Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

První dojmy jezdců na nové vozy, McLaren má problémy

První dojmy jezdců na nové vozy, McLaren má problémy

Ferrari je optimistické.

Jezdci mají po prvních testech letošního roku možnost udělat si obrázek, jak na tom budou v první fázi nadcházející sezóny, byť například Giancarlo Fisichella dostal zakázáno s novináři hovořit o svých prvních dojmech z R26 a spolehnout se tak můžeme pouze na oficiální informace týmu.

"Hned jsem se ve voze cítil pohodlně," řekl Fisichella. "Cílem bylo odjet co nejvíce kilometrů. Dnes se nejezdilo na čas, navíc bylo těžké při nízkých teplotách zahřát pneumatiky. Můj první dojem je, že tohle auto má velký potenciál.

Je těžké srovnávat s R25, ale zítra usednu do starého vozu a budu vědět více."

Toyota dnes testovala se svými závodními jezdci Ralfem Schumacherem a Jarnem Trullim v době, kdy je s týmem spojován Kimi Räikkönen.

"Jednání s našimi jezdci budou profesionální a přijdou na řadu později, nyní se všichni  v týmu soustředí na novou sezónu," tvrdí Toyota.

Ralf Schumacher hlásí zadní část TF106 jako "trochu nervózní při brždění", což nakonec zaplatil výletem mimo trať.

"Teprve jsme začali a s testy pneumatik Bridgestone jsme na začátku, ale jsem spokojen," řekl Schumacher. a Jarno Trulli dodal: "Vypadá to, jako bychom na převodovce nedosáhli žádného pokroku - zítra budu vědět více."

Týmový kolega Ricardo Zonta prozradil, že Toyota už vnímá rozdíly v následcích nasazení osmiválců na pneumatiky.

"Samozřejmě, pro letošek máme bridgestony, ale vypadá to, jakoby byly pneu využity spíše v první fázi zatáčky než na výjezdu," řekl Brazilec. "Ve srovnání s ostatními jsme rychlí."

Toyota se dnes potýkala s několika problémy na elektronice, oproti tomu Red Bull přiznává problémy s přehříváním na svém RB2, které objevil už v prosinci na Silverstone.

Kromě problémů na elektronice musel tým změnit nastavení, aby do chladičů proudilo více vzduchu.

"Problémy s přehříváním jsme nevyřešili," přiznal Mark Smith, zatímco David Coulthard dodal, že vozy s motory V8 budou mít lepší stabilitu:

"Auto je hodně rozdílné, přišlo o hodně výkonu," řekl Coulthard. "Přilnavost je stejná, ale přibližně o 20 % méně výkonu. V mnohých zatáčkách se dnes dá jezdit na plný plyn, ale zajet dobré kolo je stále náročné," dodal s tím, že jak inženýři tak jezdci si musí zvyknout na nové podmínky.

Ferrari je po nevydařené sezóně optimistické.

"Víme, kde jsme udělali chyby a víme jak je napravit," řekl testman týmu Marc Gené. "Ne příliš dobře jsme se dokázali přizpůsobit novým pravidlům.

Pro rok 2006 si věříme a jsme trochu v předstihu co se plánu týče."

Druhý pilot Ferrari Felipe Massa dodal, že týmu pomůže návrat výměny kol do závodů, což bylo loni zakázáno.

"Není příliš mnoho změn v pravidlech, které nám pomohou, ale tahle ano," řekl Brazilec.

Marc Gené a David Coulthard se nicméně rozcházejí v názoru na to, jak moc musí jezdec upravit svůj jízdní styl vzhledem k osmiválcům. Zatímco Coulthard je přesvědčen že ano, Gené si myslí opak.

"V nízkých otáčkách je motor vážně slabý, ale nemyslím, že to uškodí sportu jako takovému a že jezdci budou nuceni přizpůsobit svůj styl jízdy," řekl Gené.

McLaren musel na poslední chvíli změnit plány a vrátit se k testování s použitím desetiválců, protože Mercedes soustředí veškeré síly na přípravu V8 pro MP4-21. To navzdory tomu, že McLaren už s V8 jezdil.

Nedostatek osmiválců vede ke spekulacím ohledně změn v konstrukci kvůli problémům se spolehlivostí v loňském roce, což Mercedes popírá. Hlavním problémem je podle něj rozdíl, jak se motor montuje do nového MP4-21 oproti MP4-20: není dostatek motorů se starým způsobem uchycení.

Na pořadu dne není nasazení V10 do závodů, vývojový program to ovšem nepochybně ovlivní.

"Omezené desetiválce nám pomohou simulovat přesně co potřebujeme," tvrdí Mercedes.