Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

GP2 a GP3 se připravovaly v Abů Dhabí na sezonu 2017

GP2 a GP3 se připravovaly v Abů Dhabí na sezonu 2017

Tyto testy jsou v mnohém ohledu důležitější, než úvodní závody příštího roku.

Týmy GP2 a GP3 po posledním podniku letošního šampionátu hned zůstaly v Abú Dhabí, aby se účastnily třídenního testu. Tyto testy jsou v mnohém ohledu důležitější, než úvodní závody příštího roku. Zvláště menším týmům jde přeci o to, přesvědčit bohaté tatíky nebo sponzory o tom, že je smysuplné investovat půl druhého milionu (nebo víc) do kariér svých mladých talentů. Slabším týmům GP2 a GP3 při tom nejde o nic jiného, než o holé přežití.

A tak se více či méně nadaní piloti na okruhu Yas Marina během šesti tříhodinových session mohli seznámit s novou technikou, nebo alespoň s personálem nových týmu.

Jaké poznatky lze z jízd mezi středou a pátkem vyčíst? Snad nejdůležitější zprávou z Arábie bylo oficiální oznámení pevné jezdecké sestavy mistrovského týmu Prema-Theodore. Budou ji tvořit mistr GP3 Charles Leclerc z Monaka a Ital Antonio Fuoco. Oba jsou členy kádru juniorské Akademie Ferrari. Leclerc letos již pilně jezdil s Formulí 1 a proto se zvláště s ním bude muset příští rok počítat. Nepřekvapilo by, kdyby v připadě úspěchu již od roku 2018 postoupil rovnou do kokpitu Scuderie-F1. Vždyť má Ferrariho Akademie co dohánět: zatímco Red Bull již pro své týmy vychoval několik talentů a i Mercedes letos dosadí "svého dorostence" do továrního kokpitu, nemají Italové ještě co hlásit. To, co se nepodařilo s Bianchim tedy může dokázat Leclerc.

Také v ohledu na obsazení tří ještě volných kokpitů ve Formuli 1 (vycházejme z toho, že je Wehrlein již týdny najisto u Mercedesu, takže dva u Manoru a jeden u Sauberu)  byly tyto testy jistým poukazatelem. Zatímco se jich movitý Sergej Sirotkin vůbec nezúčastnil (pracuje tedy naplo na přestupu do F1, nebo WEC), jezdili další dva z "bohatších" jezdců GP2, Jordan King a Artem Markelov vesele po Arábii, jakoby skutečně plánovali zůstat v GP2 další sezonu. V kokpitech se překvapivě objevilo i několik dalších "veteránů GP2" jako Johnny Cecotto, Raffaele Marciello, se kterými se vlastně již nepočítá. Svou účastí prekvapili i jezdec DTM Daniel Juncadella (Campos), Felix Serralles (do Evropy se vrátil po jediné sezoně v USA) a Chris Hoeher (Rakušan, který se již léta snaží v nejrůznějších formulkách, testoval za tým Russian Time). V tomto ohledu ale jistě "oslnil" především  Salvatore De Plano. Italský gentleman-driver, známý z amatérského seriálu BossGP, si zaplatil kokpit pátečního testu v týmu MP a jezdil zhruba o osm sekund pomaleji, než špička - inu některé týmy si musejí vydělávat již samotnými testy...

Ale ke sportovním výsledkům. Nejrychlejší čas středy si večer zapsal Raffaele Marciello, který se vrátil do kopitu stáje Trident. Za ním se klasifikovali Japonec Macušita (Honda mu tedy pravděpodobně zaplatí i třetí rok v GP2 u ARTu), dva zkušení jezdci equipy DAMS, Oliver Rowland s Nicolasem Latifim a nezmar Johnny Cecotto, který již o víkend překvapil senzačnímy výkony v závodech. Nejlepším nováčkem byl Leclerc se šestým časem.

Také ve čtvrtek se jezdilo večer za umělého osvětlení rychleji, než dopoledne a prosadil se překvapivě vicemistr GP3, Alexander Albon. Anglo-Thajec zajel nejrychleji na voze týmu ART před Marciellem, Leclercem, Kingem, Cecottem a dalším nováčkem, Louisem Deletrazem.

V pátek byl nejrychlejší Kanaďan Latifi před Cecottem, Kingem, Rowlandem a Markelovem - tedy vesměs zkušení borci GP2. Nejlepší z nováčků byl tentokrát Fuoco na šestém místě.

Při testech formulí GP3 byl ve středu nejrychlejší Japonec Fukuzumi (ART), ve čtvrtek Ital Lorandi (Jenzer) a v pátek Brit Russell (ART). Češsi nebo Slováci na trati nebyli.