Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Alonso přeložil Fudži na staronový termín

Alonso přeložil Fudži na staronový termín

Vytrvalostní jezdci lamentují

Podle původního oznámení Toyoty se měl Fernando Alonso letos zúčastnit čtyř z pěti závodů zařazených do vytrvalostního mistrovství světa. Vynechat měl pouze domácí závod Toyoty, protože šestihodinovka ve Fudži se měla jet ve stejný víkend jako Velká cena USA a McLaren by Alonsa nepustil. Téměř okamžitě se ale objevily zprávy, že organizátor japonského závodu žádá vedení série o změnu a dnes už víme, že tyto zprávy byly pravdivé. Závod se kvůli Alonsovi opravdu posunul a pojede se 14. října.

Zajímavé je, že Fudži bylo původně plánováno na tento termín, jenže bylo odsunuto o týden, aby se vyhnulo kolizi s prestižním americkým vytrvalostním závodem Petit Le Mans. Jenže Alonso a desetitisíce japonských fanoušků pohromadě, to je pro Fudži a Toyotu příliš velké lákadlo, než aby se ho vzdaly kvůli termínové kolizi s konkurencí.


Fernando Alonso může být spokojený. Takto ho 7. října čeká VC Japonska na okruhu Suzuka, odkud jsou to do Fudži jen nějaké čtyři hodiny cesty autem. Mnozí jeho kolegové z WEC však zuří, protože najednou mají kontrakty na dva závody, které se pojedou ve stejný víkend na dvou vzdálených kontinentech. Patří mezi ně Bruno Senna, Renger van der Zande, Nicolas Lapierre a například i Mike Conway, Alonsův kolega z Toyoty.

"Děkuji pěkně, WEC! Nemůžu tomu uvěřit... Taková bezohlednost a neúcta vůči jezdcům, kteří mají kontrakty s týmy v IMSA na NAEC (North American Endurance Cup, čtyři vytrvalostní závody v kalendáři IMSA, pozn.red.), to je neuvěřitelné. Jsem si jistý, že nejsem jediný, koho jste tímto nepotěšili!" podělil se na Twitteru o své pocity Olivier Pla.

"Takže pohledem matematika je jeden Alonso ve Fudži více než 15-20 střetů s NAEC a Petite. Ti musejí fakt věřit, že Alonso sám oživí P1 (kategorii LMP1, pozn. red.)," přidal se Peter Baron, majitel týmu Starworks Motorsport.

O Alonsovi mluvil i jeho bývalý týmový kolega Nelson Piquet mladší. "Nelsinho" se propracoval přes evropské juniorské soutěže až do F1, kde byl jeden a půl roku Alonsovým týmovým kolegou. Následně ho z Renaultu vyhodili a od té doby se věnoval NASCAR, ale i vytrvalostnímu závodění.

"Respektuji jeho odhodlání závodit v Indianapolisu, Daytoně a Le Mans, což nedělá kvůli slávě, ale kvůli soutěživosti. Ale zároveň je velmi inteligentní, což je vidět na jeho přilbách. Na každý závod si vezme jinou, což je úžasné z obchodního hlediska, protože tak prodá mnohem více replik," řekl Piquet.