.
Teploty byly v den závodu poměrně vysoké, nicméně v pátek a sobotu bylo ještě tepleji. Vzduch měl 29 °C a asfalt 39 °C, což pneumatikám nesvědčí.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Byl to akcí nabitý závod s celou řadou odlišných strategií, které poznamenalo zastavení závodu. Nicméně, Nico Rosberg vyhrál s dvěma výměnami pneumatik a to díky střední směsi, která se při neobvykle vysokých teplotách, které ve Spa v průběhu víkendu panovaly, ukázala jako velmi funkční. U prvních osmi jezdců jsme viděli odlišné strategie. Působivé byly výkony Lewise Hamiltona a Fernanda Alonsa, kteří do závodu odstartovali z úplného konce startovního pole a ke konečným umístěním si pomohli alternativní strategií.“
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Střední | Měkká | Superměkká | |
První | HAM 1:51.583 | HAM 1:52.361 | KVY 1:52.081 |
Druhý | ROS 1:51.746 | RIC 1:52.461 | PAL 1:53.251 |
Třetí | VET 1:52.728 | VER 1:53.281 | RAI 1:53.759 |
Nejdelší stint závodu:
Střední | 22 kol | Massa, Gutierrez |
Měkká | 17 kol | Verstappen |
Superměkká | 10 kol | Palmer |
Pravdometr: Předpovídali jsme Vítězná strategii o dvou zastávkách, ale vyjetí safety caru a následné zastavení závodu nás donutilo přehodnotit veškeré předpovědi. I tak ale Nico Rosbergovi stačilo k vítězství zastavit dvakrát; začínal na měkké směsi, v průběhu červené vlajky přežít na střední směs a ve 26. kole opět obul střední směs.