Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

2016: O předjíždění se nebojte!

2016: O předjíždění se nebojte!

Vedle jak ta jedle

Také máte někdy pocit, že v padoku F1 se to jen hemží erudovanými experty na všechno a analytiky s křišťálovými koulemi? Sebevědomé vyjádření nejpozději do roku zapadnou prachem a jejich autory dnes už zaměstnávají úplně jiné problémy. Ale proč nebýt trochu škodolibý a nepřipomenout si největší omyly roku 2016?

Před dvanácti měsíci se nejvíce mluvilo o nových pravidlech, která se měla postarat o rychlejší a hezčí vozy. To se naplnilo, ale naplnily se také obavy Tota Wolffa, Lewise Hamiltona a dalších, kteří nás upozorňovali na prudký pokles počtu předjížděcích manévrů, protože lepší aerodynamika ztíží jízdu jednoho vozu za druhým. Éric Boullier, závodní ředitel McLarenu, nás před rokem přesvědčoval, že obavy o předjíždění ze strany Mercedesu nejsou upřímné a stříbrný tábor se obává pouze ztráty dominantního postavení. Ve Velké ceně Ruska 2017 jsme viděli jediný úspěšný předjížděcí manévr...

"Opravdu nesouhlasím s vyjádřeními mých soupeřů, které se ke mně dostávají skrze média. Pravidla zvyšují úroveň aerodynamického přítlaku i mechanické přilnavosti, což by předjíždění nemělo nijak ublížit. Kromě toho, vliv předního křídla bude menší než vliv podlahy a difuzoru v zadní části vozu. Ty budou generovat více přítlaku a toto by normálně mělo předjíždění pomoci," řekl Boullier v květnu 2016.

Stejný názor měl ředitel technického oddělení FIA důvěřující mechanické přilnavosti širších pneumatik Pirelli.

"Není správné říkat, že očekáváme velké zrychlení pouze díky přítlaku, protože to tak prostě nezamýšlíme. Držíme se myšlenky, že o polovinu se postará mechanická přilnavost a o druhou polovinu aerodynamický přítlak. Neustále opakujeme, že změny nesmí ztížit následování jiného vozu. Byla to jedna z našich zásad a věřím, že jsme našli nejlepší řešení, přičemž jsme vzali v úvahu všechny uhly pohledu," řekl Charlie Whiting.

Abychom nebyli pouze negativní, přidáváme i jednu ránu do černého. James Allison, tehdy ještě technický ředitel Ferrari, nás připravil na padání traťových rekordů.

"Traťové rekordy jsou již pěkných pár let staré, ale začínáme se k ním přibližovat. Těším se na příští sezónu, protože příští rok začneme tyto rekordy bourat," předpověděl současný technický ředitel Mercedesu.