Velká cena USA pohledem Pirelli
Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší
Velká cena USA – závod
osmnáctý závod z jednadvaceti
Velkou cenu USA vyhrál Hamilton se dvěma zastávkami, boj o titul se přiostřuje
Všechny tři směsi se objevily na startu, některé týmy přezouvaly jednou, jiné třikrát
Velké rozdíly v taktice, týmy štěpí strategie mezi svými jezdci
osmnáctý závod z jednadvaceti
Velkou cenu USA vyhrál Hamilton se dvěma zastávkami, boj o titul se přiostřuje
Všechny tři směsi se objevily na startu, některé týmy přezouvaly jednou, jiné třikrát
Velké rozdíly v taktice, týmy štěpí strategie mezi svými jezdci
Austin, 23. října 2016 – Lewis Hamilton vyhrál svou čtvrtou Velkou cenu USA v Austinu, v boxech se zastavil dvakrát. V závodě byly k vidění velké rozdíly v taktice, jen v top 10 jsme napočítali šest různých strategií, přičemž čtyři piloti v první desítce využili všechny tři nominované směsi. Hamiltonova vítězná jízda se opírala o strategii měkká – měkká – střední, co se volby pneumatik týká.
Všechny tři směsi se objevily startu závodu. Rosberg byl jedním mála z jezdců, kteří na druhý stint závodu obuli střední směs a u této směsi zůstali až do konce. Spolu s Hamiltonem uskutečnili druhou zastávku během virtuálního safety caru 24 kol před koncem závodu, oba zvolili střední směs.
Většina jezdců dokončila závod se dvěma zastávkami. Jezdci Ferrari, Kimi Räikkönen a Sebastian, zastavili v boxech třikrát. Naopak jezdci týmu Sauber a Daniil Kvjat z Toro Rosso přezouvali pouze jednou.
Závod se odjel za teplého a suchého počasí, teplota trati byla 34 °C, podobné podmínky panovaly během sobotní kvalifikace.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Šest různých strategií v top 10 nám jasně dokazuje, jak je taktizování při volbě pneumatik důležité. Vliv virtuálního safety caru na závod nelze popřít, Daniel Ricciardo a další jezdci jej využili k přezutí na poslední stint, což jim pomohlo k udržení resp. získání pozic.“
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Všechny tři směsi se objevily startu závodu. Rosberg byl jedním mála z jezdců, kteří na druhý stint závodu obuli střední směs a u této směsi zůstali až do konce. Spolu s Hamiltonem uskutečnili druhou zastávku během virtuálního safety caru 24 kol před koncem závodu, oba zvolili střední směs.
Většina jezdců dokončila závod se dvěma zastávkami. Jezdci Ferrari, Kimi Räikkönen a Sebastian, zastavili v boxech třikrát. Naopak jezdci týmu Sauber a Daniil Kvjat z Toro Rosso přezouvali pouze jednou.
Závod se odjel za teplého a suchého počasí, teplota trati byla 34 °C, podobné podmínky panovaly během sobotní kvalifikace.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Šest různých strategií v top 10 nám jasně dokazuje, jak je taktizování při volbě pneumatik důležité. Vliv virtuálního safety caru na závod nelze popřít, Daniel Ricciardo a další jezdci jej využili k přezutí na poslední stint, což jim pomohlo k udržení resp. získání pozic.“
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Střední | Měkká | Superměkká | |
První | ROS 1:41.897 | SAI 1:42.832 | VET 1:39.877 |
Druhý | HAM 1:42.386 | VES 1:43.056 | RAI 1:41.841 |
Třetí | VES 1:42.424 | VET 1:43.096 | MAG 1:42.475 |
Nejdelší stint závodu:
Střední | 38 kol | Ericsson |
Měkká | 26 kol | Nasr, Sainz |
Superměkká | 14 kol | Vettel, Raikkonen |