Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Novinka byla přijata příznivě

Novinka byla přijata příznivě

Mnoho dramatičnosti však závodům nepřidala.

Během víkendu WTCC ve Vila Realu byl poprvé použit takzvaný žolík. Každý účastník musel během závodu jednou absolvovat alternativní, delší část tratě.

Novinka převzatá z rallyekrosu měla mít premiéru v Marrákéši, tam však její realizace narazila na problémy se záborem komunikace. Ani v Portugalsku neprobíhalo všechno hladce. Původně zvolenou trasu, respektive její zpětné napojení na hlavní dráhu, označili jezdci za příliš nebezpečnou. Na poslední chvíli se proto prodloužila o asi dvacet metrů. Pak už bylo vše v pořádku a k žádné kolizi zde nedošlo.

Ohlasy zainteresovaných jsou vesměs pozitivní. „Byl jsem hodně skeptický. Ale fungovalo to. Závod se díky tomu stal taktičtějším, muselo se při něm víc přemýšlet,“ prohlásil Thed Björk. Spokojen byl i Tiago Monteiro: „Jednoznačně úspěch. Gratuluji organizátorům, Eurosport Events, Francoisi Ribeirovi (promotérovi) a také lidem z Vila Realu, kteří všechno zvládli v hodně krátkém čase. Pracovali dlouho do noci, ale vyplatilo se to.“

A ještě vyjádření Norberta Michelisze: „Načasování žolíku nebylo jednoduché. Nejprve mně můj inženýr řekl, že ho mám absolvovat co nejdříve. S tím jsem nebyl moc srozuměn, pak jsme však našli správné řešení a já zůstal v čele.“

Je ovšem třeba připomenout, že jedinými dvěma piloty, kteří kvůli novému pravidlu přišli o pořadí, byli Ryo Mičigami a Nestor Girolami. Takže předpoklad, že se tím usnadní předjíždění, se příliš nenaplnil. Možná vhodnější by byl opačný postup, o němž se původně uvažovalo. Tedy jedenkrát za závod umožnit každému zkrácení trati.