Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

FIA zveřejnila detaily ohledně schůzky v Maranellu

FIA zveřejnila detaily ohledně schůzky v Maranellu

Po pět let se nebude zvyšovat výkon motorů.

Mezinárodní automobilová federace vydala tiskové prohlášení ohledně schůzky se zástupci Ferrari, Renaultu a Cosworthu z pátka minulého týdne v Maranellu [psali jsme zde].

Hlavním účelem podle ní bylo upřesnit detaily ohledně homologace motorů tak jak je plánována na rok 2008 a dále.

Zúčastněné strany se dohodly na homologaci motorů na období 2008 až 2012 (pět let), přičemž každý rok mohou být zaneseny změny do těchto homologací. Specifikace požadavků musí být doručena vždy do konce předcházejícího roku a celkový motor do konce února roku daného.

Změny jsou ale značně omezené, jako například na tvar a velikost ventilů, určité prvky v souvislosti s válci, profilem vačkového hřídele či kinematiky ventilů. Musí to být změny za účelem snížení nákladů a zvýšení spolehlivosti, nikoli však výkonu.

Měnit se mohou:
- přívodní a odvodní otvory
- tvar spalovací komory
- velikost, tvar a úhel ventilů
- hlava pístů (váha, pístní kroužky a kompresní poměr musí zůstat stejné)
- profil vačkového hřídele, kinematika ovládání ventilu
- sací potrubí
- vstřikovací trysky (ne však vstřikovací mechanismus)
- svíčky
- změny hlavy válců vyplývajících z výše uvedeného

Mnohé se FIA ve spolupráci s týmy pokusí zavést již v roce 2007, tedy o rok dříve.

Za FIA se zúčastnili Max Mosley, Charlie Whiting, Peter Wright, dále pak za Ferrari Jean Todt, Ross Brawn, Paolo Martinelli, Gilles Simon, za Renault Flavio Briatore, Pat Symonds, Rob White a za Cosworth Tim Routsis a Alex Hitzinger.