Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Marchionne: Scuderia očividně neplní cíle

Marchionne: Scuderia očividně neplní cíle

Ředitel automobilky byl svědkem dalšího selhání.

Sergio Marchionne je uznávaný manažer, který jako ředitel koncernu Fiat Chrysler Automobiles v roce 2014 vyhodil dlouholetého prezidenta Ferrari Lucu di Montezemola a sám zaujal místo prezidenta (a později i generálního ředitele) automobilky italské automobilky. Montezemolův odchod byl oznámen 10. září 2014, jen pár dní po VC Itálie, kde byl Marchionne svědkem velkého trápení Ferrari před italskými diváky a hordou zástupců italského tisku. O rok později to byla lepší podívaná, oba jezdci skončili v první pětce a Sebastian Vettel vystoupil na stupně vítězů. Pro letošní sezónu bylo cílem bojovat s dva roky dominantním Mercedesem o titul až do konce sezony a vyhrávat závody, samozřejmě včetně toho v Monze. Scuderia však do Maranella letos ještě nepřivezla ještě ani jedno vítězství a v Monze opět dominuje Mercedes. Takto si Marchionne tuto sezónu nepředstavoval.

"Neplníme cíle, o tom není žádných pochyb," řekl Marchionne. "Nemá smysl snažit se teď někoho opít rohlíkem, vůz není dost dobrý. Zdá se, že ho nezlepšujeme. Vidím to tak, že v Austrálii jsme měli dobrý start, ale selhali jsme při vývoji během sezony, za čímž je několik různých důvodů."

Po kvalifikaci nebyli nadšení ani jezdci Ferrari. Sebastian Vettel podotkl, že na Lewise Hamiltona oba ztratili více než loni.

"Nemůžeme být spokojení, ztrácíme více než loni," řekl Vettel. "Není překvapením, že Mercedes byl v kvalifikaci rychlejší. V závodě už tak rychlý nebude, protože s takovým nastavením motoru by nemohl absolvovat celý závod. To je část vysvětlení a další částí je, že prostě nejsme dost rychlí. Víme, že zaostáváme na straně vozu i na straně motoru. Snažíme se to dohnat, ale asi si umíte představit, že to není jednoduché. Pokud víte jak na to, tak podepište smlouvu a pojďte k nám!"

Kimi Räikkönen si před letními prázdninami stěžoval na nedostatek přítlaku ve srovnání s konkurencí, ale ani velká ztráta na Mercedes v rychlé Monze není překvapením.

"Čekal jsem, že tu budou velmi silní. Stejně silný závod byste od nich očekávali v Belgii, ale kdo ví. Tam jsme odvedli velmi dobrou práci a ztráta (v kvalifikaci) byla poměrně malá. Zde je evidentně větší a důvod můžeme jen hádat," řekl Räikkönen.

Marchionne osobně mluvit s několika významnými inženýry Scuderie před tím, než se svět dozvěděl o odchodu technického ředitele Jamese Allisona i šéfaerodynamika Dirka de Beera. Zároveň se mění organizační struktura Ferrari na "více horizontální", takže nový technický ředitel Mattia Binotto bude více koordinátorem než silným lídrem všech technických skupin v Maranellu, kde si Ferrari samo navrhuje i vyrábí šasi, převodovku i pohonnou jednotku.

"James byl skvělý technik a dobře se vyznal v různých oblastech vozu, ale co se týče pohonných jednotek, ty nikdy nebyly jeho silnou stránkou," řekl generální ředitel Ferrari. "Mattia odvedl fantastickou práci, díky čemuž se pohonná jednotka po roce 2014 dostala tam, kde ji máme dnes. V naší organizaci je mnoho talentovaných lidí, takže nebudeme hledat hrdinu v lesklé zbroji, aby přišel a všechno změnil. Scuderia má lidi s ohromnými schopnostmi, tak je nechme pracovat."