Novinky

  • 13.03.2024 Neutral Massa kvůli ne-titulu žaluje FIA a FOM o dvě miliardy korun

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

Facebook Instagram

Mercedes lobuje za návrat aktivního zavěšení

Mercedes lobuje za návrat aktivního zavěšení

Bylo by to levnější než obcházení zákazu

Mercedes se údajně snaží FIA a FOM přesvědčit, aby do F1 vrátily aktivní zavěšení kol.

Snaha alespoň částečně nahradit aktivní zavěšení v posledních letech stále častěji naráží na rozhodný odpor FIA. Ta loni nejprve prohlásila za nelegální hydraulické systémy, alespoň částečně nahrazující už dříve zakázané zařízení FRIC, což mělo uškodit hlavně Mercedesu a Red Bullu. Aktuální je téma upravování světlé výšky v závislosti na natočení volantu a i v této kauze jsou hlavními podezřelými Red Bull a Mercedes. Hlavním argumentem, proč tyto systémy vůbec zakazovat, jsou náklady spojené s jejich vývojem, a tedy jejich nedostupnost pro menší týmy.

V podstatě stejný je i důvod, proč je zakázáno samotné aktivní zavěšení kol. Mercedes tedy přišel s návrhem, ať se povolí aktivní zavěšení s přísně omezenými parametry a pod detailním dohledem FIA. Pak by náklady na vývoj nebyly až tak vysoké a jednou provždy by skončily snahy o nalezení další díry v stále objemnějším seznamu zákazů a příkazů, technických pravidel a jejich interpretací.

"Bylo by to levnější, protože byste si jednou vyvinuli svůj systém a pak ho zmrazili. Ušetřily by se miliony eur, protože by zmizely šedé zóny. Pro FIA by bylo jednodušší dohlížet na to a pomohlo by to i předjíždění, protože by se dal naprogramovat do režimu, ve kterém by minimalizoval negativní vliv turbulencí za jiným vozem," cituje Auto Motor und Sport nejmenovaného inženýra Mercedesu.

Největším odpůrcem z řad velkých týmů je údajně Ferrari.