Novinky

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

Facebook Instagram

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Číny

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Číny

Okruh z pohledu pneumatik, směsi a mnoho dalšího

Pirelli Velká cena Číny – preview
třetí závod z jednadvaceti
Šanghaj, 14. – 17. dubna 2016

Milán, 11. dubna, 2016 - Impozantní trať v Šanghaji je široká, rychlá a se spoustou míst, kde se dá předjíždět, což pochopitelně přispívá k atraktivitě závodu. Potřetí v tomto roce se dostanou ke slovu pneumatiky P Zero bílá, žlutá a červená, tedy střední, měkká a superměkká směs.

Okruh z pohledu pneumatik:

Velký vliv na chování pneumatik mají povětrnostní podmínky, které zde bývají vždy těžko předvídatelné.
Zrnitost asfaltu je někdy problém, zejména na začátku jízd, kdy je trať ještě chladná.
Zatáčky tvoří přibližně 80% trati, což znamená, že hlavním faktorem je boční zatížení pneumatik.
Rozhodující jsou zatáčky č. 1, která tvoří téměř uzavřený kruh, a č. 13 s převýšením.
Piloti se také musí vyvarovat prokluzu kol, aby minimalizovali opotřebení zadních pneumatik.

Tři nominované směsi:

Střední směs (bílá): malé pracovní rozpětí,nejvíce univerzální směs.
Měkká směs (žlutá): vysoké pracovní rozpětí s důrazem na výkonnost.
Superměkká směs (červená): malé pracovní rozpětí, směs je rychlá, ale s omezenou životností.

Připomenutí minulého roku:

Vítěz: Hamilton (dvě zastávky – odstartoval na měkké směsi, ve 14. kole obul znovu měkkou a ve 33. kole přezul na střední směs).
Nejlepší alternativní strategie: Massa, skončil pátý (dvě zastávky, odstartoval na měkké směsi, ve 13. a 34. kole přezul na střední směs).
Většina pilotů měla dvě zastávky, jen několik jezdců se rozhodlo pro zastávky tři. Závodní strategie celého startovního pole ovlivnilo vyjetí safety caru, který svou přítomností prodloužil životnost pneumatik.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Čína je velmi odlišným typem okruhu, ve srovnání s dvěma předchozími, které jsme dosud navštívili, avšak nominované směsi jsou prozatím stejné,což jen dokládá schopnost našich pneumatik se přizpůsobit rozdílným podmínkám. S velkou pravděpodobností můžeme v Šanghaji očekávat klidný průběh závodu, i když vzhledem k povaze místa je možné všechno, takže týmy budou muset přemýšlet o strategii a data získaná v trénincích opatrně promítnout do nastavení pro závod. Tři doposud nominované směsi vedly k řadě různých strategií a stejně pestrou škálu strategií očekáváme ještě jednou teď v Číně.“

Co je nové?

Čerstvé články o závodění, kultuře a historii v Číně najdete na webuwww.pirelli.com.
Dřívější formát kvalifikace se nyní vrací. To však nebude mít vliv na alokaci pneumatik.
Odlišné myšlení týmů ohledně výběru pneumatik: Haas, McLaren a Williams zvolily dosti ofenzivní přístup, když si vybraly po sedmi sadách superměkkých pneumatik.
V Číně bude Pirelli poprvé hlavním sponzorem Velké ceny. Druhým závodem letošního roku, kde bude Pirelli taktéž hlavním sponzorem, bude Velká cena Španělska 12. – 15. května.

Další věci, které nás v poslední době zaujaly:

Stoffel Vandoorne: svým debutem v F1 na Velké ceně Bahrajnu dokázal, jak je série GP2 produktivní, co se výuky pilotů a výběru pneumatiky týče.
Uvedení nové silniční pneumatiky P Zero na okruhu v Estorilu, kde se naposledy jela Velká cena před 20 lety.
Diskuse o možném návratu F1 do Las Vegas. Velká cena Caesars Palace se jela v letech 1981 a 1982, v obou případech to byly poslední a rozhodující závody sezóny.

Přehled nominovaných směsí:

  P Zero Purple P Zero Red P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Austrálie   Superměkká Měkká Střední  
Bahrajn   Superměkká Měkká Střední  
Čína   Superměkká Měkká Střední  
Rusko   Superměkká Měkká Střední  
Španělsko     Měkká Střední Tvrdá
Monte Carlo          
Kanada Ultraměkká Superměkká Měkká    
Ázerbájdžán   Superměkká Měkká Střední  

 

 

pirelli45

obrázky v plné velikosti: 01, 02