Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Force India se přiklonila na stranu týmových příkazů

Force India se přiklonila na stranu týmových příkazů

Pérez měl hned dostat jasnou zprávu.

Vedení týmu Force India přítomné v Kanadě nedokázalo po posledním závodě s jistotou říct, kde se přihodila chyba a zda se vůbec nějaká stala. Oba vozy týmu opět přivezly kopec bodů, ale růžová barva se možná mohla objevit i na stupních vítězů.

Sergio Pérez v neděli velmi spěchal do boxů a už od 20. ze 70 kol jezdil na superměkkých pneumatikách. Z trojice jezdící na třetím až pátém místě se proto na konci závodu ocitl v nejhorší situaci. Daniel Ricciardo před ním měl podobně staré pneumatiky, ale vyrobené z měkké směsi, takže měl menší problém s jejich degradací. Za ním jezdící Esteban Ocon měl sice také superměkké pneumatiky, ale přezul až v polovině závodu.

Force India dala Pérezovi vědět, že si přeje výměnu pozic, aby Ocon mohl co nejdříve zaútočit na Ricciarda a vzít si jeho třetí místo dříve, než tuto trojici dožene Sebastian Vettel na dobrých ultraměkkých pneumatikách. Jenže Pérez odmítl s tím, že se Ricciarda pokusí předjet sám. Výsledek byl nejhorší ze všech možných. Ani jeden jezdec Force India nepředjel Ricciarda a oba předjel Vettel. Vidžaj Mallya, který s týmem nemůže cestovat kvůli problémům s indickými soudy, avizoval, že pro jezdce vymyslí jasnější pravidla.

"Velmi dobře, Force India! Jsem na vás pyšný. Naše politika závodění bez týmových příkazů nadále platí, ale upřesním pokyny, aby tým dosáhl co nejlepšího výsledku,” sdělil Mallya prostřednictvím sociálních médií.

Dnes už Mallyovi podřízení vědí, co měli udělat. Měli být přísnější a Pérezovi se ozvat dříve.

"Zpětný pohled je úžasná věc, protože máte více informací," cituje Autosport Otmara Szafnauera, provozního ředitele indického týmu. "Nejspíš jsem jim měl vyměnit pozice dříve, hned poté, co Ferrari udělalo další zastávky v boxech. Teď je to jednoduché. Nebyl by žádný problém s teplotou pneumatik, nikdo nejel těsně za nimi, takže kdyby se to (Oconovi) nepovedlo, mohl pozici jednoduše vrátit. Neudělali jsme to, začali jsme o tom mluvit až po nějakém čase a stačila chvíle a už bylo příliš pozdě."