Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Stěžovali si na zadní křídlo Ferrari, sami mají problém

Stěžovali si na zadní křídlo Ferrari, sami mají problém

Zadní křídlo Renaultu bude v Malajsii předmětem jednání.

Jak jsme informovali v sobotu a v neděli [zde a zde], legalita zadního přítlačného křídla Ferrari byla zpochybněna některými z jeho soupeřů, mezi nimi údajně i Renault.

Problém je podle nich v tom, že se zadní křídlo při vyšších rychlostech ohýbá příliš, a tím porušuje pravidla. Ta zakazují jakékoli pohyblivé aerodynamické komponenty na voze.

Vstupní kontrolou FIA křídlo Ferrari prošlo. Zkouška aplikuje přítlačnou sílu v určitých bodech a křídlo se nesmí prohnout více než je stanovený limit. Tím je 5 mm pro zadní a 2 mm pro přední přítlačné křídlo.

Soupeři Ferrari si myslí, že na jiných místech, kde se křídlo netestuje, se může prohýbat více. Takové křídlo by bylo v souladu s pravidly, ale už ne v souladu s výkladem.

Oba hlavní techničtí delegáti FIA Charlie Whiting a Jo Bauer dali křídlu Ferrari 248 F1 zelenou, avšak nyní se prý chystají zaměřit na zadní křídlo Renaultu R26 v malajském Sepangu a už bylo naplánováno setkání s technickým šéfem stáje Patem Symondsem.

Rozdíl je podle magazínu Auto Motor Und Sport v tom, že hlavní element zadního křídla Ferrari narozdíl od jiných týmů není podporován vertikálními díly. Takže zatímco při podobné logice aplikované na Ferrari v Bahrajnu i zadní křídlo Renaultu je v souladu s pravidly FIA, Ferrari by prý přesto mohlo být požádáno o implementaci těchto vertikálních dílů.