Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Nová pravidla schválila Světová rada motorsportu

Nová pravidla schválila Světová rada motorsportu

Jak bude vypadat kvalifikace?

Světová rada motorsportu na dnešním zasedání v Římě schválila změny v pravidlech a zveřejnila návrh kalendáře pro příští sezónu. Rada je nejvyšším orgánem formule 1 a novým pravidlům již nestojí nic v cestě.

PNEUMATIKY
Každý víkend bude mít jezdec k dispozici sedm sad suchých pneumatik. Sady nasazené v kvalifikaci a závodě musí být stejné specifikace. Pneumatiky bude možné měnit kdykoli během závodu.

KVALIFIKACE
Prvních patnáct minut: na dráhu mohou všechny vozy. Nejpomalejších pět už se kvalifikace dále nezúčastní. Nejrychlejší z těchto pěti obsadí šestnácté místo na startu, nejpomalejší pak poslední.

Druhých patnáct minut: časy jsou anulovány, nejpomalejších pět se kvalifikace dále nezúčastní, obsadí podle časů jedenácté až patnácté místo.

Posledních dvacet minut: časy jsou anulovány, na startu se jezdci seřadí podle časů, které zajeli.

Auta budou v parce fermé od doby, co se vydají na dráhu až po start závodu. Auta vyřazena v prvních dvou patnáctiminutovkách mohou doplnit palivo kdykoli do otevření pitlane před závodem. Auta startující do dvacetiminutové části musí natankovat stejné množství paliva, se kterým budou startovat do závodu. Mohou je ale vyměnit.

V případě, že bude startovat 22 vozů nebo 24, v každé patnáctiminutovce vypadne 6 aut (pro verzi 24 aut jich bude v poslední dvacetiminutovce 12).

Schváleny byly i technické změny pro rok 2008, jako je nové zadní křídlo (Centreline Downwash Generating wing), bezdrážkové pneumatiky, zadní kola větší a širší, jediný dodavatel pneumatik.

Pokud bude 80 % Technické skupiny souhlasit ještě v prosinci 2005, budou tato pravidla zavedena již v roce 2007.

Zajímavostí také je, že v zájmu bezpečnosti Světová rada motorsportu zakázala členům týmů a hostům lézt na ochranné pletivo podél boxové zídky kdykoli během závodu a po něm.