Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Brown oslovuje sponzory novou taktikou

Brown oslovuje sponzory novou taktikou

Během roku chce sehnat i titulárního sponzora.

Pokud se Autosport nemýlí, tak 60 milionů britských liber od Hondy loni tvořilo zhruba polovinu částky, kterou se McLarenu podařilo vysbírat od sponzorů. Příští rok by mohl být horší, protože logo Mobil 1 budeme letos vídat na vozech Red Bullu a značka Johnnie Walker údajně navazuje nové partnerství s týmem Force India. V této situaci z týmu nedobrovolně odešel Ron Dennis a o sponzory se bude starat jeden z nejuznávanějších expertů na marketing v motorsportu, Zak Brown. Jakmile se pustil do práce, avizuje změnu taktiky.

Dennis se vícekrát nechal slyšet, že místo na voze McLarenu má vysokou cenu i když se týmu momentálně nedaří. Svůj tým přirovnal k fotbalovému klubu Manchester United a vysvětloval, že by byl nesmysl prodávat místo na voze za nízké ceny, když výsledky budou stále lepší. Brown tohle změní a sponzorům bude navrhovat, aby platili podle toho, jak se týmu momentálně daří na trati. Zaplatily by tedy pouze za to, co reálně dostanou a riziko by na sebe bral McLaren. Zároveň oznámil, že McLaren bude podporovat snižování nákladů nejen malých, ale i velkých týmů.

"Ceníky v F1 jsou nyní o něco nižší, ale podle mě to nakonec nemusí být špatná zpráva," řekl Brown v rozhovoru pro Sky Sports F1. "Nyní potřebujeme snížit i výdaje, protože je v pořádku, že klesá jedna hladina, pokud spolu s ní klesá i druhá. Společnost zůstane zisková, nebo, v případě mnoha týmů F1, sníží své ztráty.

Na straně sponzoringu se dostává do popředí nový trend, který se netýká pouze McLarenu a F1, ale všech sportů. Určitý výkonnostní element. Tyto společnosti potřebují dostat garantovanou hodnotu. Když si zaplatíte za místo v tomhle sportu, musíte akceptovat, že ne vždy vyhrajete, že budou dobré i špatné roky. Takže je tu element výkonnosti, přičemž společnosti si cení měřitelnost a flexibilitu. Více než kdykoliv předtím sledují své výsledky na bázi finančních čtvrtletí, protože se vyvinuly sofistikovanější způsoby vyhodnocování nasbíraných dat. Proto bychom se, jako dobrý partner, měli přizpůsobit a být co nejflexibilnější v rámci našich obchodních podmínek."

Pokud by McLaren už měl se sponzory podepsané tenhle typ smluv, v uplynulých dvou letech by od nich zřejmě dostával méně než je zvyklý, ale možná by si jich díky tomu udržel více a hlavně snadněji hledal nové. Brownovi připadl i úkol najít velkého titulárního sponzora. Ani trochu nezpochybňuje, že tým takového sponzora chce, ale vzhledem k tomu, jak velký obchod to bude, ho jistě nestihne uzavřít během sezóny 2017.

"Není realistické počítat s rokem 2017. Z tohoto pohledu není ani rok 2018 daleko, takže se soustředíme na velké společnosti, velké značky, stejně smýšlející společnosti. Některé diskuse byly velmi dobré, ale vše je pouze v raném stádiu."