Novinky

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

  • 22.03.2024 Good Brown má s McLarenem smlouvu do roku 2030.

Facebook Instagram

I Sauber se obává rozpočtového stropu

I Sauber se obává rozpočtového stropu

Stalo by se z něj téma číslo jedna

Že se rozpočtového stropu obávají velké týmy jako Ferrari a Mercedes, to je normální. Ale Sauber? Avšak šéf tohoto týmu Fréderic Vasseur má k obavám jeden specifický důvod. Jsou jimi nejasnosti ohledně kontroly jeho dodržování. Dá se to vůbec? A chceme, aby se v budoucnosti v souvislosti s menšími i většími porušeními pravidel nemluvilo o technice, flexibilitě křídel, spalování oleje, cílených změnách světlé výšky, ale o účetních knihách?

"Pokud bychom měli tolik peněz co špičkové týmy, dohnaly bychom je," věří Vasseur. "Ale nejsem si jistý, zda bychom toho neměli dosáhnout prostřednictvím pravidel, například standardizací některých částí vozu. Velké týmy by pak stále mohly utrácet více než ostatní, ale získaly by tím podstatně menší výhodu.

Mohli bychom jít i cestou sledování financí, ale toho se dost obávám. Na papíře to může vypadat dobře, ale kdoví, jak by se dala analyzovat celá sezona, aniž by se ve zprávách a na internetu objevovaly zprávy, že Ferrari nebo Mercedes utratily o deset eur více, než je dovoleno. To by byl pro image F1 ten nejhorší možný scénář, protože fanoušci by rychle získali dojem, že je už pouze o rozpočtech. Hotová noční můra."

Vasseur by tedy dal přednost standardizaci některých částí vozu.

"Pokud by rozpočtovým stropem bylo 150 milionů dolarů, tak Force Indie, nás a ani většiny ostatních týmů by se to nijak nedotklo. Pokud v tom nebudou zahrnuty náklady na jezdce a marketing, tak by to omezilo pouze tři největší týmy.

Nejlepší by bylo snížit náklady na konkurenceschopnost prostřednictvím pravidel. Mercedes vždy bude mít více peněz než my, to je v pořádku, ale malé týmy by měly být schopny alespoň bojovat o pódiová umístění. Musíte zajistit, aby Ocon a Pérez mohli po každém povedeném závodě stát na stupních vítězů. Momentálně jsou vpředu vždy dva mercedesy, dvě ferrari a dva red bully, a to je dost nuda."