Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Kubica jako náhrada za Hartleye?

Kubica jako náhrada za Hartleye?

Pro Toro Rosso by to byla z nouze ctnost

Stále více se proslýchá, že vedení Red Bullu i týmu Toro Rosso začíná angažování Brendona Hartleye, který byl před lety vyhozen z juniorského programu, považovat za chybu. Hartley je sice úřadující šampion WEC, ale v F1 má na kontě 10 závodů (čtyři v minulé sezoně) a pouze jeden bod. Body nejsou všechno, ale Novozélanďan i rychlostně zaostává za 22letým Pierrem Gaslym, jenž má stejně málo zkušeností.

Helmut Marko, který je poradcem Red Bullu pro motorsport i šéfem juniorského programu, ještě před závodem v Monaku řekl, že momentálně nemá žádné plány na výměnu. Teď ale v rozhovoru pro Speed ​​Week zašel dál, než k použití slova "momentálně": "Situace kolem Brendona nás netěší. Probereme si to a uvidíme, co přinese budoucnost."

To samozřejmě stále nic neznamená a Hartley novinářům odpovídá, že má platnou smlouvu. Jenže takovou asi loni měl i Daniil Kvjat a před ním Scott Speed ​​nebo Sébastien Bourdais. Jako náhradníci byli dosud uvažováni Pascal Wehrlein i Antonio Giovinazzi. Ale lze pochybovat, že Marko odsouhlasí jezdce z konkurenčního výchovného programu, což diskvalifikuje i Arťoma Markelova z juniorky Renaultu. Red Bull a ani Honda nemají připraveného mladého jezdce se superlicencí, což je nakonec důvod, proč Hartley dostal druhou šanci. Takže se zdá, že po všech těch škrtech se vše přiklání k polskému jezdci.

Byl by Robert Kubica, po jeho zranění a dlouhé pauze, určitě okamžitě rychlejší než Hartley? Tím si asi nemůže být jistý ani Marko. Ale pod záštitou Red Bullu by se tak povedlo dokončit dojemný příběh o návratu na starty velkých cen, jenž začal Renault a pokračoval v něm Williams, ale na happy end se stále čeká. Podle Auto Hebdo mají šanci i Jake Dennis, chráněnec Red Bullu v Blancpain GT, a dobře financovaný Indonésan Sean Gelael. Jenže ani jeden z nich nemá superlicenci, na rozdíl od bývalého závodníka týmů BMW a Renault.