Motory formule 1 budoucnosti: ekonomické
FIA bude vyžadovat diametrálně odlišný přístup.
Pravidla na zmražení vývoje motorů na léta 2008, 2009, 2010 zůstávají v nezměněné podobě. Dnes to potvrdil Max Mosley, šéf FIA.
"Už se o tom nepovedou žádné debaty," dodal.
Důvodem je přes existenci dalších návrhů (jako např. tzv. Maranellský návrh nebo návrh automobilek Honda a Toyota o zastavení vývoje určitých komponent motoru) neschopnost dohodnout se na jednom a nikoli dražším řešení. Podle Mosleyho by i Maranellský návrh by vyšel dráž.
Místo toho se od roku 2011 FIA zaměří na zcela nový přístup: totiž omezením nebude objem motoru, ale účelem bude snížit jeho výkon s ohledem na spotřebovanou energii (jednoduše řečeno dostat co největší výkon při co nejmenším množství paliva).
Podobně jako akumulátor energie [zde] i toto řešení přiblíží formuli 1 silničnímu provozu.
"Automobilky na tom pracují pro silniční auta, zatímco specifická oddělení automobilek utrácí stovky miliónů dolarů, aby každý rok našla extra 200 nebo 300 ot./min," řekl Mosley a nazval to "sterilním vývojem".
Návrh na takové řešení musí přijít od automobilek. Pokud se nedohodnou, zmražený vývoj na léta 2008, 2009 a 2010 se prodlouží. Návrh má podmínku, že motor musí zůstat závodním motorem tak, jak jej známe, tedy hlasitý a rychlý.
Automobilky jsou schopny ročně na vývoj motoru vydat 100 až 200 mil. dolarů.