Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Wickens vítězem urputné karbonové bitvy

Wickens vítězem urputné karbonové bitvy

Nürburgring – 2. závod

Čtrnáct startů musel Robert Wickens čekat na první letošní vítězství. Přinesl mu jej až nedělní závod na Nürburgringu, jenž se změnil v nemilosrdnou bitvu. Konec sezony se blíží a rukavice byly odhozeny.

Nejlepší výchozí pozici dnes promarnil Marco Wittmann, jemuž se nepovedl start. Držitel pole position nenavázal na své zdejší triumfy stylem start-cíl z let 2014 a 2016 a ve sprintu do první zatáčky musel kapitulovat před Paulem di Restou.

Skotský závodník ve službách Mercedesu v sobotu přepustil vítězství Lucasi Auerovi, dnes však vycítil šanci na legitimní úspěch. Jeho rakouský kolega se sice probojoval přes Wittmanna na druhou pozici a ve vzduchu viselo opakování včerejší rošády, v šestém kole se však  Auer vlastní chybou dostal do hodin a propadl se až mimo bodovaná umístění.

Ani Di Restův sen ale neměl dlouhého trvání. Po patnácti kolech se Wittmann s pomocí DRS vrátil do vedení, které však záhy přepustil dalším, protože se vydal k povinné zastávce u mechaniků. Po návratu na dráhu se úřadující šampion neubránil útoku Wickense, ve kterém mu mezitím vyrostl nový soupeř pro duel o vítězství.

Auerova zbrklost nahrála do karet automobilce Audi, jejíž svěřenci se trápili s těžkými vozy. Jjeí taktika se spoléhala na tradičně dlouhý první stint Nika Müllera a Loika Duvala, kteří měli zbrzdit soupeře a vytvořit tak šanci pro Mattiase Ekströma a Jamieho Greena.

Za francouzsko-švýcarskou mobilní šikanou se čtyřmi kruhy ve znaku ztratil Wickens podstatnou část svého náskoku na Wittmanna. Sedmadvacáté kolo navíc zastihlo Kanaďana nepřipraveného a přišla mistrova odveta. I po ní ale pořadí zůstalo nezměněno a za agresivní manévry, během kterých poškodil svůj i Wickensův vůz, dostal Wittmann varování od komisařů.

Dalším, jehož trpělivost byla dlouho zkoušena dvojicí Duval-Müller, byl Timo Glock, kterému ani jeho zkušenosti z formule 1 nestačily k tomu, aby se před taktizující soupeře dostal. Müller brzdil znatelně dříve než soupeři na čerstvějším obutí a Glockovo trápení vygradovalo ve 27. kole, kdy před šikanou zezadu vrazil do Švýcarova audi.

Oba vozy byly těžce poškozeny. Glock i se zmrzačeným strojem pokračoval v závodě, zatímco Müller musel po dvou zoufalých okruzích s prodřenou zadní pneumatikou vzdát. V Ingolstadtu se svým dnešním počínáním připravili o několik vánočních pohlednic. 

Ani v Mnichově si dnes nehledali nové kamarády. Gary Paffett strávil poslední kilometry závodu v klinči tří bmw. Augusto Farfus bránil záda Glockovi a nejzkušenějšího svěřence Mercedesu několikrát vybrzdil. Paffettovo absurdní drama pak zakončila kolize s Maximem Martinem. 

To Paul di Resta dostal v závěru šanci zúčtovat s Wittmanem a sebral jezdci týmu RMG druhé místo, čímž naservíroval do Stuttgartu double.

Mattias Ekström i díky pomoci svých kolegů doslova vydřel body za šesté místo a udržel si vedení v šampionátu, v němž mu nejblíže zůstali Auer s Rastem, ačkoliv dnes oba vyšli bodově naprázdno.

 

Aktualizováno

Komisaři se zabývali kolizí Glocka s Müllerem až do večerních hodin. Nakonec dospěli k názoru, že větší část viny na havárii nesl vzadu jedoucí jezdec BMW a udělili Glockovi varování. Analýza dat ukázala, že Müller nebrzdil dříve než v předcházejících kolech. Střet Martina s Paffettem zůstal bez trestu.

 

Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):

p. Jezdec Značka – Tým Čas/Odstup Kol
1. Robert WICKENS Mercedes – HWA  56:49.795  40
2. Paul di RESTA Mercedes – HWA  +0.362  40
3. Marco WITTMANN BMW - RMG  +7.589  40
4. Bruno SPENGLER BMW – RBM  +7.955  40
5. Maro ENGEL Mercedes – HWA  +15.995  40
6. Mattias EKSTRÖM Audi - Abt  +20.549  40
7. Jamie GREEN Audi - Rosberg  +22.887  40
8. Timo GLOCK BMW – RMR  +40.196  40
9. Augusto FARFUS BMW – RMG  +40.307  40
10. Tom BLOMQVIST BMW – RMR  +41.818  40
11. Maxime MARTIN BMW - RBM  +42.033  40
12. René RAST Audi - Rosberg  +43.624  40
13. Lucas AUER Mercedes – HWA  +47.351  40
14. Gary PAFFETT Mercedes – HWA  +48.758  40
15. Loïc DUVAL Audi - Phoenix  +59.428  40
16. Edoardo MORTARA Mercedes – HWA  +1:19.821  40
17. Mike ROCKENFELLER Audi - Phoenix  +1:27.978  40
- Nico MÜLLER Audi - Abt