Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Leclercovy problémy v Maďarsku

Leclercovy problémy v Maďarsku

Formula 2 na Hungaroringu.

Charles Leclerc sice zajel posedmé za sebou pole-position, jeho víkend ovšem zhatila technická přejímka v pátek večer.

Maďarský podnik, kterým šampionát Formule 2 vstoupil do druhé poloviny sezony, přinesl jedinou změnu v kokpitech. V týmu Trident našel útočiště Američan Santino Ferrucci. Chráněnec Gena Haase, který zatím zůstal v GP3 mnoho dlužen své pověsti, u Italů podepsal až do konce sezony.

 

Kvalifikace

Leclerc zahrál soupeřům na nervy skutečností, že úvodních deset minut seance zůstal stát v boxech. Nejlepší čas tedy zpočátku patřil dobře naladěnému Rowlandovi před Markelovem a Fuocem. Na tomto pořadí se nic nezměnilo ani po prvním Leclercově výjezdu – jeho pokus totiž zhatila neutralizace po uklouznutí Gelaela. Monacký junior Scuderie Ferrari ale dokázal udeřit při svém druhém pokusu, kdy Rowlandův čas zlepšil o nevídané čtyři desetiny!

Za stoupajícího vedra si všichni připravili poslední pokusy na konec seance. Slunce ovšem Hungaroring tak rozpálilo, že se pořadí na špičce nezměnilo. Leclerc se mohl těšit ze sedmého pole position v řadě a vedle něj se kvalifikoval Rowland. Za nimi se seřadili Markelov, King, Fuoco, Nato, Latifi, De Vries, Macušita a Canamasas. Nováček Ferrucci překvapil dobrým 11. časem.

Chlapci za mnou jsou všichni výborní závodníci a jistě si nemohu dovolit, abych zde nějak polevil. Do tohoto závodu jdu se stejnou vůlí vyhrát, jako do prvního podniku roku. Jestli mne ta kvalifikační série mile zneklidňuje? Ano, tak trošku mám ten rekord v hlavě, když ale sedím ve voze, tak statistiky nehrají roli,“ prozradil spokojený poleman po kvalifikaci.

Jenže pak přišla technická přejímka FIA. V Leclercově voze Prema-Dallara objevili komisaři diferenciál, jehož součástky neodpovídaly homologaci výrobce. Mladý pilot tedy nejen putoval na chvost pole, ale aféra pochopitelně vrhla negativní stín na jeho sportovní výkony.

 

Výsledky:

1. O. Rowland DAMS 1:26.731

2. A. Markelov Russian Time 1:26.806

3. J. King MP Motorsport 1:26.849

4. A. Fuoco Prema 1:26.885

5. N. Nato Arden 1:26.968

6. N. Latifi DAMS 1:26.973

7. N. de Vries Rapax 1:27.026

8. N. Macušita ART 1:27.103

9. S. Canamasas Rapax 1:27.129

10. S. Ferrucci Trident 1:27.139

11. A. Albon ART 1:27.221

12. L. Ghiotto Russian Time 1:27.238

13. R. Visoiu Campos 1:27.301

14. R. Boschung Campos 1:27.339

15. S. Camara MP Motorsport 1:27.492

16. L. Deletraz Racing Engineering 1:27.582

17. G. Malja Racing Engineering 1:27.804

18. N. Jeffri Trident 1:28.248

DNQ S. Gelael Arden 1:46.783

DSQ Ch. Leclerc Prema 1:26.268

 

Hlavní závod

Rowland Leclerca v kvalifikaci sice opět neporazil, přesto rád bral poděděné pole position. Po startu za sobotního vedra mu ale proti výborně reagujícímu Artemovi Markelovovi (Russian Time) nepomohly ani všechny jeho zkušenosti. Do rozhodující první zatáčky dosprintoval Rus jako první. Z úvodního kola se Markelov vrátil s malým náskokem na Rowlanda, Kinga, Latifiho a Fuoca. Leclerc se mezitím: z posledního místa posunul na 11. pozici, k čemuž mu stačily dva geniální manévry v prvních dvou zatáčkách!

Markelov poté s přehledem držel první místo. Za ním se De Vries posunul před Fuoca a v 8. kole vybrzdil Latifi Kinga. Brit hned na to ztratil i další místo ve prospěch De Vriese. Lídr Markelov měnil pneumatiky po třetině závodu, tak jako většina konkurentů. Mechanici týmu DAMS si ale počínali poněkud šikovněji a po zastávkách se Rowland objevil na špičce. Svůj náskok na Rusa soustavně zvyšoval až na šest sekund, zatímco Markelov měl plná zadní zrcátka útočícího Latifiho.

Jedenáct kol před cílem ovšem v první zatáčce havarovali Canamasas s Visoiuem a všechny časové rozestupy vymazal zásah safety caru. Devět kol před koncem se opět jelo naplno a Leclerc předvedl další inteligentní start, při kterém získal tři pozice.

Závěr závodu ukázal, že životnost pneumatik si nejlépe rozložil Markelov. Byl jasně rychlejší než vedoucí Rowland a kolo za kolem si připravoval svůj útok. Dvě kola před koncem se rozhodl, že Brita vybrzdí uvnitř na konci rovinky a pokusil se ho předjet vpravo. Rowland mu ale tuto stopu zablokoval, Rus se musel vyhnout na trávník, šel do hodin a ve velké rychlosti vletěl do bariéry.

Vítězství tedy patřilo Rowlandovi před týmovým kolegou Latifim, De Vriesem a neuvěřitelným Leclercem. Dobře se opět předvedl i nováček Ferrucci, když dokázal dojet pro bod.

Markelov byl pořád ještě za mnou, když jsem mu zkřížil stopu. Jeho nehoda tedy nebyla má chyba a nebojím se nějakého trestu,“ popsal klíčovou situaci v předposledním kole Rowland. Kritikové rychle připomněli skutečnost, že jeho sebejistota asi pramení z toho, že komisařem FIA byl v Maďarsku Derek Warwick, jeho dřívější manažer...

K celkovému stavu šampionátu Rowland podotkl: „Je sice hezké vyhrát, ale že Charles dokázal dojet z posledního místa čtvrtý, je frustrující.

 Výsledky:

1. O. Rowland DAMS 58:37.062

2. N. Latifi DAMS 58:37.297 +0.235

3. N. de Vries Rapax 58:37.735 +0.673

4. Ch. Leclerc Prema 58:38.467 +1.405

5. N. Macušita ART 58:38.695 +1.633

6. L. Ghiotto Russian Time 58:39.596 +2.534

7. N. Nato Arden 58:40.141 +3.079

8. A. Albon ART 58:40.412 +3.350

9. S. Ferrucci Trident 58:41.300 +4.238

10. L. Deletraz Racing Engineering 58:43.689 +6.627

11. R. Boschung Campos 58:44.612 +7.550

12. N. Jeffri Trident 58:45.241 +8.179

13. G. Malja Racing Engineering 58:46.524 +9.462

14. S. Gelael Arden 58:50.973 +13.911

15. J. King MP Motorsport 58:53.188 +16.126

16. S. Camara MP Motorsport 58:56.131 +19.069

DNF A. Markelov Russian Time 52:25.830

DNF S. Canamasas Rapax 37:43.818

DNF R. Visoiu Campos 37:43.409

DNF A. Fuoco Prema 17:11.886

 

Sprint

Nedělní pole position si za typicky maďarského vedra vybojoval Alexander Albon. Anglo-thajský pilot ARTu ale nevyrazil nejlépe. Mnohem lepší start předvedl jeho týmový kolega Nobuharu Macušita a z 5. pozice se katapultoval na první, kterou až do cíle nedal z ruky. Po prvním kole za Japoncem následovali Ghiotto, De Vries, Rowland a Leclerc a za nimi se tlačil Latifi na Nata.

Na tomto pořadí se dlouho nic nezměnilo. Až sedm kol před cílem se De Vries prodral před budoucího testmana Williamsu Ghiotta. Itala ještě ve stejném kole předjeli Rowland s Leclercem a později i Nato s Latifim.

Rowlandovi, jenž v boji o titul potřebuje každý bodík, vyšel finiš nejlépe a v předposledním kole ještě předjel druhého De Vriese.

 

Výsledky:

1. Nobuharu Macušita ART Grand Prix 44:52.900

2. Oliver Rowland DAMS +4.307

3. Nyck de Vries Rapax +7.143

4. Charles Leclerc Prema Racing +11.635

5. Norman Nato Pertamina Arden +12.458

6. Nicholas Latifi DAMS +13.485

7. Alexander Albon ART Grand Prix +16.754

8. Luca Ghiotto RUSSIAN TIME +24.843

9. Artem Markelov RUSSIAN TIME +25.577

10. Sean Gelael Pertamina Arden +33.887

11. Jordan King MP Motorsport +35.770

12. Louis Deletraz Racing Engineering +35.823

13. Sergio Sette Camara MP Motorsport +41.847

14. Santino Ferrucci Trident +42.122

15. Nabil Jeffri Trident +1:26.947

16. Ralph Boschung Campos Racing -1 kolo

17. Antonio Fuoco Prema Racing -1 kolo

- Gustav Malja Racing Engineering neklasifikován

- Sergio Canamasas Rapax neklasifikován

- Robert Vișoiu Campos Racing neklasifikován

 

Celkový stav šampionátu FIA Formule 2:

1. Charles Leclerc 208 b.

2. Oliver Rowland 158 b.

3. Artem Markelov 123 b.

4. Nicholas Latifi 115 b.

5. Luca Ghiotto 95 b.

6. Nobuharu Macušita 91 b.

7. Norman Nato 79 b.

8. Nyck de Vries 72 b.

9. Alexander Albon 65 b.

10. Jordan King 49 b.

 

Foto: Roman Klemm