Renault navrhuje rozpočtový strop pro motoráře
Pokladnice automobilky není bezedná.
Po skončení sezóny 2016 bylo odstraněno žetonové omezení vývoje pohonných jednotek, které mělo výdaje jejich výrobců udržet v jakž takž přijatelných mezích a nahradil ho pouze seznam pár omezení a unifikovaných součástek. Renault i Honda to využily k vývoji zcela nových pohonných jednotek. Podle nepotvrzených zpráv má Ferrari rozpracovaných několik velkých novinek a Mercedes někde našel až 70 nových koňských sil, které ale zatím kvůli spolehlivosti nedokáže využít. Nicméně nové pohonné jednotky se ještě ani nestihly předvést v prvním závodě a už se ozval první hlas volající po šetření. Je to hlas Jerome Stolla, prezidenta Renault Sport Racing.
"Hybridní technologie jsou velmi přitažlivé, ale máme problém s náklady," řekl Stoll. "Musíme na ně dát pozor a ujistit se, že naše investice se vrátí. A ceny se pořádně změnily. Musíme zjistit, jak by se to dalo trochu omezit, nebo zavést strop nákladů na vývoj pro každého výrobce."
V souvislosti s náklady se hovoří o možnosti vrátit se k jednoduchým atmosférickým spalovacím motorům, což by ale Renault nepotěšilo.
"Musíte si uvědomit, že zde soutěžíme i kvůli technologiím. Na zavedení hybridních systémů jsme tlačili i proto, abychom ukázali, že i v konkurenčním prostředí F1 můžeme něco udělat pro životní prostředí a spotřebu jsme snížili o 30 až 40 procent. Tím jsme ukázali , že můžeme soutěžit a přitom nebýt někým, kdo chce zabít tuto planetu. Máme rádi soutěžení, máme rádi vášeň a zároveň zde můžeme pracovat na věcech, na kterých všichni beztak chtějí pracovat."
"Hybridní technologie jsou velmi přitažlivé, ale máme problém s náklady," řekl Stoll. "Musíme na ně dát pozor a ujistit se, že naše investice se vrátí. A ceny se pořádně změnily. Musíme zjistit, jak by se to dalo trochu omezit, nebo zavést strop nákladů na vývoj pro každého výrobce."
V souvislosti s náklady se hovoří o možnosti vrátit se k jednoduchým atmosférickým spalovacím motorům, což by ale Renault nepotěšilo.
"Musíte si uvědomit, že zde soutěžíme i kvůli technologiím. Na zavedení hybridních systémů jsme tlačili i proto, abychom ukázali, že i v konkurenčním prostředí F1 můžeme něco udělat pro životní prostředí a spotřebu jsme snížili o 30 až 40 procent. Tím jsme ukázali , že můžeme soutěžit a přitom nebýt někým, kdo chce zabít tuto planetu. Máme rádi soutěžení, máme rádi vášeň a zároveň zde můžeme pracovat na věcech, na kterých všichni beztak chtějí pracovat."