Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Rodí se plán na vzkříšení Euroserie F3

Rodí se plán na vzkříšení Euroserie F3

Má se v ní dojezdit stávající technika

V první dekádě tohoto století patřila Euroserie F3 k elitním šampionátům. Prošla jí řádka pozdějších hvězd F1, včetně Lewise Hamiltona, Sebastiana Vettela nebo Nika Rosberga. Nyní se zdá, že by mohlo dojít k její resuscitaci, byť zřejmě bez dřívějšího lesku.

Původní série skončila po sezoně 2012 a byla nahrazena současným ME. To, jak známo, nyní rovněž čeká zánik, respektive transformace do doprovodného programu velkých cen F1, v nichž nahradí GP3 Series. Při této příležitosti dojde také k obměně techniky.

Lewis Hamilton coby účastník Euroserie F3 v Monte Carlu 2005

A v tom je kámen úrazu. Co se současnými auty? Jejich homologace platí až do roku 2019 a šlo by ji údajně ještě prodloužit. Promotérská firma Formel 3 Vermarktungs GmbH Waltera Mertese, jež bude od roku 2019 od pořádání odstavena (organizátorem nové F3 se stane přímo Liberty Media), tak přišla s nápadem oživit Euroserii. Práva na ni totiž vlastní právě ona.

Nejprve předložíme týmům naše záměry a podle jejich reakce se rozhodneme, jak postupovat. Pokud bude zájem dostatečný, učiníme další kroky,“ prohlásil Mertes. „Aktuální monoposty mohou klidně závodit ještě dva roky. Mezitím by si stáje zajistily dostatek prostředků na nákup nových.

Není zcela jasné, zda Mertes uvažuje právě jen v onom dvouročním horizontu, nebo má dlouhodobější plány. Každopádně je tu několik závažných argumentů, které hovoří v neprospěch projektu. FIA nehodlá do budoucna připustit další nasazování vozů bez zařízení Halo. Jeho dodatečná montáž na stávající automobily není podle vyjádření jejich výrobce, společnosti Dallara, možná. Jeden ze dvou hlavních dodavatelů motorů Volkswagen odchází. A především – takovýto „výběhový“ seriál by zřejmě nebyl atraktivní ani pro sponzory, ani pro média, ani pro fanoušky. Stejnou zkušenost ostatně udělali svého času podnikavci, snažící se zužitkovat pozůstatky F3000.