Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Velká cena USA pohledem Pirelli

Velká cena USA pohledem Pirelli

Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší

Velká cena USA – závod
osmnáctý závod z jednadvaceti


Velkou cenu USA vyhrál Hamilton se dvěma zastávkami, boj o titul se přiostřuje

Všechny tři směsi se objevily na startu, některé týmy přezouvaly jednou, jiné třikrát

Velké rozdíly v taktice, týmy štěpí strategie mezi svými jezdci

Austin, 23. října 2016 – Lewis Hamilton vyhrál svou čtvrtou Velkou cenu USA v Austinu, v boxech se zastavil dvakrát. V závodě byly k vidění velké rozdíly v taktice, jen v top 10 jsme napočítali šest různých strategií, přičemž čtyři piloti v první desítce využili všechny tři nominované směsi. Hamiltonova vítězná jízda se opírala o strategii měkká – měkká – střední, co se volby pneumatik týká.

Všechny tři směsi se objevily startu závodu. Rosberg byl jedním mála z jezdců, kteří na druhý stint závodu obuli střední směs a u této směsi zůstali až do konce. Spolu s Hamiltonem uskutečnili druhou zastávku během virtuálního safety caru 24 kol před koncem závodu, oba zvolili střední směs.

Většina jezdců dokončila závod se dvěma zastávkami. Jezdci Ferrari, Kimi Räikkönen a Sebastian, zastavili v boxech třikrát. Naopak jezdci týmu Sauber a Daniil Kvjat z Toro Rosso přezouvali pouze jednou.

Závod se odjel za teplého a suchého počasí, teplota trati byla 34 °C, podobné podmínky panovaly během sobotní kvalifikace.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:

„Šest různých strategií v top 10 nám jasně dokazuje, jak je taktizování při volbě pneumatik důležité. Vliv virtuálního safety caru na závod nelze popřít, Daniel Ricciardo a další jezdci jej využili k přezutí na poslední stint, což jim pomohlo k udržení resp. získání pozic.“

Nejrychlejší časy dne podle směsí:
  Střední Měkká Superměkká
První ROS 1:41.897 SAI 1:42.832 VET 1:39.877
Druhý HAM 1:42.386 VES 1:43.056 RAI 1:41.841
Třetí VES 1:42.424 VET 1:43.096 MAG 1:42.475

Nejdelší stint závodu:
Střední 38 kol Ericsson
Měkká 26 kol Nasr, Sainz
Superměkká 14 kol Vettel, Raikkonen

Pravdometr: Jako nejrychlejší strategii v závodě na 56 kol jsme předpovídali dvě zastávky, což se také potvrdilo. Lewis Hamilton odstartoval na měkkých pneumatikách, v 11. kole přezul opět na měkké a během virtuálního safety caru v 31. kole přezul na střední směs

obrázky v plné velikosti: 01, 02