Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Hülkenberg bude s Renaultem bojovat o titul...

Hülkenberg bude s Renaultem bojovat o titul...

... ale až za pár let.

Nico Hülkenberg vkročil do F1 v roce 2010 jako mladý vítěz série GP2, kterou opanoval hned v první (a díky tomu zároveň poslední) rok v ní. Za svého jezdce si ho vybral Williams, historicky třetí nejúspěšnější tým F1. Uplynulo ale mnoho let a Hülkenberg má za sebou 4 sezóny závodění ve středu pole ve vozech týmu Force India, jeden krok vedle, kterým bylo jednoleté působení u týmu Sauber, a jeden téměř ztracený rok v roli testovacího jezdce po ztrátě místa u Williamsu. Nyní je mu 29 let a konečně je v továrním týmu, se kterým získá mistrovský titul. Avšak nebude to v roce 2017 ani v roce 2018.

"Renault již v minulosti ukázal, čeho je schopný dosáhnout," řekl německý jezdec Sport Bildu. "Už párkrát vyhrál šampionát, takže když mě oslovil, neměl jsem nad čím přemýšlet. Co tady mohu dokázat? Nasměrovat tento projekt vstříc vítězstvím. Letos nemůžeme očekávat zázraky a kdo si myslí něco jiného, ​​nerozumí tomuto sportu. Ale doufám, že budeme v čele středu pole. A od roku 2019, za dva nebo tři roky, chci být připraven bojovat o titul."

Pokud se Hülkenberg nedostane na stupně vítězů nejpozději v zářijové VC Itálie, vystřídá svého krajana Adriana Sutila na vrcholu tabulky jezdců s nejvíce velkými cenami bez jediného vystoupení na pódium. Tomu se možná dalo velmi snadno zabránit díky dalšímu krajanovi, Nicovi Rosbergovi, který nečekaně ukončil kariéru a nechal v Mercedesu volné místo. Kdyby byl Hülkenberg volný nebo měl možnost snadno se vyvázat ze smlouvy s Force India, mohl dát Mercedes přednost německému jezdci před Valtterim Bottasem. Ve smlouvě s Renaultem ale žádná klauzule o odchodu do špičkového týmu není.

"Lhal bych, kdybych vám tvrdil, že nabídka od Mercedesu by nebyla lákavá. Ale načasování to prostě neumožnilo. Už jsem měl podepsanou víceletou smlouvu s Renaultem. A chci něco vybudovat. Mám před sebou obrovskou výzvu. Chci tady bojovat a zároveň budovat, což je něco jiného, ​​než přijít do etablovaného týmu jako Mercedes. Nelituji."