Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Grand magazín 14/2016 (20. srpna – 16. září)

Grand magazín 14/2016 (20. srpna – 16. září)

Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.

Výsledkový servis

ADAC GT Masters (6/7), Zandvoort

Holandský okruh přivítal nejméně početné pole s 27 účastníky. Chybělo audi týmu Phoenix (č. 15) a tři vozy týmu Car Collection (audi č. 33 a č. 34, mercedes č. 35). Navíc byl ze šampionátu vyloučen APR Motorsport kvůli dalšímu trestu za nedovolené zásahy do motoru v Rakousku. Navíc nastoupili oba letošní příležitostní účastníci (druhé bmw týmu Schubert č. 19 a corvette Callaway č. 31).

První závod

Po nevydařeném startu druhého Asche (č. 1, Zakspeed, Mercedes) jej ještě na startovní rovince překonal v kontaktním souboji Renauer (č. 99, Herberth, Porsche). Zároveň musel odrazit útok čtvrtého Jahna (č. 17, Team 75, Porsche) v první zatáčce.

Neméně tuhé byly i souboje Geipela (č. 50, Yaco, Audi) s Pommerem (č. 55, Aust, Audi) v zatáčce Scheivlak anebo Erharta (č. 6, HB Racing, Lamborghini) s Ineichenem (č. 63, Grasser, Lamborghini) v Audi S. Ineichen musel dvakrát do boxů, takže již v třetím kole nabral kolo ztráty na soupeře.

Po šesti minutách se z Kulajova lamborghini (č. 3, Bonaldi) vyvalila několikrát oblaka kouře. Ze zádě žlutého vozu navíc vyšlehly plameny a první zatáčku skrápěl olej kolabujícího motoru. Nevyhnutelné účinkování bezpečnostního vozu trvalo asi osm minut.

Pět minut před zahájením zastávek byl povolán bezpečnostní vůz do akce podruhé. Assenheimer (č. 69, Callaway, Corvette) kvůli technickým potížím pokračoval v zatáčce Renaultbocht přímo do kačírku, kde se zabořil. Ukončení neutralizace již probíhalo krátce po zahájení povinných výměn, takže do boxů zajížděly střídavě skupinky soupeřů.

Malé rozestupy se postaraly o řadu změn v pořadí mj. před Ludwiga (č. 1, Zakspeed, Mercedes) se dostal Estre (č. 17, Team 75, Porsche), Ragginger (č. 99, Herberth, Porsche) přišel o dvě místa na úkor Haaseho (č. 28, Land, Audi) a Maasena (č. 55, Aust, Audi). Nakonec se pořadí měnilo i na čele, kdy Estre po několika rychlých kolech míjel těsně Miese (č. 29, Land, Audi) vracejícího se na dráhu.

Krátce po uzavření boxů dostal třetí Ludwig (č. 1, Zakspeed, Mercedes) kvůli technickým problémům smyk ve Vodafonetbocht. K mechanikům se vydal nejprve na výměnu pravé zadní pneumatiky, teprve při třetí zastávce se již do závodu nevrátil.

Deletraz (č. 20, Schubert, BMW) se ocitl pod tlakem Van Lagena (č. 5, HB Racing, Lamborghini), který jej za Kumhobocht překonal v kontaktním souboji. Mladý Francouz si oddechl jen na chvíli, než se na něj zaměřil Abt (č. 7, Abt). Útoky pilota bentley však komplikovaly samovolně otevírající se pravé dveře.

Van Lagen se před domácím publikem chtěl blýsknout, takže jeho postup pokračoval. V posledním kole předjel osmého Keilwitze (č. 77, Callaway, Corvette) na brzdy v Audi S.

Výsledky závodu naleznete Zde, sestřih Zde.

Druhý závod

Start se odehrál v mezích vyznačené dráhy, k čemuž přispěla i blízkost zrádného kačírku. Na omezený prostor na asfaltu doplatil šestý Bortolotti (č. 16, Grasser, Lamborghini), který od soupeřů v první zatáčce Tarzanbocht schytal několik ran. Ty se na jeho výkonech neprojevily, takže svoji pozici uhájil.

Hůře dopadl ve Vodafonebocht Zanella (č. 36, Schütz, Porsche), jehož z osmé startovní pozice vystrnadil Pavlovič (č. 3, Bonaldi, Lamborghini). Srbský pilot se od začátku pouštěl do kontaktních soubojů, švýcarský pilot doplatil na jeho postrčení propadem na chvost.

Na čele byl Estre (č. 17, Team 75, Porsche) pod tlakem Van Lagena (č. 5, HB Racing, Lamborghini) následovaného Haasem (č. 28, Land, Audi), Ludwigem (č. 1, Zakspeed, Mercedes) a Miesem (č. 29, Land, Audi). Veškeré příležitosti ke změně pořadí zastavil výjezd bezpečnostního vozidla po necelých deseti minutách od startu.

Příčinou byl nevydařený průjezd Rogivueho (č. 21, Zakspeed, Mercedes) přes obrubník, který jej nasměroval zádí do svodidel u zatáčky Gerlachtbocht. Odklizení poničeného vozu a úklid ukrojil devět minut z vyhrazeného času pro závod. Při novém startu bylo prošetřováno počínání vedoucího Estreho, který nejprve zbrzdil za ním jedoucí vozy a následně

Mezitím se nad okruhem spustil liják, který zamíchal pořadím. Za první trojicí se odhodlala k výměně pneumatik bezmála polovina pole. Navzdory velkému chaosu v boxech, kvůli němuž se zde někteří účastníci zdrželi déle a brzkému konci deště, se ukázala riskantní volba jako výhodnější. Ztracené pozice rychle dobývali Ludwig (č. 1, Zakspeed, Mercedes), Freyová (č. 50, Yaco, Audi) anebo Keilwitz (č. 77, Callaway, Corvette).

Naopak zrádnost hladkých pneumatik na mokru zaskočila i továrního pilota Porsche Kevina Estreho (č. 17, Team 75, Porsche). Když se dostal pod tlak Freyové s vhodnějšími pneumatikami nestihl Francouz dostatečně zabrzdit před zatáčkou Scheivlak, takže následovala divoká jízda kačírkem. Okamžitě se propadl z druhého na šesté místo, navíc později při výměně zkolaboval motor. Jeho chlazení se nedostával dostatek vzduchu od ucpaných vstupů.

Na pořadí zastávek se projevoval stav dráhy s osychající stopou a zvolené obutí.

O vedení sváděli bitvu Ludwig (č. 1, Zakspeed, Mercedes) a Freyová (č. 50, Yaco, Audi). Jenže střídajícího Asche (č. 1) zdrželo v boxech překážející lamborghini stáje Attempto (č. 66, Gies/Lindholm), takže se do čela vyhoupl Geipel (č. 50).

Ještě během probíhajících výměn dostal u zatáčky Scheivlak hodiny Spengler (č. 32, Bonaldi) a skončil v kačírku. Kvůli odstranění odstaveného lamborghini byl povolán bezpečnostní vůz až dvě minuty po skončení možnosti povinných přestávek. Po dráze vodil celé pole dvě kola.

Posledních deset minut zpestřovaly přeháňky, tentokráte jejich intenzita nedonutila účastníky k návštěvě boxů. Na kluzké dráze chyboval Vervisch (č. 28, Land, Audi), čehož využil Gounon (č. 77, Callaway, Corvette) a Renauer (č. 99, Herberth, Porsche).

V samotném závěru se rozhodovalo o přidělení posledního bodu. Ze snahy Pommera (č. 55, Aust, Audi) dobýt desátou příčku Snoekse (č. 6, HB Racing, Lamborghini) nakonec těžil Kulaja (č. 3, Bonaldi, Lamborghini). Pommer zůstal v protisměru a dokončil závod až dvacátý, zpomalený Snoeks se při širším průjezdu první zatáčkou propadl mimo bodovaná místa.

Konečné výsledky naleznete Zde, sestřih Zde.

Blancpain Sprint Cup (4/5); BGTS (8/10), Hungaroring

Na okruh ležící nedaleko maďarské metropole zamířilo celkem 35 účastníků. Již v prvním tréninku skončila jízda audi týmu Phoenix v celkovém hodnocení (již s 28 soutěžícími včetně pěti sestav v Silver cupu). Tři vozy byly obsazeny smíšenými posádkami a tři posádky bojovaly v amatérské třídě.

Kvalifikační závod se odehrával v režii Rosenquista stíhaného Miesem. Po výměnách se díky zdatnějším mechanikům belgické stáje situace obrátila. Ide se ocitl pod tlakem Vautiera, nakonec prvenství uhájil.

Popis závodu a výsledky naleznete Zde, sestřih Zde.

Podařený start Buhka a třenice mezi Idem, Vautierem aVervischem vynesly v nedělním klání do čela od třetí zatáčky německého mladíka. Střídající Baumann s přehledem završil hlavní závod triumfem. Více informací včetně fotografií a odkazu na článek s výsledky naleznete Zde. Sestřih je Zde.

Smůla se lepila na paty českému týmu ISR, který odjel z Maďarska s prázdnou. Nedělní šance na body pro Salaquardu zmařily technické obtíže. Tiskovou zprávu české stáje naleznete Zde.

Své účinkování v sérii ukončil Rosina, který kromě průběhu víkendu vysvětluje důvody Zde.

Hlavní závod čtvrtého podniku krátkých závodů seriálu BGTS, Hungaroring

Foto: Tomáš Krejčík

Očekávané události

17. – 18. září - Blancpain Endurance (5/5); BGTS (9/10), Nürburgring

K závěrečnému vytrvalostnímu podniku seriálu BGTS se chystá celkem 54 účastníků. V hlavní kategorii je 25 vozů, kde nebude chybět ani audi českého týmu ISR s Filipem Salaquardou (č. 75). Devatenáct vozů je obsazeno smíšenými posádkami, nyní pouze s audi týmu ISR (č. 74). V třídě amatérů soupeří deset posádek včetně lamborghini stáje ARC Bratislava a Miro Konopka (č. 69).

V níže uvedené tabulce naleznete časy vysílání přímých přenosů na internetu a v televizi. Možnost sledování závodu a kvalifikace nabídne pořadatel na svých stránkách Zde.

Eurosport pouze odvysílá na svém prvním programu necelou hodinu trvající sestřih v úterý 20. září ve 23,00.

 Událost  Den  SRO  Digisport 4  Start
 Kvalifikace  Neděle  08,30–10,00  -
-
 Závod  Neděle  14,30–18,00  14,50–17,40
14,40

Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.

1. – 2. října - Blancpain Sprint Cup (5/5); BGTS (10/10), Barcelona

30. září – 2. října- ADAC GT Masters (7/7), Hockenheim

Doplňující odkazy

 Popis
Odkaz
Grand magazín 13/2016 (6. – 19. srpna)
Profil Blancpain Sprint Cup 2016
Profil ADAC GT Masters 2016
Profil Blancpain Endurance Cup 2016
Profil 24 hodin ve Spa 2016