Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Startuje nová sezona DTM

Startuje nová sezona DTM

Přehled novinek pro ročník 2018

Po dlouhých 202 dnech zimního spánku se probouzí k závodnímu životu německý šampionát cestovních vozů DTM. Co nového si prestižní seriál přichystal pro sezonu 2018?


Kalendář

Pořadatelé vyslyšeli volání po větším počtu závodů a rozšířili kalendář na deset podniků. Spolupráce s Moscow Raceway nebyla prodloužena a DTM se letos do Ruska nepodívá, vrátí se však do anglického Brands Hatch, kde na rozdíl od minulosti pojede na GP verzi místní dráhy. Delší variantu tratě by chtěl šampionát využít také při víkendu na Lausitzringu.

Velkou novinkou budou první noční závody, které bude mít tu čest hostit italské Misano. Spektakulární premiéra je naplánovaná na poslední srpnový víkend a startovat se na adriatické riviéře bude ve 22:20!

 

Termín Země Okruh
4.5. - 6.5. Německo Hockenheimring
18.5. - 20.5. Německo Lausitzring
1.6. - 3.6. Maďarsko Hungaroring
22.6. - 24.6. Německo Norisring
13.7. - 15.7. Holandsko Circuit Park Zandvoort
11.8. - 12.8. Velká Británie Brands Hatch
24.8. - 26.8. Itálie Misano
7.9. - 9.9. Německo Nürburgring
21.9. - 23.9. Rakousko Red Bull Ring
12.10. - 14.10. Německo Hockenheimring

 

Promotér série se po dlouhých letech rozešel s německou stanicí ARD, která v minulosti diktovala časový harmonogram víkendů. Spolupráce s novými televizními partnery (v Německu je to kanál SAT.1, internacionálně pak IMG) umožnila pro letošek sjednotit starty závodů na 13:30 (s výjimkou zvlášních událostí, viz výše).

 

 


Sestavy

I letos uvidíme na startu (pouze) osmnáct vozů, šest od každé automobilky. Obměněna však byla téměř třetina jezdeckého pole. Mercedes se znovu rozloučil s Marem Engelem a po dlouhých letech dal DTM vale také Robert Wickens.

Dva prázdné stříbrné šípy zaplnili navrátilci Daniel Juncadella a Pascal Wehrlein, jehož příchod rozšířil soupiskový počet bývalých mistrů na sedm - Gary Paffett (2005), Paul Di Resta (2010), Bruno Spengler (2012), Mike Rockenfeller (2013), Marco Wittmann (2014, 2016), Pascal Wehrlein (2015), René Rast (2017).
 
BMW vystřídalo Toma Blomqvista a Maximeho Martina za nováčky Philippa Enga a Joela Erikssona. Audi na rozdíl od konkurence provedlo pouze jedinou změnu kádru, ovšem s největším mediálním dopadem. Po dlouhých sedmnácti letech se rozhodl ukončit svoje působení v DTM dvojnásobný šampion Mattias Ekström.

Švédský volantový mág, jenž se rozhodl soustředit pouze na své účinkování v MS v rallycrossu, kořenil klání DTM jak svým jezdeckým uměním, tak četnými kontroverzemi a bezesporu se zapsal velkým písmem do historie šampionátu. Se svoji závodní „rodinou“ se rozloučí během ůvodního víkendu sezony na Hockenheimringu, kde dostal možnost naposledy startovat jako host.

 

č. Jezdec Značka – Tým Vůz
2 Gary PAFFETT Mercedes-AMG – HWA Mercedes-AMG C 63 DTM
3 Paul di RESTA Mercedes-AMG – HWA Mercedes-AMG C 63 DTM
4 Robin FRIJNS Audi – Abt Sportsline Audi RS 5 DTM
7 Bruno SPENGLER BMW – RBM BMW M4 DTM
11 Marco WITTMANN BMW - RMG BMW M4 DTM
15 Augusto FARFUS BMW – RMG BMW M4 DTM
16 Timo GLOCK BMW – RMG BMW M4 DTM
22 Lucas AUER Mercedes-AMG – HWA Mercedes-AMG C 63 DTM
23 Daniel JUNCADELLA Mercedes-AMG – HWA Mercedes-AMG C 63 DTM
25 Philipp ENG BMW – RBM BMW M4 DTM
28 Loïc DUVAL Audi - Phoenix Audi RS 5 DTM
33 René RAST Audi - Rosberg Audi RS 5 DTM
47 Joel ERIKSSON BMW – RBM BMW M4 DTM
48 Edoardo MORTARA Mercedes-AMG – HWA Mercedes-AMG C 63 DTM
51 Nico MÜLLER Audi – Abt Sportsline Audi RS 5 DTM
53 Jamie GREEN Audi - Rosberg Audi RS 5 DTM
94 Pascal WEHRLEIN Mercedes-AMG – HWA Mercedes-AMG C 63 DTM
99 Mike ROCKENFELLER Audi - Phoenix Audi RS 5 DTM

 

Technika

Také během letošní zimy organizátoři přistoupili k další vlně opatření pro zlepšení závodního spektáklu a opětovně výrazně zasáhli do konstrukce vozů, které si nyní budou podobnější než kdykoliv předtím.

Aerodynamika byla sjednocena a k volnému vývoji zůstala automobilkám pouze místa přechodu karoserie k jednotlivým aerodynamickým prvkům. Takzvané aero flicky, malá křidélka, která vedla vzduch kolem předních i zadních kol a po stranách vozu a po jejichž poškození či ztrátě auta v minulosti přestávala být konkurenceschopná, byly redukovány na nutné minimum.

Zjednodušeny byly také kanály a přítlačné prvky pod dveřmi vozů. Dle výpočtů Audi se celkové snížení aerodynamického přítlaku pohybuje kolem 25 % a v závislosti na charakteru tratě by mohlo vést ke znatelnému navýšení maximálních rychlostí vozů, což je disciplína, ve které speciály DTM nikdy zvláště nevynikaly.

Více očekávaným efektem by mělo být prodloužení brzdných drah a stabilnější jízda v závěsu za soupeřem a tedy lepší podmínky k předjíždění. Jezdci opatření vítají a už během testů si pochvalovali větší náročnost ovládání nové generace strojů.

Zatímco závodníkům práce přibyla, jejich inženýrům se manévrovací prostor naopak zúžil. Odstraněním tvz. třetího elementu byly totiž dále omezeny možnosti nastavení zavěšení kol.

 

 


Pravidla

Předepsaná minimální hmotnost vozů včetně jezdce byla pro letošek snížena na 1115 kilogramů (vůz samotný min. 1031 kg). V souvislosti s navýšením počtu závodů pak pořadatelé po domluvě s výrobci přistoupili k navýšení kontingentu motorů na osm agregátů, které automobilky mohou rotovat mezi svými šesti soutěžními vozy.

Nově budou moci týmy během zastávek v boxech využít o jednoho mechanika navíc – devátý člen sestavy by měl přispět k bezpečnější manipulaci s pneumatikami během jejich výměny.

Změny regulí zavedené během minulé sezony zůstavají v platnosti i pro letošek. Neuvidíme tak žádné rozdělování zátěží, taktické signalize na boxové zídce ani úskoky pro zachování minimálního množství paliva v nádrži.