Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Hamilton obviňuje limitovaný počet motorů

Hamilton obviňuje limitovaný počet motorů

Nechtěl si jeden zničit v první velké ceně

V neděli jsme viděli, jak se Lewis Hamilton po stažení safety caru pustil do útoku na Sebastiana Vettela. Nedařilo se mu, aktivoval "party režim" motoru, útočil, udělal jezdeckou chybu, opět se dotáhl do jedné sekundy za soupeře, ale najednou drasticky snížil tempo. V cíli byl německý závodník o pět sekund dříve než on. Z předčasného ukončení rýsujícího se souboje obvinil Hamilton pravidlo omezující počet motorů na tři kusy na jednoho jezdce a sezonu.

"Motor byl přehřátý a měl by mi vydržet sedm závodů, nebo více, pokud to bude možné. Už jsem byl na omezovači, ale dál jsem tlačil, přestože jsem měl neustále obavy, že ho poškodím," vysvětloval Hamilton.

"Myslel jsem na to, že v posledních kolech se mi to asi nepodaří, protože pneumatiky budou už jen horší. Takže jsem jel na 110 procent, riskoval jsem všechno kvůli sedmi bodům. Asi jsem se měl raději stáhnout, šetřit motor a jeho životnost využít v jiném závodě. Jenže to by bylo v rozporu s mou povahou závodníka, chci bojovat až po cílovou čáru.

Fyzička nebyl problém, měl jsem dobrý pocit, ale současné směřování F1 se vším tím šetřením paliva a dalších věcí, tři motory… Musíte si to spočítat a ustoupit. Asi to není to, co fanoušci chtějí vidět, ale hodlám v sezoně opravdu vydržet se třemi motory, nechci brát čtvrtý."

A velkou show nepředvedl ani Valtteri Bottas. Po jeho startu z 15. místa jsme očekávali, že nám bude předvádět předjížděcí manévry, ale do cíle dojel osmý, přičemž pozice získal i v boxech díky virtuálnímu safety caru. Je tu ale otázka, zda větší chybu než tvůrci pravidel neudělal Mercedes, protože i finského jezdce omezovalo přehřívání.

"Myslím, že se udělala chyba ve výpočtu chlazení, proto jsem nemohl dlouho zůstávat za jinými vozy a držet je pod tlakem. Měl jsem k dispozici asi tak dvě kola, pak jsem se vždy musel stáhnout a zkusit to znovu později."