clanky
Reklama
Reklama
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Extrémní výběr pneumatik pro Monte Carlo

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 17.5.2017, 15:30

počet komentářů: 0


Velká cena Monaka je každoročně výjimečnou událostí i v rámci prestižního kalendáře F1 a letos bude ještě zajímavější tím, že jezdci si poprvé sami vybírali pneumatiky. Pravidla ohledně výběru jsou stejná jako loni, ale na začátku sezóny byla po vzájemné dohodě týmů s Pirelli a FIA ignorována. Na nové vozy jsou obouvány zcela nové pneumatiky a jezdci by při výběru dělaném předem (v případě mimoevropských závodů celé měsíce před velkou cenou) pouze hádali, proto od Austrálie až po Španělsko všichni dostávali stejné.

Tomu je už ale konec, Pirelli bude opět vybírat pouze tři z třinácti sad putujících do garáže každého jezdce, zbývajících deset si vybere sám, přičemž se vždy vybírá ze tří nabízených tvrdostí. Do Monaka směřují nejměkčí typy pneumatik, tedy žluté (měkké), červené (super-měkké) a fialové (ultra-měkké).

Pirelli vybralo jednu žlutou a jednu červenou sadu pro závod, takže jezdec musí mít před startem k dispozici alespoň jednu sadu z obou těchto typů a alespoň jednu sadu musí i během závodu použít. Třetí sada od Pirelli je fialová a nemůže být použita dříve než v poslední části kvalifikace. Deset účastníků Q3 ji vrátí po skončení kvalifikace, ostatním zůstává k dispozici pro závod.

Výběr jezdců jasně ukazuje, co si myslí o tom, jak Pirelli odhadlo potřeby letošních vozů. Žluté pneumatiky nikdo nechce, každý bude mít pouze již zmíněnou jednu sadu od Pirelli. Jedinou výjimkou je Jenson Button, který bude zaskakoval za Fernanda Alonsa.

Ani červené pneumatiky si nezískaly moc důvěry, ačkoliv zde se již názory jezdců rozcházejí. Jezdci Mercedesu s nimi evidentně do závodu počítají a na každé straně stříbrné garáže budou tři sady těchto pneumatik. Red Bull, Williams i Renault ale kašlou i na tyto pneumatiky a v jejich garážích bude během celého víkendu jediná červená sada. Ta od Pirelli, která bude muset být použita v závodě, nejspíš v jeho závěrečné fázi. Výměnou za to jejich jezdci dostanou až jedenáct fialových sad, dostatek na tréninky, kvalifikaci i většinu závodu.

Pirelli zřejmě v zimě neodhadlo, jak moc budou nové vozy namáhat pneumatiky. A když všechny pneumatiky dokáží vydržet dlouhý závodní stint, jezdec přirozeně sáhne po nejměkčích z nich, jelikož nabízejí nejvíce mechanické přilnavosti.

Zdroj: pirelli

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama