Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Sauber bude dva kroky pozadu, těší se Sainz

Sauber bude dva kroky pozadu, těší se Sainz

Zpráva o použití starých motorů zaskočila i Ericssona.

Minulý týden jsme se dozvěděli, že stáj Sauber bude i příští rok používat letošní pohonné jednotky Ferrari. Proto je velmi pravděpodobné, že na začátku sezóny bude mít její vůz k dispozici méně koňských sil než konkurence a je prakticky jisté, že rozdíl se bude během sezóny zvětšovat. Ve vozech sezóny 2017 budou mít pohonné jednotky a jejich chlazení více místa a výrobci zároveň nebudou při vývoji omezováni žetonovým systémem, který skončí spolu s letošní sezónou.

Ve stejné situaci je letos Toro Rosso, které ale Sauber i přes tuto nevýhodu poráží. Příští rok bude v jeho voze nová pohonná jednotka od Renaultu a Carlos Sainz je přesvědčen, že takto přichází o dva soupeře, kteří budou ve vozech Sauberu jezdit na chvostu pole.

"Tak to jim přeji hodně štěstí," řekl Sainz, když se ho novináři zeptali, co si o tom myslí. "Obvykle jsou krok za námi, a pokud budou celý rok jezdit se stejným motorem, budou dva kroky za námi. Budou to mít těžké, ale my je chceme mít za sebou, takže pro nás je to dobrá zpráva."

Marcus Ericsson, švédský jezdec, který by chtěl u Sauberu zůstat i v roce 2017, prý byl nejprve také velmi překvapený, ale teď už rozhodnutí svého týmu rozumí a podporuje ho.

"Když jsem se o tom doslechl, pochyboval jsem, že je to dobré," přiznal Ericsson. "Ale pak jsem mluvil s lidmi ze závodního týmu a lidmi v továrně a vysvětlili mi, že při velké změně pravidel a vozů před budoucí sezónou je pro tak malý tým jako náš lepší soustředit se pouze na vývoj vozu. Už známe část našeho balíku, pohonnou jednotku i s chlazením a dalšími věcmi.

Dává to smysl. Věřím lidem, podle nichž je to správná volba. Není to proto, že bychom neměli peníze (na nové pohonné jednotky). Myslíte na Toro Rosso a to, kolik tím ztrácí, ale všichni lidé, se kterými jsem o tom v továrně mluvil, jsou přesvědčeni, že takto to bude nejlepší. Tým nyní nemůže být spokojený se šasi, a kdybychom až do zimy nevěděli, co přesně (od Ferrari) dostaneme, bylo by to ještě horší.

Nyní máme zdroje a můžeme zatlačit na vývoj šasi, ale abychom to mohli udělat, museli jsme už mít přesnou představu o tom, co bude v zadní části vozu. Odkdy to víme, můžeme se plně soustředit na vývoj šasi. Takže tomuto rozhodnutí rozumím a podle mě to takto dává smysl."

Jelikož Toro Rosso od Ferrari odchází a Sauber bude používat starší verzi pohonné jednotky, budou v zimě novou pohonnou jednotku Ferrari testovat pouze Scuderia a Haas.