Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Martinovu cestu za vítězstvím přerušila těžká havárie

Martinovu cestu za vítězstvím přerušila těžká havárie

Norisring – 2. závod.

Zatímco sobotní norimberský závod zůstal poněkud za očekáváním, dnes série DTM předvedla na Norisringu všechny kousky ze svého arzenálu. Z večerní bitvy kořeněné nespočetnými souboji a přerušené těžkou havárií nakonec vyšel vítězně Maxime Martin.

Belgičan ve službách BMW vystupňoval své letošní úspěchy (v Maďarsku byl v neděli třetí, včera druhý) a pomohl svému chlebodárci zakončit perfektní víkend. Na zdejší triumf čekala mnichovská automobilka 25 let a nyní si z Franků odváží obě pole position i obě vítězství.

Start přitom spustil oslavy spíše ve Stuttgartu. Držitel pole position Tom Blomqvist totiž zaváhal a do čela vystřelil Robert Wickens, následován Brunem Spenglerem a Lucasem Auerem.

Městský Norisring neklade takové nároky na pneumatiky jako permanentní závodní tratě a proto vsadila většina jezdců na strategii vycházející z brzké zastávky v boxech. Její extrémní aplikaci předvedl Auer, který k mechanikům zamířil ještě před dokončením prvního okruhu a jak se ukázalo později, vsadil na správnou kartu.

Jenže ve čtyřiadvacátém kole v sobě zůstali po kolizi v první zatáčce nešťastně zaklesnuti Wickens s Rastem a výjezd safety caru smazal náskoky, na kterých jezdci pracovali po první třetinu závodu.

Následný restart nezastihl vedoucího Loica Duvala, který jako jediný do té doby nepřezul, v nejlepší formě a přes nováčka letošní sezony se během jednoho kola přehnalo hned osm konkurentů. Spengler jako jediný neprošel bez kontaktu a poškozená pneumatika znamenala konec jeho snu o druhém víkendovém úspěchu.

V 33. kole a po souboji o devátou pozici pak přišla situace, jež byla dokladem bezpečnosti současné generace vozů DTM. Jamie Green se dostal do lehkého kontaktu s Garym Paffetem, když oba přejížděli přes nerovnost v nájezdu do brzdné zóny první zatáčky.

Lehký dotyk stačil k tomu, aby Paffettův stroj vyvedl z rovnováhy a další vzájemný kontakt už poslal neovladatelný mercedes v plné rychlosti do přilehlých svodidel. Rozbitý vůz doklouzal ve stále relativně vysoké rychlosti podél hrazení až do vlásenky, kde trefil projíždějící audi nic netušícího Mikea Rockenfellera. Zásah přišel přímo do dveří na jezdcově straně.

Závod byl přerušen a oba aktéři havárie, viditelně otřeseni, byli převezeni na vyšetření do nedaleké nemocnice. Rockenfeller si ze střetu odnesl frakturu jedné z nártních kostí levé nohy, Paffett pouze pohmožděná žebra a klíční kost.

Půl hodiny se čekalo na opravu poškozených svodidel a poté se karbonové speciály znovu rozburácely. Po restartu se Auer s Martinem přetahovali o vedení, nakonec to však byl Belgičan, kdo se dokázal udržet v čele.

Auer přitom v závěru musel bojovat se svým vozem, čehož chtěl využít třetí Marco Wittmann. Nepodařilo se mu to však a poslední pozici na stupních vítězů mu navíc ukradl Mattias Ekström.

Úřadující šampion se ale nehodlal na domácí trati smířit s bramborovou pozicí a v poslední zatáčce posledního kola na švédského veterána zaútočil. Ekströma po kontaktu odklidil  z ideální linie a rázem se otevřela cesta k pódiu i pro do té doby pátého Edoarda Mortaru.

Všichni tři na následné rovince sprintovali k cílové čáře a závěrečný fotofiniš připsal třetí místo překvapenému Mortarovi. Wittmann, jenž celou reakci spustil, skončil až pátý a od komisařů byl za své počínání varován. Jelikož se jedná o letos už třetí, bude na startu dalšího závodu posunut o pět míst dozadu.

Martin si z Norimberku odváží 46 bodů, což jej posunulo na průběžnou třetí příčku v šampionátu. Devět bodů jej dělí od druhého Auera, před kterým má vedoucí Ekström dvoubodový náskok.

 

Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo): 

p. Jezdec Značka – Tým Čas/Odstup Kol
1. Maxime MARTIN BMW - RBM  1:29:22.150  66
2. Lucas AUER Mercedes – HWA  +2.903  66
3. Edoardo MORTARA Mercedes – HWA  +4.460  66
4. Mattias EKSTRÖM Audi - Abt  +4.462  66
5. Marco WITTMANN BMW - RMG  +4.487  66
6. Paul di RESTA Mercedes – HWA  +5.708  66
7. Augusto FARFUS BMW – RMG  +11.613  66
8. Jamie GREEN Audi - Rosberg  +12.064  66
9. Tom BLOMQVIST BMW – RMR  +12.694  66
10. Timo GLOCK BMW – RMR  +13.347  66
11. Robert WICKENS Mercedes – HWA  +15.163  66
12. Bruno SPENGLER BMW – RBM  +15.360  66
13. Nico MÜLLER Audi - Abt  +17.560  66
14. Maro ENGEL Mercedes – HWA  +23.377  66
15. Loïc DUVAL Audi - Phoenix  -1 kolo
 65
- René RAST Audi - Rosberg    33
- Mike ROCKENFELLER Audi - Phoenix    32
- Gary PAFFETT Mercedes – HWA    32