Novinky

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

Facebook Instagram

FIA zpřísnila pravidla pro účast v trénincích

FIA zpřísnila pravidla pro účast v trénincích

Platící jezdci to budou mít opět o něco těžší

FIA pokračuje v omezování přístupu platících jezdců, tzv. paydriverů, do světa F1. Systém udělování bodů FIA za dobré umístění jezdce v prestižních šampionátech přináší své ovoce. Mezinárodní automobilová federace se nyní podívala na speciální licenci, která jezdcům umožňuje zúčastnit se alespoň (a výhradně) prvního tréninku. Kromě přivření dveří paydriverům chce nejspíš také posílit postavení F2 v hierarchii motorsportu.

Dosud se jezdec se zájmem účastnit se prvního tréninku před některou z velkých cen musel nejprve posadit do "reprezentativního vozu F1" a odjet 300 testovacích kilometrů. Následně ho ještě čekal test ze znalostí pravidel, hlavně těch souvisejících s bezpečností. Od příští sezony se musí jezdec před svou první účastí v tréninku nejprve zúčastnit alespoň šesti závodů F2 nebo během tří let nasbírat minimálně 25 bodů FIA. Až pak může požádat o jednorázovou "licenci FP1". Když se takový jezdec bude chtít zúčastnit dalších tréninků, bude za sebou muset mít celou sezonu v F2 nebo 25 bodů FIA nasbíraných během uplynulých tří let.

Za takových podmínek by o možnost předvést se před diváky a sponzory F1 nepřišel Sean Gelael, nepříliš úspěšný jezdec F2, ale kupříkladu Alfonso Celis mladší by si musel nechat zajít chuť.

Už v září bylo oznámeno, že pozice F2 se posílí i vyšším přídělem bodů pro její jezdce. První tři jezdci v konečném pořadí šampionátu dostanou celých 40 bodů, což je klíč k bráně do F1. Čtyřicet bodů dostane i vítěz IndyCar a po třiceti bodech je připravených pro vítěze série Formule E a kategorie LMP1 v WEC. Pětadvacet bodů je za vítězství v GP3 a 40 bodů lze nasbírat i dvěma vítěznými sezonami v Super Formuli a v kategorii LMP2 v WEC.