clanky
Reklama
Reklama
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Grand magazín 12/2017 (19. července – 4. srpna)

vydal: Tomáš Krejčík
zveřejněno: 5.8.2017, 00:30

počet komentářů: 0


Krátce ze světa

26. července
BMW připravuje vylepšení pro svůj model M6 GT3. Prozatím nejsou známy podrobnosti o konkrétních změnách. Jejich cílem je zlepšení ovladatelnosti, což ocení méně zkušení jezdci, a zvýšení spolehlivosti a odolnosti dílů.

Tovární pilot mnichovské značky Philip Eng, jenž zkoušel upravený vůz na Lausitzringu, uvedl: „Díky vylepšením je M6 podstatně jednodušší a pohodlnější na ovládání. Také je vyrovnanější. Vše přispívá k menší únavě pilotů.“ Na vylepšený model čekají v září zkoušky FIA na okruhu Ladoux kvůli vyrovnání výkonnosti.

27. července
Týden staré zákulisní informace naznačující představení nové Hondy NSX GT3 během podniku 24 hodin ve Spa se potvrdily. Na tiskové konferenci ve čtvrtek odpoledne byly zveřejněny další údaje.

První tucet vozů bude připraven v říjnu, aby se mohli zákazníci důkladně připravit na sezonu 2018. Během sedm let trvajícího programu je předpokládána výroba sedmi desítek exemplářů.

Cena na evropském trhu činí 465 tisíc euro, přičemž, stejně jako pro Čínu a Blízký východ, bude mít výrobu a podporu na starosti italský JAS Motorsport. Mugen se postará o Japonsko a Honda Performance Development o Severní Ameriku.

Vedoucí evropského sportovního oddělení Hondy nevyloučil možnou podporu zákazníků. Tu letos využívají v amerických sériích týmy Michael Shank Racing (v IMSA SCC) a RealTime Racing (PWC), které letos v závodních podmínkách ověřují nedávno schválený vůz třídy GT3 (resp. GTD).

Honda NSX Gt3 během podniku 24 hodin v Daytoně 2017. Posádka týmu Michael Schrank ve složení Andy Lally, Katherine Legge, Mark Wilkins,Graham Rahal

Foto: American Honda Motor/Short Track Spotlight

28. července
Výroční tisková konference během podniku 24 hodin ve Spa se stala znovu příležitostí k nahlédnutí do budoucnosti sérii pořádaných SRO. Více informací o kalendářích a plánech v BGTS, IGTC a GT4 v roce 2018 spolu s dalšími sériemi francouzských pořadatelů naleznete Zde.

1. srpna
Nad účastí Bentley v druhé polovině seriálu IGTC visí otazníky. V Bathurstu a Spa se o reprezentaci britského výrobce staral tým M-Sport. Vedoucí sportovního oddělení Brian Gush jedná o účasti týmu Absolute v osm hodin trvajícím závodě v Laguna Seca a v dvanáctihodinovém podniku v Sepangu. Asijský tým působí kromě místních šampionátů i v americkém Pirelli World Challenge.

Gush zároveň přivítal nahrazení Sepangu v příštím roce podnikem v japonské Suzuce. Jedná se o zajímavější volbu, byť z obchodního hlediska by výrobce z Crewe přivítal závod na okruhu v Šanghaji. Potvrdil také zahájení prací na vývoji GT3 na základech nové generace Continentalu, zatím bez dalších podrobností o době uvedení.

Bentley při testech BOP na okruhu Paul Ricard. Březen 2014

Foto: Brecht Decancq

Výsledkový servis

ADAC GT Masters (4/7), Zandvoort

V Nizozemsku chyběl z 28 stálých účastníků tým Twin Busch, nasazující vůz Audi R8 LMS.

První závod

Po startu, jenž se uskutečnil po dalším formovacím kole navíc, se po chvíli vytvořily oddělené skupinky. Pole vedl dopoledne nejrychlejší Gounon (č. 77, Callaway, Corvette), následovaný Stolzem (č. 21, Zakspeed, Mercedes), jenž se na startu protáhl před Pommera (č. 3, Aust, Audi). Zaváhání ve druhém kole litoval De Phillippi (č. 1, Land MS, Audi), protože Spengler (č. 6, HB Racing, Lamborghini) hájil osmou příčku houževnatě a až do výměn úspěšně.

Výměny se nepodařily u týmu Zakspeed, neboť oba vozy byly potrestány za příliš krátké zastávky. Takto získané pouhé 0,2 vteřiny se odrazily na penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou, který trval necelých dvacet vteřin. Přesto Ludwig (č. 21, Zakspeed, Mercedes) nedokázal bezmála vteřinu k dobru využít na zdolání Van der Zandeho (č. 77, Callaway, Corvette).

Úspěšnější byl v podobném případě Bortolotti (č. 19, Grasser, Lamborghini), jenž zdolal třetího Van der Lindeho (č. 3, Aust, Audi). Jeho úsilí nakonec nebylo korunováno úspěchem, neboť se mu stal osudným defekt levé zadní pneumatiky. Kvůli němu skončil v kačírku, takže byl na dráhu povolán bezpečnostní vůz.

Po skončení neutralizace zaujal smělým protáhnutím okolo pátého Enga (č. 42, Schnitzer, BMW) vnitřkem první zatáčky Ludwig (č. 21, Zakspeed, Mercedes). V čele mířil k triumfu před domácím publikem Van der Zande (č. 77, Callaway, Corvette), byť se po předchozí bezstarostné jízdě v závěrečných třech kolech obával defektu. Pomalejší jízdou za bezpečnostním vozem poklesl tlak v pneumatikách, na něž navíc nasbíral nečistoty, takže musel brzdit dříve.

 

Druhý závod

V kvalifikaci vybojované první místo hájil Bortolotti (č. 19, Grasser, Lamborghini) pouze do čtvrtého kola, než jej zradila technika. Vedení se ujal Götz (č. 84, HTP, Mercedes), jenž v náročných podmínkách na deštěm skrápěné dráze dominoval první části závodu. Vybudoval si až sedmnáctivteřinový náskok, jenž přišel vniveč po první ze čtyř neutralizací. Ta nastala v desátém kole po kolizi třetího Engelharta (č. 63, Grasser, Lamborghini) a útočícího Van der Lindeho (č. 3, Aust, Audi).

Jelikož výjezd bezpečnostního vozidla se odehrál před blížícími se výměnami, nastalo v boxech hotové peklo. S výjimkou Sylvesta (č. 20, Zakspeed, Mercedes) se do boxové uličky nahrnulo v rozmezí necelý dvaceti vteřin zbývajících 23 vozů! Chaos se projevil ve čtyřech prohřešcích za kratší čas v boxové uličce a jednom překročení povolené rychlosti.

Další neutralizace nastala dvacet minut před vypršením limitu, kdy pátý Assenheimer (č. 84, HTP, Mercedes) narazil po smyku do bariéry. O deset minut později nezvládl v úvodní zatáčce svůj mercedes Rogivue (č. 20, Zakspeed, Mercedes) a zahrabal se v kačírku. Souboj pátého Jamineta (č. 17, Bernhard, Porsche) a Catsburga (č. 42, Schnitzer) skončil smykem nizozemského jezdce, do jehož bmw narazil Barth (č. 13, RWT, Corvette).

V závěrečných třech kolech zdolal v souboji týmových kolegů De Phillippi (č. 1, Land, Audi) vedoucího Schmidta (č. 2). Přitom se zkušenější kolega Mies po startu z osmé příčky propadl až na 11. místo. Sázka na osychání dráhy nevyšla a nižší tlak v pneumatikách vedl k častému akvaplaninku. Zlepšení před zastávkami umožnilo Miesovi předat vůz na šestém místě. Díky zvýšení tlaku během zastávky pak mohl americký jezdec získávat pozice při brzdění do zatáček.

 

Blancpain Endurance (4/5); BGTS (6/10), 24 hodin ve Spa

Z původních 65 zájemců dorazilo do Belgie celkem 63 účastníků (bez jednoho mercedesu týmu HTP a lamborghini stáje Raton). Nejpočetnější skupinou bylo 36 soutěžících v celkovém hodnocení, které doplnilo 18 smíšených posádek a devět amatérských (včetně 2 pohárových porsche).

Vyrovnaný první díl kvalifikace naznačoval neméně dramatický závod. Počáteční nadvládu ferrari č. 55 týmu Kaspersky (Fisichella/Cioci/Calado) narušovalo lamborghini č. 63 týmu Grasser (Bortolotti/Engelhart/Caldarelli). Po jejich odstoupení v důsledku havárií se do špice více prosadilo dalších osm posádek. Po 24 hodinách se ve voze audi č. 25 radovala trojice Winkelhock, Haase, Gounon.

Výsledky závodu s odkazy na články s bodovými příděly po šesti a dvanácti hodinách naleznete Zde. Podrobnější popis celého závodu bude součástí připravovaného článku.

Foto: Olvier Beroud/Vision Sport Agency

Očekávané události

4. - 6. srpna - ADAC GT Masters (5/7), Nürburgring

Na zkrácené verzi okruhu s délkou 3269 km se v pohoří Eifel utká všech 28 stálých účastníků.

 Událost  Den  ADAC  Start
 První závod  Sobota  13,15 – 14,15
13,10
 Druhý závod  Neděle  13,15 – 14,15
13,10

Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.

25. – 27. srpna - Blancpain Sprint Cup (4/5); BGTS (7/10), Hungaroring

Doplňující odkazy

 Popis
Odkaz
Grand magazín 11/2017 (22. června – 18. července)
Profil Blancpain Sprint Cup
Profil Blancpain Endurance Cup
Profil Blancpain GT Series
Profil ADAC GT Masters
Představení závodu 24 hodin ve Spa

Zdroj: SRO, ADAC, Formule

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Grand magazín 18/2016 (13. listopadu – 16. prosince) - 18.12.2016

Reklama