Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Brazílie

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Brazílie

Okruh z pohledu pneumatik, směsi a mnoho dalšího.

Pirelli Velká cena Brazílie – preview
dvacátý závod z jednadvaceti
São Paulo, Brazílie, 11. – 13. listopadu 2016

Milán, 7. listopadu 2016 - Předposlední Velká cena v letošním kalendáři zavítá na jedinečný okruh Iterlagos. Není to tak dávno, kdy okruh a jeho zázemí prošly rekonstrukcí, avšak to nic nemění na faktu, že trať představuje pro pneumatiky skutečnou výzvu. I proto Pirelli nominovalo tvrdou směs. Ta byla spolu s měkkou a střední směsí naposledy nominovaná na Velké ceně Japonska.

Okruh z pohledu pneumatik:

Interlagos je druhou nejkratší tratí v kalendáři a zároveň jednou z nejnáročnějších z pohledu pneumatik, protože okruh je plný zatáček s minimem rovinek. Nároky na obutí jsou zde nesmírně vysoké.

Zbroušení asfaltu zvýšilo přilnavost a eliminovalo nerovnosti.

Povětrnostní podmínky mohou zahrnovat vše, od intenzivního slunce po husté dešťové přeháňky.

Interlagos je jedním z mála okruhů, na kterém se závodí proti směru hodinových ručiček.

Nejvíce namáhanou pneumatikou je pravá zadní. Pneumatiky se musí vypořádat s náporem bočních a podélných sil.

Tři nominované směsi:

Tvrdá směs (oranžová): tato směs se letos ukáže teprve po páté, je to povinná směs pro závod.

Střední směs (bílá): další povinná směs pro závod ve kterém bude hrát klíčovou roli.

Měkká směs (žlutá): měkká směs se rovněž musí vypořádat s nároční tratě, v minulosti zde již byla použita.

Připomenutí minulého roku:

Závod vypsaný na 71 kol vyhrál Nico Rosberg se strategií tří zastávek. Začínal na měkké směsi, v 13., 33. a 48. kole přezouval na střední směs.

Nejlepší alternativní strategii zvolil Kimi Räikkönen, který skončil čtvrtý se strategií dvou zastávek. Odstartoval na měkkých pneumatikách, ve 12. a 46. kole přezul na střední směs.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:

„Poprvé od roku 2013 jsme pro Velkou cenu Brazílie nominovali tvrdé pneumatiky, které by měly ukázat, že jsou schopny obstát na tak náročném okruhu, jakým je Interlagos. Loňský závod byl na tři zastávky, letos by tvrdá směs měla lépe odolávat vyšším výkonům a většímu přítlaku, nicméně úspěšná strategie je otázkou správného mixu jednotlivých pneumatik, tedy i měkčích směsí. Počasí je pak další proměnnou, během víkendu bude hrát velkou roli.“

Co je nového?

Interlagos prošel velkou rekonstrukcí, což znamená, že v letošním roce nejsou třeba žádné úpravy.

Testování širších „mokrých“ pneumatik pro rok 2017 proběhlo minulý týden v Abú Zabí v režii týmu Red Bull.

Pirelli bude výhradním dodavatel pneumatik pro 12 H závod v Bathurstu příští rok.

Další exkluzivní série, do které se Pirelli od roku 2017 zapojí, je série Trans Am.

Další věci, které nás v poslední době zaujaly:

O titulu v F1 by mohlo být rozhodnuto už nyní v Brazílii.

Pro Velkou cenu Brazílie zvolili oba jezdci Mercedesu stejné počty pneumatik u jednotlivých směsí.

Přehled nominovaných směsí:


P Zero Purple

P Zero Red

P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Austrálie   Superměkká Měkká Střední  
Bahrajn   Superměkká Měkká Střední  
Čína   Superměkká Měkká Střední  
Rusko   Superměkká Měkká Střední  
Španělsko     Měkká Střední Tvrdá
Monako Ultraměkká Superměkká Měkká    
Kanada Ultraměkká Superměkká Měkká    
Ázerbájdžán   Superměkká Měkká Střední  
Rakousko Ultraměkká Superměkká Měkká    
VB     Měkká Střední Tvrdá
Maďarsko   Superměkká Měkká Střední  
Německo   Superměkká Měkká Střední  
Belgie   Superměkká Měkká Střední  
Itálie   Superměkká Měkká Střední  
Singapur Ultraměkká Superměkká Měkká    
Malajsie     Měkká Střední Tvrdá
Japonsko     Měkká Střední Tvrdá
USA   Superměkká Měkká Střední  
Mexico   Superměkká Měkká Střední  
Brazílie     Měkká Střední Tvrdá
Abú Zabí Ultraměkká Superměkká Měkká    
 
obrázky v plné velikosti: 01