Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Velká cena Ruska pohledem Pirelli

Velká cena Ruska pohledem Pirelli

Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší

Velká cena Ruska – závod

čtvrtý závod z dvaceti

Soči, 28. – 30. dubna 2017

VALTTERI BOTTAS V MERCEDESU VYHRÁL VELKOU CENU RUSKA SE STRATEGIÍ JEDNÉ ZASTÁVKY V BOXECH A PO VELKÉM ZÁVĚRU PROTI FERRARI SEBASTIANA VETTELA

PŘES VÍKEND JSME VIDĚLI PROZATÍM NEJVYŠŠÍ TEPLOTY. VĚTŠINA PILOTŮ PODLE OČEKÁVÁNÍ ZVOLILA STRATEGII JEDNÉ ZASTÁVKY

V DLOUHÉ ZATÁČCE ČÍSLO TŘI SE NA NĚKTERÝCH PNEUMATIKÁCH VYTVÁŘELY PUCHÝŘE, ALE NEMĚLO TO VLIV NA JEJICH VÝKON


Soči, 30.dubna 2017
– Valtteri Bottas v Mercedesu vyhrál Velkou cenu Ruska se strategií jedné zastávky v boxech. Byla to jeho první vítězná Velká cena. Téměř všichni jezdci zvolili strategii jedné zastávky v boxech tak, jako tomu vždy v Soči bylo. Fin se dostal do vedení v první zatáčce po startu na ultraměkké směsi ze třetího místa za vozy Ferrari, v průběhu závodu přezul na superměkkou směs. Sebastian Vettel přezul o šest kol později a využil nové pneumatiky ke stíhání Bottase v závěrečných fázích závodu. Všichni piloti z top 8 zvolili strategii ultraměkká - superměkká směs.

Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:

“Strategie Velké ceny Ruska byla podle očekávání, navzdory brzkému vyjetí safety caru a teplotám, které byly nejvyšší, co jsme zatím o víkendech viděli. Na levé přední pneumatice se u některých pilotů vytvářelo malé množství puchýřů v důsledku zatížení v dlouhé třetí zatáčce, ale neovlivnilo to výkon pneumatik. Hladký povrch znamenal strategii jedné zastávky pro drtivou většinu závodníků a nízké opotřebení pneumatik podle očekávání. Viděli jsme různá načasování zastávek v boxech, zejména u Bottase a Vettela, což dělalo závod vzrušující až do konce”.

Nejrychlejší časy dne podle směsí:

  Měkká Superměkká Ultraměkká
první   Raikkonen 
1m 36.844s
Vettel 
1m 38.197s
druhý   Vettel
1m 37.312s
Massa
1m 38.232s
třetí   Bottas
1m 37.367s
Bottas
1m 38.350s


Nejdelší stint závodu:

Měkká    
Superměkká Magnussen, Kvyat 30 kol
Ultraměkká Hulkenberg 40 kol

 

Pravdometr: Strategicky se závod vyvíjel podle očekávání. Mysleli jsme, že nejrychlejší strategií bude závod s jednou zastávkou v boxech se startem na ultraměkké směsi a přezutím na superměkkou směs po 26. kole. Bottas zajel do boxů v 28. kole, šest kol před Vettelem. Načasování všech zastávek bylo také ovlivněno brzkým vyjetím safety caru.