Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

WTCC tentokrát bez jasného favorita

WTCC tentokrát bez jasného favorita

Sezóna startuje v marockém Márrákéši.

Sezona mistrovství světa cestovních vozů (WTCC) startuje o tomto víkendu v marockém Márrákéši. Po letech totální nadvlády Citroënu se očekává dramatičtější boj o titul.

Na kolbišti zůstávají tovární sestavy Hondy (Tiago Monteiro, Norbert Michelisz a nováček Ryo Mičigami) a Volva (Thed Björk, od Lady přecházející Nicky Catsburg a další novic Néstor Girolami). Citroën předal své vozy soukromníkům. Vážným konkurentem bude zejména Sébastien Loeb Racing, za nějž pojedou Mehdi Bennani, Tom Chilton a John Filippi. Svoje možnosti v testech naznačil i Rob Huff s dalším C-Elysée Münnich Motorsportu. Zbytek účastníků už by neměl mít nárok na nejvyšší příčky, mnozí jsou však zvědavi na výkony Yanna Ehrlachera s jedinou přežívající Ladou Vesta a Toma Coronela (RC Motorsport) s téměř historickým Chevroletem Cruze (ROAL Motorsport).

Do kalendáře šampionátu se vrátily k nemalé radosti fanoušků okruhy v Monze a Makau. Ten nyní sestává z deseti podniků na čtyřech kontinentech. Čeští diváci to mají nejblíže na Hungaroring (12. – 14. 5.) a na Severní smyčku Nürburgringu (25. – 27. 5.).

Program závodního víkendu se v zájmu úspory nákladů smrskl na dva dny, když odpadly páteční testy. Tréninky se pak krátí na 45 minut. Zároveň se zvýšila bodová dotace pro hlavní závod (nyní ve schématu 30 – 23 – 19 – 16 – 13 – 10 – 7 – 4 – 2 – 1) a o dva body více bude brát také vítěz soutěže značek, tzv. MAC3.

Na dráze v arabském starobylém městě čekají na závodníky průjezdy úzkými koridory, v nichž je každá chyba okamžitě potrestána. Nesnadno se zde předjíždí a dá se také očekávat značné horko. Prosadit se bude chtít zejména domácí hrdina Bennani, loni zde ovšem uspěli Coronel a José María López, jenž však WTCC již opustil.

Fakta o závodě:
Délka trati: 2971 m
Délka úvodní jízdy: 18 kol (53,478 km)
Délka hlavní jízdy: 21 kol (62,391 km)
Traťový rekord – kvalifikace: 2016 - José María López (Citroën C-Elysée) 1:22,024 (130,3 km/h)
Traťový rekord – závod: 2016 – Hugo Valente (Lada Vesta) 1:23,087 (128,7 km/h)

Kvalifikace začíná v sobotu 8. dubna v 16.15 hodin našeho času, úvodní závod v neděli 9. dubna v 17.35 hodin, hlavní o sedmdesát minut později (vysílá přímým přenosem Eurosport 1).