Novinky

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

  • 22.03.2024 Good Brown má s McLarenem smlouvu do roku 2030.

Facebook Instagram

Kam bude směřovat F1?

Kam bude směřovat F1?

21 závodů je málo.

Komerční práva na Formuli 1 mění majitele a královnu motorsportu čeká několik pomalých změn. Jaké jsou plány generálního ředitele Liberty Media? Na co se by se měli fanoušci připravit? Asi by si měli zvyknout, že se na F1 dívají na placeném sportovním kanálu, který si možnost vysílat F1 více váží a dává jí více prostoru a času. Vzorem ostatním může být britská Sky Sports.

"Příležitostí na růst je několik. Začněme s příjmy z vysílání v TV, což je největším zdrojem příjmů," řekl Greg Maffei. "Chase Carey má v této oblasti spoustu zkušeností. Neumím si představit nikoho, kdo by byl v oblasti, kde se setkávají sport a média, lepší než on. Příjem od televizních společností určitě může růst. Velká část z toho by měla přijít z přesunu z volně dostupných na dobré placené kanály, jak se to udělalo ve Velké Británii, když práva koupila Sky."

Další oblastí s velkžm potenciálem růst jsou sponzorské dohody.

"Myslím, že momentálně máme 17 sponzorů a věci týkající se sponzoringu mají na starosti tři lidé. V kontrastu s tím, basebalová soutěž MLB má 75 sponzorů pouze v USA. Takže určitě tady je příležitost investovat do této oblasti a mít více sponzorů."

Zajímavou zprávou je, že 21 závodů se řediteli Liberty Media nezdá být moc, ale naopak příliš málo.

"Momentálně máme 21 závodů a i zde je prostor pro růst. Zatímco maximalizujeme příjem od některých závodů, které platí poměrně vysoké poplatky, můžeme kalendář rozšířit o místa, která by byla z dlouhodobého hlediska atraktivnější pro televize a sponzory. To se krátkodobě do určité míry týká Asie, případně i Latinské Ameriky. Z dlouhodobějšího hlediska je zajímavá Severní Amerika, zejména USA, kde nemáme sledovanost, příjmy a vlastně nic na maximální úrovni. To se nezmění za týden, ale z dlouhodobého hlediska je to velká příležitost."

A samozřejmě je tu téměř zcela zapomenutá oblast online služeb a digitální zábavy.

"Příjmy z digitální oblasti tvoří méně než 1 procento příjmů, není zde žádná organizovaná snaha něco s tím udělat. Můžeme udělat spoustu věcí v oblasti her, virtuální reality i rozšířené reality. Během závodu zaznamenáváme obrovské množství video obsahu a dat a nemáme způsob, jak je poskytnout nejnadšenějším fanouškům. A další nevyužité příležitosti jsou v oblastech jako například hazardní hraní. Je mnoho možností, jak využít digitální oblast. Od služeb navržených jako nadstavba k základním věcem, až po poskytování zajímavých dat, které my sami nevyužíváme."