Novinky

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

  • 22.03.2024 Good Brown má s McLarenem smlouvu do roku 2030.

Facebook Instagram

Představení šampionátu: ADAC GT Masters

Představení šampionátu: ADAC GT Masters

Souhrn informací a odkazů na jednom místě.

Již tento víkend zahájí na Oscherslebenu jubilejní desátou sezónu německé GT série více jak tři desítky účastníků. V následujícím článku se dozvíte s podrobnosti o tomto nejdostupnějším GT mistrovství pro české, případně slovenské fanoušky.

Odkaz na tento článek bude v průběhu roku součástí klíčových příspěvků o této sérii na zdejším portálu. V případě změn informací dojde k úpravě se soupisem změn na konci článku. V některých případech mohou být zvýrazněny pro snadnější rozpoznání.

Obsah s aktivními odkazy na kapitoly

1. Základní popis série
2.1. Historie šampionátu
2.2. Držitelé titulů
2.3. Nejúspěšnější stáje
3. Pořadatelská organizace
4. Kalendář
5. Průběh závodního víkendu
6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy
7. Seznam úspěšných jezdců
8.1. Užitečné odkazy
8.2. Doplňující články na Formule.cz
9. Rozsah informování na zdejším portálu
10. Konečné výsledky
11. Souhrn aktualizací

1. Základní popis série

V nabídce šampionátů oslovujících domácí vlastníky rozšířené vozy třídy GT3, poutá hodně pozornosti pro německé zájemce zaměřený ADAC GT Masters. Jelikož pořadatelé neomezují svoji působnost hranicemi Německa, zpestřením pro účastníky jsou výlety mimo jejich domovinu. K prestiži mistrovství pomáhá účast úspěšných zahraničních jezdců (případně stájí), mezi nimiž v minulosti nechyběli ani čeští anebo slovenští zástupci.

Dva krátké závody přispívají k maximálnímu soustředění a nasazení jezdců. Ti tvoří převážně smíšené posádky, v nichž se střídají zkušení profesionálové s amatérskými závodníky. K vyrovnaným závodům napomáhá minimální povinný čas strávený v boxové uličce omezující strategické hrátky, takže se boj o pozice odehrává především na dráze.

Pořadatelé dbají na vyrovnané závody i v technické oblasti. Pro GT3 typický systém vyrovnání výkonnosti doplňují dodávky stejného obutí a paliva od jednotného dodavatele všem účastníkům.

Německé mistrovství věnuje velkou pozornost fanouškům, kteří váží cestu na tribuny některého z autodromů. Příznivci se tak mohou těšit ve vymezené době na vstup do boxové uličky s nahlédnutím do garáží týmů, zpravidla spojených s autogramiádou. Díky volnému přístupu do paddocku mají možnost setkání s jezdci, další příležitostí je sobotní akce Meet the Drivers určená úspěšným posádkám sobotního programu.


  Sobotní program čtvrtého podniku ADAC GT Masters na Red Bull Ringu

Foto: Tomáš Krejčík

V některých případech týmy umožňují nejen pohled do svých garáží, ale při troše štěstí s jejich svolením i návštěvu.

2.1. Historie šampionátu

Série navázala na první pokus německého autoklubu z let 1993 – 1997. Tehdy ADAC pořádal šampionát pro vozy třídy GT, ale také kupé vycházející z cestovních automobilů.

Při druhém pokusu ve spolupráci s Ratelovou SRO se základem staly pouze sportovní a GT vozy upravené podle pravidel nadějné třídy GT3. Vliv společnosti francouzského podnikatele v ADAC GT Masters pozvolna klesal, než v roce 2011 převzal kontrolu nad šampionátem německý autoklub. V době spolupráce SRO a ADAC zastával významnou roli v sérii Jürgen Barth, spolu s Ratelem jeden ze společníků bývalého úspěšného šampionátu BPR Global GT Series.

Vzorem pro pravidla bylo průkopnické ME GT3. Od počátku se jezdci utkávají ve dvojici hodinových závodů s povinným střídáním jezdců. Zvláštností v porovnání s bývalým evropským mistrovstvím je povolení účasti pilotů s platinovou licencí, této možnosti využili například Peter Kox, Heinz-Harald Frentzen, Tomáš Enge a další mezinárodně úspěšní závodníci.

Během prvního ročníku čítajícího šest víkendů se na dráze utkalo většinou okolo patnácti vozidel. O rok později v kalendáři přibyl další víkend a počet účastníků se přehoupl přes dvacítku. V dalších letech vzestup vystřídalo ustrnutí, které bylo klidem před bouří.

V roce 2011 poprvé kalendář obsahoval osm závodních víkendů, pole účastníků se však takřka zdvojnásobilo! Podobný zájem byl příznačný také pro následující sezónu.

V roce 2013 pořadatelé přistoupili k omezení maximálního počtu účastníků (ze 44 na 34), pro zajištění více prostoru na dráze i v médiích. Soubojů na dráze se pravidelně účastnilo okolo 25 vozů, podobný počet zájemců následoval o rok později. Loni zájem účastníků polevil a na dráze soupeřilo pouze okolo dvou desítek vozů.

Pravidelné každoroční výjezdy do holandského Assenu (s výjimkou prvního ročníku, kdy se jednalo o belgický Zolder) bývaly až do roku 2011 jediným výletem za hranice Německa. Od té doby rozšířil ADAC GT Masters místa svých výletů na rakouský Red Bull Ring (2011 – dosud), holandský Zandvoort (2012, 2014 - dosud), belgické Spa-Francorchamps (2013, 2015) anebo Slovakiaring (2013 – 2014).

Jednotným dodavatelem pneumatik byl Michelin (2007 – 2011) a Yokohama (2012 – 2014). Letos se nachází Pirelli v druhém roce z tříletého kontraktu. Palivo od jednotného dodavatele zajišťuje v posledních letech Shell.

V letech 2011 – 2015 byla na konci sezóny ocenění nejlepšího týmu a amatérského jezdce penězi. Na každou kategorii připadla částka 75 000 euro, třetinu dostal vítěz, zbytek se rozdělil mezi další čtyři účastníky.

Letošní novinkou je odměňování prvních patnácti vozů v závodě celkovou částkou 25 000 euro (z toho pro vítězný tým 6 000 euro). Pro amatérské jezdce se změnila odměna z peněz na sady obutí zdarma. Pro první pětici je určeno celkem 45 sad suchých pneumatik Pirelli pro použití v roce 2017. Necelá polovina (22 sad) čeká na vítěze, zbytek se rozdělí mezi další účastníky (10-7-4-2). O stejnou odměnu bojují i účastníci v nově založené třídě Junior.

2.2. Držitelé titulů

 Rok  Jméno  Vůz  Tým
 2015  Sebastian Asch  Mercedes SLS  Team Zakspeed
 Luca Ludwig
 2014  Kelvin van der Linde  Audi R8 LMS  Prosperia C. Abt
 René Rast
 2013  Daniel Keilwitz  Corvette Z06  Callaway Competition
 Diego Alessi
 2012  Sebastian Asch  Mercedes SLS  MS Racing
 Maximilian Götz
 2011  Dino Lunardi  Alpina B6  Team Engstler
 Alexandros Margaritis
 2010  Peter Kox  Lamborghini Gallardo  Reiter Engineering
 Albert Thurn Taxis
 2009  Christian Abt  Audi R8  Abt Sportsline
 2008  Tim Bergmeister  Porsche  Mühlner Motorsport
 2007  Christopher Haase  Lamborghini Gallardo  Reiter Engineering

2.3. Nejúspěšnější stáje

 Rok  Tým  Vůz
 2015   Schubert  BMW Z4
 2014   Prosperia C.Abt  Audi R8
 2013   Prosperia C.Abt  Audi R8
 2012   MS Racing Team  Mercedes SLS
 2011   Reiter Engineering  Lamborghini Gallardo
 2010   Abt Sportsline  Audi R8
 2009   Callaway Competition  Corvette Z06
 2008   Team Flatex-Reiter  Lamborghini Gallardo
 2007   Reiter Engineering  Lamborghini Gallardo

3. Pořadatelská organizace

Organizátorem série je významný německý autoklub ADAC prostřednictvím oddělení věnujícímu se pořádání motoristických závodů.

Zkratka ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil Club) pochází až z roku 1911, kořeny společnosti lze nalézt již v roce 1903. Tehdy byl 24. května ve Stuttgartu založen motocyklový spolek Deutsche Motorradfahrer-Vereinigung. Od roku 1927 nabízel sedm let na německých silnicích klub pomoc motoristům v nouzi. Posléze byl, tak jako ostatní německé autokluby, nahrazen organizací spřízněnou s fašistickým režimem.

Znovuzrození proběhlo nejprve v roce 1946 v Bavorsku, o dva roky později v celé západní části Německa. Od té doby se ADAC vypracoval nejen na největší domácí autoklub, ale také v celé Evropě (ve světovém měřítku je druhý). V nabídce činností dnes nalezneme kromě pomoci motoristům na silnicích mj. testy týkající se automobilismu anebo tipy na cestování. Prostřednictvím dceřiných společností ADAC zajišťuje pojištění, půjčování auta anebo vydavatelskou činnost. Výčet aktivit uzavírá pořádání motoristických podniků a mistrovství.

Pojem ADAC Motorsport zahrnuje řadu rozmanitých sérií od motokár přes automobilové a motocyklové soutěže anebo závody motorových člunů. Organizováním motoristických podniků se německý autoklub zabývá od počátků svého vzniku. Nyní se ADAC chlubí organizací bezmála 3 400 podniků v každém roce, na jejichž vrcholu se nachází mj. závody WRC, Moto GP anebo 24 hodin na Nürburgringu. V letech 1953 - 1983 se mezi ně řadil i závod 1 000 kilometrů na okruhu pod hradem Nürburg.

4. Kalendář

Po náznacích podoby kalendáře začátkem října zveřejnili pořadatelé 13. listopadu 2015 jeho první a zároveň platnou verzi. Po pěti letech místo osmi víkendů obsahuje pouze sedm podniků. V porovnání s předchozí sezonou nezbylo místo na výlet do belgického Spa-Francorchamps.

Aktuální podoba kalendáře je v níže uvedené tabulce. Za zmínku stojí třetí podnik na Lausitzringu, kdy se po osmileté pauze uskuteční společný víkend s oblíbeným mistrovstvím cestovních vozů DTM.

p.
 Datum  Stát  Okruh
 1.  15.04. – 17.04.2016   Německo  Oschersleben
 2.  29.04. – 01.05.2016   Německo  Sachsenring
 3.  03.06. – 05.06.2016   Německo  Lausitzring
 4.  22.07. – 24.07.2016   Rakousko  Red Bull Ring
 5.  05.08. – 07.08.2016   Německo  Nürburgring
 6.  19.08. – 21.08.2016   Holandsko  Zandvoort
 7.  30.09. – 02.10.2016   Německo  Hockenheimring

5. Průběh závodního víkendu

Pro zajištění vyrovnanějších podmínek mohou být dle složení posádek vozy vybaveny závažím dle níže uvedené tabulky. Systém kategorizace jezdců, který využívá i tato série je blíže popsán Zde.

 Třída  Profesionálové*  Stříbrný  Bronzový
 Profesionálové*  30 kg  20 kg  0 kg
 Stříbrný  20 kg  15 kg  -
 Bronzový  10 kg  -  -

* držitelé platinové nebo zlaté licence

Na závodní víkend má každý vůz přiděleny tři sady suchých pneumatik. Z dřívějšího víkendu lze použít až dvě ušetřené sady, ale pouze v trénincích. V prvním závodě a u příležitostných zájemců je nahrazuje jedna nová sada obutí.

Dva sety jsou přidány účastníkům, kteří nasazují vozy v trénincích pro bronzové piloty. Tyto sady mohou být použity výhradně v této části víkendu.

Program začíná v pátek dvojicí tréninků, každý z nich trvá 60 minut. Bronzovým jezdcům a nově přidané kategorii Junior (bronzoví a stříbrní jezdci do 25 let) je určeno dalších 30 minut navíc.

Dřívější dvoudílná páteční kvalifikace je nyní rozdělena a koná se v den startu příslušného závodu. Každá část trvá 20 minut (dříve o pět minut déle). Nejprve nastupuje jezdec, který byl v rámci výkonnostně vyrovnané posádky zvolen za prvního. U nevyrovnaných posádek je za něj považován ten s nižším stupněm licence. Nejlepší dosažený čas prvního jezdce určí, z jaké pozice bude startovat do prvního závodu. Stejný postup je použit u druhého pilota s rozdílem, že si vybojuje pozici, z níž odstartuje do druhého klání.

Závody se konají krátce po poledni v sobotu a v neděli. Odpočet začíná po protnutí startovní čáry na konci zahřívacího kola, konec přichází po vypršení časového limitu a dokončení kola nejúspěšnějším vozem.

Start závodu je letmý, v závodě je předepsána jedna povinná zastávka. Vyhrazený čas pro splnění této podmínky nastává mezi 25. a 35. minutou závodu. Při této návštěvě boxového stání dochází ke střídání jezdců. Během zastávky se nemění pneumatiky (s výjimkou poškozených anebo suchých za mokré a naopak) ani nedoplňuje palivo. Posádky vozidel musí dodržet dle okruhu stanovený čas pobytu mezi vjezdem a výjezdem z boxové uličky, jeho délka se obvykle pohybuje okolo 70 vteřin. Pokud dochází k výměně pneumatik, může být délka povinné zastávky prodloužena o 10 sekund.

Na konci závodu je deset nejlepších posádek (a jejich týmů) odměněno následujícím bodovým přídělem: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Stejným způsobem jsou hodnoceni ve zvláštní klasifikaci držitelé bronzové licence a závodníci splňující podmínky třídy Junior. Pokud jsou oba piloti z těchto tříd, jejich bodový příděl je násoben 2. U posádky složené z bronzového a stříbrného jezdce je bodový zisk násoben koeficientem 1,5.

Zároveň jsou na následující závod přiděleny váhové handicapy pro první trojici (30-20-10 kg). S touto zátěží nenastupují účastníci v trénincích ani v kvalifikaci.

Nový program víkendu má za následek vyřazení nedělního zahřívacího tréninku (trval 15 minut).

6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy

Řazení je provedeno dle pořadí v abecedě u jména výrobce. Případná doplňující poznámka v závorce u typu vozu rozlišuje následující druhy dle podrobnosti informací.

Je-li v závorce samotný odkaz, jedná se stručný popis technických údajů anebo informace v době představení vozu.

Podrobnější informace pod označením Souboj výrobců poskytne odkaz na článek zveřejněný před sezonou MS GT1 v roce 2012. I přes mezisezónní úpravy některých modelů v minulosti se jedná o takřka shodná vozidla třídy GT3, která jsou pilířem této série.

Novější variantu obsáhlejšího popisu pouze závodní verze s uvedením roku vydání představuje označení Vládci asfaltu. Prozatím jediným zástupcem je pouze článek o Nissanu GT-R, jehož součástí je také odkaz k bližšímu popisu civilní verze.

Vzhledem k blížící se obměně vozového parku a prolínání starších a novějších modelů bude u označení vozidla uvedena dvoudílná zkratka vytvářející jedinečné označení. S těmito kódy se budete setkávat také v průběhu sezony, seznam bude na konci článku, v nichž bude použit.

Velké písmeno představuje jméno výrobce (i u víceslovných, např. Aston Martin), výjimkou budou úzce provázaní výrobci a úpravci (např. Mercedes-AMG). Malými písmeny (případně číslicemi) bude uvedeno typové označení, jenž může následovat velké písmeno u variací modelů (např. Gallardo Extenso, též R-EX).

Má-li tým svoji prezentaci na internetu, je v závorce uveden odkaz. Přednostně jsou uvedeny webové stránky, v některých případech se informace nachází pouze na sociální síti (označení FB, G+). Pokud je součástí odkazu poznámka servis, zobrazí se stránka týmu zajišťujícího provoz pro tyto zákazníky.


  Callaway Corvette C7 GT3

Foto: Callaway Competition

Callaway Corvette C7 GT3

Startovní listinu mistrovství před úvodním závodem naleznete Zde.

Audi R8 LMS (2. generace) Ar82 (Zde)

 JBR Motorsport (Zde)
 Phoenix Racing (Zde)
 kfzteile24 APR Motorsport (Zde)
 Montaplast by Land-Motorsport (Zde)
 Car Collection Motorsport (Zde)
 Aust Motorsport (Zde)
 YACO Racing (FB Zde)

Bentley Continental GT3 Bcon (Zde)

 Bentley Team ABT (FB Zde)

BMW M6 GT3 Bm6 (Zde)

 Schubert Motorsport (Zde)

Corvette Z06 R GT3 Cz06 (Zde)

 RWT Racing Team (Zde)

Corvette C7R GT3 Cc7

 Callaway Competition (Zde)

Lamborghini Huracán GT3 Lhur (Zde)

 Bonaldi Motorsport (Zde)
 HB Racing (Zde)
 GRT Grasser Racing Team (Zde)
 Attempto Racing (Zde)

Mercedes-AMG GT3 MAgt (Zde)

 AMG - Team Zakspeed (Zde)

Mercedes SLS AMG GT3 Msls (Souboj výrobců: Zde)

 Car Collection Motorsport (Zde)

Nissan GT-R Nismo GT3 Ngtr (Vládci asfaltu 2014: Zde)

 MRS GT-Racing (Zde)

Porsche 911 GT3 R P991 (Zde)

 KÜS TEAM75 Bernhard (Zde)
 bigFM Racing Team Schütz Motorsport (Zde)

 Precote Herberth Motorsport (Zde)


  Závod BES v Monze

Foto: Tomáš Krejčík

Lamborghini Huracán GT3 (Grasser Racing)

7. Seznam úspěšných jezdců

Údaj v závorce startovní číslo vozidla, v němž je jezdec uveden ve startovní listině před sezonou.

 Jméno  Úspěchy v závodech sportovních vozů
 Asch, Sebastian (1)  mistr ADAC GT 2015 a 2012
 Basseng, Marc (28)  mistr Blancpain Sprint 2014 (PRO-AM)
 mistr MS GT1 2012
 Haase, Christopher (33)  mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro)
 mistr ME GT3 2009
 mistr ADAC GT 2007
 Keilwitz, Daniel (77)  mistr ADAC GT 2013
 mistr ME GT3 2010
 Ludwig, Luca (1)  mistr ADAC GT 2015
 Mies, Christopher (29)  mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro)
 mistr ME GT3 2009
 Ragginger, Martin (99)  mistr GT2 European Cup 2010
 Smith, Guy (8)  mistr ALMS 2011 (LMP1 i celkově)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2003 (LGTP i celk.)
 Van der Linde, Kelvin (24)  mistr ADAC GT 2014
 Vanthoor, Laurens (34)  mistr BGTS 2014
 mistr BES 2014 (Pro)
 mistr FIA GT 2013 Series (GT3 Pro)
 Winkelhock, Markus (15)  mistr MS GT1 2012
 Zampieri, Daniel (67)  mistr GT Open 2014 (celk. a Super GT)
 mistr GT Open 2012 (GTS)

 


 

Foto: Roman Klemm

Úřadující mistři německého mistrovství a jejich otcové. Zleva Sebastian a Roland Asch, Luca a Klaus Ludwig.

8.1. Užitečné odkazy

ADAC GT Masters – oficiální komunikační kanály

Web     (Zde): naleznete zde zprávy z dění v šampionátu (od roku 2011), informace o týmech, jezdcích, vozidlech anebo závodech (od roku 2008). Stránky nabízí zakoupení vstupenek v předprodeji anebo odkaz na časomíru. Jejich součástí jsou odkazy na doprovodné série anebo šampionáty ADAC Motorsportu. Pořadatelé sice neumožňují sledování závodů v našich končinách, sestřihy v němčině počínaje sezónou 2012 najdete (Zde). Výhodou nahrávek zde umístěných je v porovnání se sociálními sítěmi jejich popis, díky nimž je výběr přehlednější.

Facebook  (Zde): v březnu 2012 založený profil na nejrozšířenější sociální síti nenabízí přidanou hodnotu v porovnání s hlavní prezentací na webu.

Google+  (Zde): další sociální síť, v porovnání se zbývající nabídkou německých pořadatelů v současnosti zanedbávaná.

Formule  (Zde)

Přímý odkaz na část zdejšího portálu, kde jsou soustředěny pouze články věnované gétéčkům.

8.2. Doplňující články na Formule.cz

Grand magazín (poslední vydání Zde)

Zpravodajský souhrn poskytující přehled o dění v mezinárodních sériích určených gétéčkům. Naleznete zde zprávy, výsledky a upozornění na blížící se události z ADAC GT Masters a Blancpain GT Series. Jeho součástí jsou také informace o nových a vylepšených vozech, které se objevují v závodech uvedených mistrovství.

Zatímco příležitostným fanouškům GT závodů prostřednictvím Grand magazínu neuniknou významné události týkající se uvedených sérií, na své si přijdou i zapálení příznivci. Ti zde naleznou souhrn dostupných informací souvisejících s vybranými zprávami z oficiálních zdrojů anebo předních zahraničních portálů zabývajících se gétéčky.

Průvodce světem GT (Zde)

Článek věnovaný gétéčkům od počátků jejich vzniku. Zabývá se i různými variantami těchto vozidel anebo jejich sportovnímu využití.

ADAC GT Masters 2015 (Zde)

Souhrn informací o sérii, který je věnován minulému ročníku.

9. Rozsah informování na zdejším portálu

Většina zpráv týkajících se dění v sérii (včetně připomenutí nejbližšího závodu) bude součástí zpravodajského souhrnu Grand magazín. Zde budou uvedeni také vítězové závodů s doplněním umístění českých nebo slovenských účastníků.

Samostatné články budou určeny pro zájemce o návštěvu vybraných podniků. Naleznete zde informace pro usnadnění průběhu pobytu v místě konání závodů.

Pro představu dostupnosti jsou následující tabulce uvedeny orientační vzdálenosti k vybraným autodromům z hlavních míst naší republiky. S výjimkou Red Bull Ringu (cca 85 km) se jedná o trasy vedoucí po dálnicích.

 Okruh  Datum  Praha  Brno  Ostrava
 Sachsenring  29. dubna – 1. května  D8 235 km  450 km
-
 Lausitzring  3. – 5. června  D8 210 km  420 km
-
 Red Bull Ring  22. – 24. července  D1 500 km  325 km  485 km

Vysvětlivky k tabulce

Výchozími body jsou u Brna sjezd na D1 na 194 kilometru (směr Praha, Bratislava) a u Ostravy sjezd na D1 na 354 kilometru (směr Brno).

Vzdálenosti z hlavního města mají navíc uvedeno číslo dálnice ve směru cíle cesty. Tři následující body na dálničních příjezdech do Prahy jsou od sebe vzdáleny cca 30 kilometrů s přibližnou dobou jízdy okolo půlhodiny. Jedná se o tato místa: sjezd na desátém kilometru D1 u Modletic, v jehož blízkosti se nachází městský okruh R1 navazující na příjezd po D5 od Plzně (Rudná). Na severním okraji Prahy je na začátku D8 poslední místo (poblíž obce Zdiby).

V případě účasti významnějších českých anebo slovenských zástupců mohou být zveřejňovány jejich tiskové zprávy.


  Čtvrtý podnik ADAC GT Masters na Lausitzringu

Foto: Tomáš Krejčík

10. Konečné výsledky

Klasifikace jezdců zahrnuje pořadí v první desítce, úplné hodnocení naleznete na stránkách série Zde. Týmy jsou uvedeny všechny. Čeští a slovenští zástupci letos v německém šampionátu nepůsobili.

Hodnocení jezdců

 P.  Pilot  Tým  Body
 1.  Connor de Phillippi  Land Motorsport  168
 1.  Christopher Mies  Land Motorsport  168
 2.  David Jahn  KÜS Team75 Bernhard  159
 3.  Daniel Keilwitz  Callaway Competition  152
 3.  Joules Gounon  Callaway Competition  152
 4.  Kevin Estre  KÜS Team75 Bernhard  143
 5.  Robert Renauer  Herberth Motorsport  123
 5.  Martin Ragginger  Herberth Motorsport  123
 6.  Luca Ludwig  Zakspeed  110
 6.  Sebastian Asch  Zakspeed  110
 7.  Christian Engelhart  Grasser Racing  91
 7.  Rolf Ineichen  Grasser Racing  91
 8.  Rahel Frey  Yaco Racing  59
 9.  Philip Geipel  Yaco Racing  55
 10.  Dominik Schwager  Callaway Competition  54
 10.  Patrick Assenheimer  Callaway Competition  54

Hodnocení týmů

 P.  Tým  Vůz  Body
 1.  Land Motorsport  Audi R8 LMS  177
 2.  Callaway Competition  Corvette C7 GT3  169
 3.  KŰS TEAM75 Bernhard  Porsche 911 GT3R  163
 4.  AMG - Team Zakspeed  Mercedes –AMG GT3  162
 5.  Grasser Racing Team  Lamborghini Huracán  128
 6.  Herberth Motorsport  Porsche 911 GT3R  126
 7.  Bentley Team Abt  Bentley Continental  95
 8.  APR Motorsport  Audi R8 LMS  75
 9.  YACO Racing  Audi R8 LMS  70
 10.  Schütz Motorsport  Porsche 911 GT3R  59
 11.  HB Racing  Lamborghini Huracán  45
 12.  Schubert Motorsport  BMW M6 GT3  38
 13.  Car Collection Motorsport  Audi R8 LMS  28
 14.  Phoenix Racing  Audi R8 LMS  25
 15.  Aust Motorsport  Audi R8 LMS  20
 16.  Bonaldi Motorsport  Lamborghini Huracán  18
 17.  RWT Racing  Corvette Z06 GT3  10
 18.  Attempto Racing  Lamborghini Huracán  6

11. Souhrn aktualizací

12. října: doplnění konečných výsledků