Novinky

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

  • 22.03.2024 Good Brown má s McLarenem smlouvu do roku 2030.

Facebook Instagram

Sauber má být cvičištěm pro budoucí jezdce Ferrari

Sauber má být cvičištěm pro budoucí jezdce Ferrari

Dodávky motorů jsou pouze prvním krokem.

Od okamžiku, se ukázaly výhody tzv. B-týmu Red Bullu, tedy Scuderie Toro Rosso, mluví se o tom, že Ferrari by chtělo nastartovat podobný model. Možná jej měl poslouchat Haas, který je závislý na technologickém partnerství s Ferrari, jenže ten má vlastní plány. Gene Haas, majitel společnosti Haas Automation, nedávno oznámil, že příští rok si v týmu ponechá své zkušené jezdce Romaina Grosjeana a Kevina Magnussena. Nezklamal tím pouze fanoušky z USA, očekávající jezdce s americkým pasem, ale i svého dodavatele pohonných jednotek, převodovek, systému zavěšení a dalších mechanických částí vozu, jenž už potřebuje někam umístit novou generaci jezdců z Ferrari Driver Academy.

Maranello jistě doufalo, že Haas nechá sedačku volnou pro úřadujícího vicemistra série GP2 Antonia Giovinazziho, jehož během sezony vzalo ze Sauberu a vybavilo mu místo testovacího jezdce amerického týmu, případně pro Charlese Leclerca, který loni zvítězil v GP3 a letos s náskokem vede obnovený šampionát F2. Udržení Sauberu, který už měl téměř podepsaný kontrakt s Hondou, otevřelo novou příležitosti a prezident Ferrari chce, aby ji Scuderia využila.

"Díky dodávkám motorů Sauberu můžeme vytvořit něco jako juniorský tým pro naše mladé jezdce," řekl Sergio Marchionne v Maďarsku, kde byl oznámen podpis nového kontraktu se Sauberem. "Máme dva ohromné ​​mladé talenty, ale pro dobro budoucnosti Ferrari je potřebujeme vycvičit někde jinde.

Potřebujeme jim najít místa, takže tohle je skvělý nápad. Už se na tom pracuje. Maurizio Arrivabene už připravuje  projekt a také chci říci, že v rámci dohody s Liberty Media (majitelem komerčních práv na F1) zároveň zvýšíme počet zákazníků používajících naše motory."

Giovinazzi na začátku sezony zaskakoval u Sauberu za zraněného Pascala Wehrleina a se závodním kokpitem se rozloučil haváriemi v Číně. Když se v Maďarsku v 1. tréninku posadil do vozu Haasu, opět havaroval. Marchionne ocenil alespoň jeho pracovitost, protože večer se z Budapešti vrátil do Maranella, ověřoval data Ferrari v simulátoru a poté se opět vrátil plnit (skromné) úkoly rezervního jezdce.