Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Exkluzívně: všechny důležité změny pravidel pro rok 2008

Exkluzívně: všechny důležité změny pravidel pro rok 2008

Důležitý výtah z oficiálních Sportovních pravidel na rok 2008.

Redakce Formule.cz přináší v uceleném souhrnu všechny změny pravidel pro rok 2008, minimálně takové, které jsou nějakým způsobem zajimavé pro diváka či čtenáře. Vše ostatní zůstává tak jak je definováno v současných Sportovních pravidlech.

Číslo před každým odstavcem se shoduje s číslem příslušeného odstavce Sportovních řádů pro rok 2008.

Úvod) Nově se organizace závodů popisuje Přílohou 4 pravidel spíše než odkazem na Concordskou dohodou.

1) Článek 1 popisuje, jak budou aplikovány změny v Technických a Sportovních řádech.

3) Nově jsou týmy zodpovědné za jednání nejen svých zaměstnanců, ale i dodavatelů (evidentně v reakci na události během Velké ceny USA 2005).

10) O superlicence se nyní musí žádat každý rok zvlášť.

14) Maximální počet závodů během sezony je 20, minimum 8.

41) Přihlášky do šampionátu (rozumí se pro rok 2008) mohou být podány v termínu 24.3. - 31.3. 2006, s tím je spojený poplatek 300 000 euro nejpozději 1. listopadu 2007. Jakékoli jiné přihlášky budou zváženy, je-li v šampionátu dostatek míst.

42) Je vypuštěn bod zakazující použití systémů vyvynutých ve spolupráci s organizacemi, které FIA zastupují při kontrole elektronických systémů vozů v období dvou let před přihláškou.

43) Velká automobilka nemůže dodávat motory více jak dvěma týmům bez souhlasu FIA.

44) Nový účastník nemusí platit vratnou zálohu 48 mil. US $.

45) Akceptování či odmítnutí přihlášky ze strany FIA bude probíhat diskrétně (je tedy na týmu, aby výsledek zveřejnil). Seznam účastníků bude zveřejněn 28. dubna 2006.

58 b) Je-li vyměněn jezdec, kromě stejnéhomotoru (má-li vydržet ještě jednu velkou cenu) musí použít i stejnou převodovku

60) Žluté zabarvení kamery za jezdcovou hlavou nyní bude mít nikoli třetí jezdec, ale druhý jezdec týmu, prvnímu zůstává červená

63 b) Testování během kalendářního roku je omezeno na 30 000 km.

64 b) Týmy nebudou mít k dispozici již jen jedno stání, kde se dá provést pitstop, ale dvě.

73) Výběrovým řízením bude zvolen dodavatel pneumatik pro všechny týmy pro léta 2008, 2009, 2010. Alespoň jedna specifikace pro různé typy počasí v každém závodě (suché, mokré, extrémně mokré) musí být z homogenní směsi. Vypouští se všechny články specifikující rozměry pneumatik (bude definovány FIA přímo dodavateli).

75 f) Vypouští se resistentní ohřívače jako jediný způsob předehřívání pneumatik.

78) Vypouští se článek o drážkovaných pneumatikách a měření drážek na použité pneumatice.

83) S výjimkou týmů nasazujících třetí vozy nemohou mít ostatní k dispozici více než dva vozy.

86 a) Každý pilot nemůže použít během dvou po sobě jdoucích dvou velkých cenách více jak jeden motor. Nasadí-li pilot nový motor, bude požádán o zvýšení minimální váhy vozu o 15 kg při každé výměně (ruší se tedy penalizace deseti míst na startu a již se nerozlišuje mezi před-kvalifikační a po-kvalifikační výměnou).

86 d) Za výměnu motoru je považováno i porušení plomby FIA.

86 e) Pouze motory homologované FIA mohou být během let 2008, 2009 a 2010 použity.

87) Jeden pilot nesmí použít během čtyř po sobě jdoucích velkých cen více jak jednu převodovku. Každá výměna má za následek navýšení minimální váhy vozu o 15 kg.

88 b) Tým musí písemně informovat FIA o tom, kolik paliva chce doplnit před závodem do konkrétního vozu, který mohl startovat do třetí části kvalifikace, ale nebyl schopen (jako například Ralf Schumacher letos v Malajsii).

116 a) Pokud vůz během kvalifikace zastaví někde na okruhu, nebude se moc zúčastnti další části.

126) Ve vhodných časech musí být jezdci dostupní k rozhovorů s médii tak, jak bude požadováno mediálním delegátem FIA.

154 d) Při vyslání safety caru na dráhu, vjezd do pitlane bude uzavřen, dokud se startovní pole nesjede dohromady.