Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Mercedes znovu v jiné lize

Mercedes znovu v jiné lize

VC Brazílie – 2. trénink

Ani druhý trénink v Interlagosu nezměnil nic na naprosté dominanci trojcípé hvězdy. Nejlepší v něm byl opět Lewis Hamilton, i když zaostal za svým ranním výkonem.

Teplota v Sao Paulu šplhala ke třicítce, asfalt se rozpálil na 41 stupňů. Předpověď varovala před deštěm, zdálo se však, že jeho bezprostřední nebezpečí nehrozí.

I tentokrát se mezi účastníky objevil „vetřelec“. Šlo o Giovinazziho, který u Haasu nahradil v kokpitu Magnussena.

Na trať vyrazili všichni na softech. Räikkönen si hned na úvod stěžoval na vibrace, přesto zaznamenal první relevantní čas – 1:10,9. O desetinu překonal svého týmového kolegu Vettela a dále zrychloval až na 1:10,5. Pak do hry vstoupily také mercedesy a red bully. Nové maximum 1:10,3 zaknihoval Bottas, těsně za něj se zařadil Verstappen. Nakonec se na dráze objevil i Hamilton a hned ukázal, kdo je na ní pánem. Časomíra se v jeho případě zastavila na hodnotě 1:09,8.

Ve třetině seance měl Hamilton desetinu k dobru na Bottase. Následovali Verstappen, Räikkönen, Vettel, Ricciardo, Ocon a Massa. Tým přesto našel u novopečeného mistra světa rezervu a upozornil ho, aby do deváté zatáčky najížděl pomaleji.

Po půlhodině nadešel okamžik přezouvání na supersofty a tím i začátek útoků na nejlepší čas dne. Fernando Alonso ovšem zavítal do boxů ze zcela jiných důvodů. Technické problémy jeho mclarenu se ukázaly být závažnějšího rázu, takže z vozu vystoupil.

Bottas se mezitím dostal na 1:09,6, ačkoliv jeho kolo rozhodně nebylo bez chyb. Naopak Hamilton svůj pokus předčasně ukončil. Reparát dopadl podstatně lépe a Brit šel s 1:09,5 do čela. Na třetí místo před obě ferrari se posunul Ricciardo.

Ericsson v jedenácté zatáčce těžce probrzdil a vyletěl ven. Zpátky se ale dostal vlastními silami a neprodleně se odebral ke svým mechanikům. Vzápětí v esičku roztočil piruetu Vandoorne. V jednom momentě si také příliš neporozuměli Ocon a Hülkenberg, což Francouz okomentoval několika nespisovnými výrazy.

Posledních 35 minut bylo již tradičně zasvěceno longrunům. V nich se nejprve prosadil Vettel (1:13,0), ovšem ještě na ojetých supersoftech. Výrazně pomalejší naopak byli Räikkönen a Verstappen, zřejmě kvůli více naplněné nádrži. Massa nepotěšil ochránce životního prostředí, protože při průjezdu pitlane cosi vyhodil z auta(!). Pravděpodobně šlo o lepicí pásku.

Ve srovnatelných podmínkách se ukázalo, že v delších stintech není převaha Mercedesu tak drtivá. Vettel i Hamilton zajížděli časy kolem 1:13,2. Čtvrt hodiny před koncem spadly první kapky. Navzdory tomu se Hamilton na opotřebovanějších gumách posunul na 1:13,1. Pak přezul na čerstvé softy a poskočil až na 1:12,5.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:09,515   42
2. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:09,563 + 0.048 45
3. Daniel Ricciardo Red Bull Renault 1:09,743 + 0.228 37
4. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:09,875 + 0.360 48
5. Max Verstappen Red Bull Renault 1:09,886 + 0.371 38
6. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:10,117 + 0.602 45
7. Esteban Ocon Force India Mercedes 1:10,306 + 0.791 49
8. Felipe Massa Williams Mercedes 1:10,373 + 0.858 42
9. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:10,396 + 0.881 39
10. Fernando Alonso McLaren Honda 1:10,655 + 1.140 31
11. Carlos Sainz Renault Renault 1:10,685 + 1.170 42
12. Sergio Pérez Force India Mercedes 1:10,695 + 1.180 43
13. Stoffel Vandoorne McLaren Honda 1:10,902 + 1.387 38
14. Lance Stroll Williams Mercedes 1:11,064 + 1.549 44
15. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:11,300 + 1.785 39
16. Pierre Gasly Toro Rosso Renault 1:11,422 + 1.907 44
17. Brendon Hartley Toro Rosso Renault 1:11,821 + 2.306 54
18. Pascal Wehrlein Sauber Ferrari 1:11,857 + 2.342 43
19. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:11,989 + 2.474 17
20. Antonio Giovinazzi Haas Ferrari 1:12,417 + 2.902 37