Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Alonso a McLaren do IndyCar v roce 2019?

Alonso a McLaren do IndyCar v roce 2019?

Sílí hlasy, že můžeme očekávat velký přestup

Padokem americké série IndyCar se stále častěji šíří zvěsti, že jej v příští sezoně obohatí velké jméno. S přestupem do IndyCar bývá spojován dvojnásobný šampion formule 1 Fernando Alonso, respektive tým McLaren, který by se pro svůj severoamerický program zřejmě spojila s některou se zaběhnutých stájí v IndyCar.

Ochutnat dostali fanoušci už minulý rok. Fernando Alonso vynechal Velkou cenu Monaka, aby mohl startovat v závodě 500 mil Indianapolisu. A Alonso si vedl velmi dobře. Dostal se do čela a nebýt pro něj a McLaren příznačného problému – závady motoru, mohl bojovat o vítězství.

Signálů, že by Alonso měl napřesrok zamířit za oceán, je hned několik. Ten poslední přibyl během května. McLaren totiž najal jako speciálního poradce bývalého brazilského závodníka Gila de Ferrana. Šampión CART z let 2000 a 2001 a vítěz Indy500 z roku 2003 vloni radil Alonsovi v Indianapolisu.

Oficiálně jej McLaren přibral, aby „radil mladým jezdcům“. Alonso uvedl, že byl De Ferranovým příchodem překvapen a neměl s ním nic společného, ale ani šéf McLarenu Zak Brown se už vůbec netají tím, že stáj zvažuje vstup do dalších sérií.

„Díváme se i na další závodní série, zvažujeme IndyCar, kde byl (De Ferran) velmi úspěšný. Uvidíte ho v padoku při závodu IndyCar v Detroitu a často i v našich garážích,“ citoval Browna web f1i.com.

De Ferranova cesta do Detroitu nebude první návštěvou činovníka McLarenu na závodě IndyCar v letošní sezoně. Dva nejmenovaní představitelé McLarenu navštívili padok IndyCar během Velké ceny Indianapolisu.

Zak Brown, který byl mimochodem před příchodem k McLarenu tipován na místo výkonného ředitele IndyCar, tehdy mlžil a uváděl, že McLaren „nepotvrzuje ani nevyvrací“ zájem o IndyCar. Po angažování De Ferrana byl už ohledně angažmá v IndyCar sdílnější.

Nejpravděpodobněji by stáj šla cestou partnerství se stávajícím týmem. Jako nejlogičtější volba se nabízí Andretti Autosport, který vloni zajišťoval vůz pro Alonsa. Michael Andretti má se Zakem Brownem tým v australském šampionátu V8 SuperCars. Americká média spekulovala také o partnerství s týmem Rahal Letterman Lanigan Racing, pokud by z nějakých důvodů spolupráce s Andretti Autosport nevyšla. Představitelé obou stájí potom, co byli na partnerství s McLarenem dotázáni, mlžili.

Předminulý týden proběhla podle britských médií schůzka mezi vedením McLarenu a Fernandem Alonsem, kterému po sezoně končí smlouva. Dvojnásobný šampion formule 1 si na ní měl vyslechnout, že McLaren stojí o jeho další služby, chce ale, aby tým reprezentoval v jiných soutěžích. Alonso už letos startuje ve WEC s Toyotou. Do WEC chce McLaren také vstoupit a účastní se jednání o specifikacích nových vozů.

Expanze do IndyCar by ale byla z pohledu logistiky a nákladů o poznání jednodušší. Umožnila by McLarenu poznat z první ruky techniku v IndyCar, než se bude jednat o zavedení nových vozů. Jednou z variant je totiž i možnost, že by do IndyCar opět mohli šasi dodávat různí výrobci. Stáj z Wokingu by oproti konkurentům, tedy vyjma italské Dallary, získala několikaletý náskok.

Pro vstup do IndyCar hovoří ještě jeden faktor a tím je americký trh. Ten je pro McLaren coby výrobce sportovních vozů nesmírně důležitý. Vezmeme-li v úvahu, jakou publicitu loňský start Alonsa v Indianapolisu zajistil, tak z reklamního pohledu by přestup dvojnásobného šampiona do IndyCar zajistil McLarenu v Americe takovou reklamu, jakou prostě ve formuli 1 za oceánem, navíc s přihlédnutím k jeho současným výsledkům, nezíská.

Alonso se nijak netajil, že jeho cílem je vyhrát tři největší automobilové závody na světě. Velkou cenu Monaka vyhrál už dvakrát, zbývá 500 mil Indianapolisu a 24 hodin Le Mans. Zatímco ve sportovních vozech může uspět v pohodě i po čtyřicítce, s IndyCar by neměl otálet.