Novinky

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

  • 22.03.2024 Good Brown má s McLarenem smlouvu do roku 2030.

Facebook Instagram

Sauber bude potřebovat platící jezdce

Sauber bude potřebovat platící jezdce

Naštěstí, zájem je velký.

Šéfka Sauberu prozradila, že pokud budou Felipe Nasr a Marcus Ericsson nahrazeni jinými jezdci, opět to budou muset být jezdci s dobrými sponzory. Týmová pokladna miliony dolarů potřebuje, má-li mít švýcarský tým opět konkurenceschopný vůz. Je to lepší, než mít velmi talentovaného jezdce v pomalém voze.

"Musíme se přizpůsobovat tomu, jaká je momentálně situace. Jsme si jisti, že příští rok budeme mít lepší vůz a věříme, že získáme další sponzory, ale v tomhle prostředí je to vždycky o penězích," řekla Monisha Kaltenborn. "Čím více (peněz) máte, tím více můžete testovat. A testování je velmi potřebné. Bylo by to velmi výhodné, pomohlo by nám to a věci by šly rychleji."

Když se jí Autosport přímo zeptal, jestli by si Sauber mohl dovolit dva jezdce bez sponzorů, odpověděla: "Myslím, že to se nestane."

Zájemců je naštěstí hodně a může jich být víc, když další týmy uzavřou své jezdecké dvojice. Sauber s podepisováním smluv nespěchá.

"Mohu vás ujistit, že jsme mnohem atraktivnější než před pár měsíci. To svědčí o kvalitě týmu, který byl dva roky podceňován. Měli jsme dvě špatné sezony - 2014 a tuhle. A někteří lidé to vidí. Ohledně jezdců máme několik možností a zvažujeme je. Mám určitou představu o načasování. Máme možnosti, zvážíme je, a když budeme připraveni, oznámíme to. Je dobré, když se to udělá rychle, protože v týmu je pak jistota, ale nejsme pod časovým tlakem."

Rozpočet se nejspíš podepsal i pod rozhodnutí nevyužít nejnovější specifikaci pohonné jednotky Ferrari, kterou od VC Itálie využívá Scuderia i Haas. Kaltenborn mluví o penalizaci za výměnu, což ale pro tým pravidelně končící v první části kvalifikace nemůže být až takový problém.

"Rozhodnutí udělali inženýři po konzultaci s Ferrari. Mají k tomu dobré důvody. Musíte brát v úvahu penalizaci a to, co za ni získáte. Nechceme riskovat penalizaci, protože by to pak mohlo být velmi obtížné."